2024-06-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Förutom att index fonder blivit en så stor grej numera att de pumpar in pengar i företag som får överdrivna värden.
Vi såg det inte komma.
Den hör vi snart.
Citera
2024-06-21, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Förutom att index fonder blivit en så stor grej numera att de pumpar in pengar i företag som får överdrivna värden.

Hur menar du att det pumpas in pengar till ett företag när dess aktiekurs stiger, kan du utveckla?

Också märkligt att säga att indexfonder ger överdrivna värden, skulle det alltså gälla alla aktier då index följer hela marknaden eller hur tänker du här? Blir alla aktier övervärderade?
Citera
2024-06-21, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Hur menar du att det pumpas in pengar till ett företag när dess aktiekurs stiger, kan du utveckla?

Också märkligt att säga att indexfonder ger överdrivna värden, skulle det alltså gälla alla aktier då index följer hela marknaden eller hur tänker du här? Blir alla aktier övervärderade?
Förstod du inte det?
Vi som förstår har inget kapital i indexfonder och inga aktier i de största amerikanska bolagen.
Jo det kan vi ha nån minut/timme fram och tillbaka under dagen när läge ges, men inte över tid.
Tyvärr kommer smällen drabba allt annat också, hoppas bara inte likviderna blir helt värdelösa också när det blir rea på allt.
Citera
2024-06-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Förstod du inte det?
Vi som förstår har inget kapital i indexfonder och inga aktier i de största amerikanska bolagen.
Jo det kan vi ha nån minut/timme fram och tillbaka under dagen när läge ges, men inte över tid.
Tyvärr kommer smällen drabba allt annat också, hoppas bara inte likviderna blir helt värdelösa också när det blir rea på allt.

Du skrev något osammanhängande men svarade inte på de frågor jag ställde.
Citera
2024-06-21, 23:58
Medlem
Citat:
Du skrev något osammanhängande men svarade inte på de frågor jag ställde.
Var tvungen läsa om vad du skrev och vad jag svarade på.
Kan inte förstå vad du ansåg inte vara ett relevant svar och vad som var osammanhängande.
Tyvärr kommer du nog vara en av de som säger.
Vi såg det inte komma.
Citera
2024-06-22, 00:01
Medlem
Citat:
Var tvungen läsa om vad du skrev och vad jag svarade på.
Kan inte förstå vad du ansåg inte vara ett relevant svar och vad som var osammanhängande.
Tyvärr kommer du nog vara en av de som säger.
Vi såg det inte komma.

Du är förvirrad, det du skriver här har noll koppling till det jag skrev.
Lustigt dock att du tror du kan undvika ras genom att undvika stora företag, du har verkligen dina egna privata idéer du.
Citera
2024-06-22, 00:04
Medlem
Citat:
Du är förvirrad, det du skriver här har noll koppling till det jag skrev.
Lustigt dock att du tror du kan undvika ras genom att undvika stora företag, du har verkligen dina egna privata idéer du.
Försökte hjälpa dig men du vill verkligen inte ta in det.
Kan inte göra mer.
Citera
2024-06-22, 00:06
Medlem
Ograsts avatar
Rika Tillsammans? Nja, snarare handlar det om att berika Jan B och finansiera hans skumraskaffärer. Hur går det förresten för hans trädplanterings business i Afrika?

Dessutom har han också haft en okänd roll i samband med floppnoteringen av Storskogen.

https://www.affarsvarlden.se/artikel/jan-bolmesons-roll-i-okanda-miljardbolaget-storagare-i-storskogen
Citera
2024-06-22, 00:09
Medlem
Citat:
Försökte hjälpa dig men du vill verkligen inte ta in det.
Kan inte göra mer.

Nej när du inte klarar av att svara på de frågor som jag ställde utan istället svamlar om annat på ett mycket förvirrat sätt och kommer med teorier om att du kan undvika ras genom att undvika stora amerikanska företag, då är det nog bäst att du går och lägger dig. Kommer inget vettigt ur dig alls.
Citera
2024-06-22, 00:23
Medlem
Citat:
Nej när du inte klarar av att svara på de frågor som jag ställde utan istället svamlar om annat på ett mycket förvirrat sätt och kommer med teorier om att du kan undvika ras genom att undvika stora amerikanska företag, då är det nog bäst att du går och lägger dig. Kommer inget vettigt ur dig alls.
Läs en gång till då.
När de stiger kommer de ta allt större plats, blir som en ond spiral. Alla pengar som matas in i fonderna måste gå till köp i de företag som stigit mest.
Många fina företag men de får en orimlig värdering och när marknaden till slut får för sig att det inte längre går kommer spiralen ändra håll och det rasar otroligt fort.
Globala index fonder som är tungt viktade mot USA kommer drabbas riktigt hårt då.

Allt annat dras med också, men det är då vi traders kan göra riktigt fina affärer i guld, olja m.m.
Citera
2024-06-22, 00:30
Medlem
Citat:
Läs en gång till då.
När de stiger kommer de ta allt större plats, blir som en ond spiral. Alla pengar som matas in i fonderna måste gå till köp i de företag som stigit mest.
Många fina företag men de får en orimlig värdering och när marknaden till slut får för sig att det inte längre går kommer spiralen ändra håll och det rasar otroligt fort.
Globala index fonder som är tungt viktade mot USA kommer drabbas riktigt hårt då.

Allt annat dras med också, men det är då vi traders kan göra riktigt fina affärer i guld, olja m.m.

Otroligt korkade påståenden.
Citera
2024-06-22, 00:32
Medlem
Citat:
Otroligt korkade påståenden.
Vi såg det inte komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto