2024-06-22, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inloggning
Jag tror att det är möjligt att slå index, har bara inte tid,ork och kunskap för att läsa rapporter och försöka slå marknaden. Global indexfond är ok för riskspridningen, upplever jag. Gillar svenska fonder och småbolag också 🙂
Det är ett mycket bra val och rika tillsammans för fram de råden. Nu lever jag själv inte som jag lär dock men varje riskprofil är upp till individen. Med det sagt äger även jag indexfonder till en viss del. Warren Buffet gillar också breda indexfonder så du är i gott sällskap!
Citera
2024-06-22, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det är ett mycket bra val och rika tillsammans för fram de råden. Nu lever jag själv inte som jag lär dock men varje riskprofil är upp till individen. Med det sagt äger även jag indexfonder till en viss del. Warren Buffet gillar också breda indexfonder så du är i gott sällskap!
Som vanligt håller du på och fjantar dig utan att veta någonting. Han heter Buffett med två t och han har aldrig sagt att han gillar breda indexfonder som du har pippi på.
Han brukar däremot rekommendera icke insatta att investera i S&P500 som inte är ett brett index.
Citera
2024-06-22, 16:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Vad som helst som man köper billigt och säljer dyrt.
Många snabba affärer.
Snabbt in och snabbt ut.

Jaha och vad är "billigt" menar du? Hur vet du det? Låter ju superlätt detta.
Citera
2024-06-22, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jaha och vad är "billigt" menar du? Hur vet du det? Låter ju superlätt detta.
Ja testa får du se.
Citera
2024-06-22, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1871
Som vanligt håller du på och fjantar dig utan att veta någonting. Han heter Buffett med två t och han har aldrig sagt att han gillar breda indexfonder som du har pippi på.
Han brukar däremot rekommendera icke insatta att investera i S&P500 som inte är ett brett index.
Min vän innan du kokar upp i atomer så ska jag säga dig något om det! Du har fel för han rekommenderar breda Indexfonder. Jag har sett dina felaktiga kommentarer tidigare och rättat dig en del men du måste ta ditt eget ansvar innan du skriver vilseledande grejer här på Flashback. Du projicerar din egen okunskap på mig men mer om det kan din psykolog förklara för dig. Snälla gör inte Flashback dåligt!
Citera
2024-06-22, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1871

En indexfond som följer S&P 500 är vad han rekommenderar och inte bara till nybörjare utan det är hans generella råd till alla. Ett mycket bra råd oavsett hur mycket man kan och oavsett hur stort kapital man har.
Citera
2024-06-22, 16:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Ja testa får du se.
Redan gjort i min ungdom.
De flesta som testat vet att det inte finns några gratispengar på börsen. Tvärtom förlorar de allra flesta pengar som försöker sig på trejding

Vad är billigt nu menar du på börsen som du ska köpa och sälja dyrare ?
Citera
2024-06-22, 16:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
En indexfond som följer S&P 500 är vad han rekommenderar och inte bara till nybörjare utan det är hans generella råd till alla. Ett mycket bra råd oavsett hur mycket man kan och oavsett hur stort kapital man har.

Slog inte han vad med någon som han vann? Index mot någon dyr hedgefond och vann.

Det visar vilken blåsning aktivt förvaltade fonder är på längre sikt.
Citera
2024-06-22, 16:58
Medlem
Citat:
Han gillar den men har även rekomenderat en bred indexfond på ett av sina årsmöten för aktieägarna.
Citera
2024-06-22, 17:02
Medlem
Citat:
Slog inte han vad med någon som han vann? Index mot någon dyr hedgefond och vann.

Ja när du säger det vill jag minnas det också, givetvis fick han rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Han gillar den men har även rekomenderat en bred indexfond på ett av sina årsmöten för aktieägarna.

En fond som följer S&P 500 var hans konkreta förslag så det kvalificerar väl som bred indexfond enligt honom, om du personligen har en annan definition är nog inget han beaktar.
Senast redigerad av UnfilteredFountain 2024-06-22 kl. 17:05.
Citera
2024-06-22, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
De brukar tystna när jag visar Savelend-grafen på totalt 75% ränta sedan 2018.

Det tvivlar jag på. Folket på RT skulle lätt visat en graf på Länsförsäkringar global index som har +125,54% under samma period.
Citera
2024-06-22, 17:04
Medlem
Citat:

Citat:
Ja när du säger det vill jag minnas det också, givetvis fick han rätt.

S&P 500 var hans konkreta förslag så det kvalificerar väl som bred indexfond enligt honom, om du personligen har en annan definition är nog inget han beaktar.
Kanske han syftade på den men det han sa som råd var att de flesta skulle investera bäst i en bred indexfond.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in