2024-06-21, 09:43
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Nja, enligt islam är det inte brott om man gör ngt mot ickemuslimer. Att begå brott mot andra muslimer är haram men icke-muslimer kan man råna, mörda och våldta.

Det finns olika skolor inom islam om detta angående brott mot icke-muslimer.

Dessutom var han väl involverad i miljöbrott. Detta drabbar även muslimer. Dessutom medverkar han genom sin miljöbrottslighet att smutsa ned och förgifta Allahs skapelse.
Citera
2024-06-21, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Någonting skaver. Flera av de medverkande framstår både i tal och framträdande som andra klassens skådespelare vilket gör att dokumentären inte känns trovärdig. Även om det nu skulle vara sanning så känns det ändå fejk.
Det är väl det som är att vara människa. Nu blir det en metadiskussion här, kanske väl långt från ämnet, men har vi inte lite för hög tro på människors fulländning och självsäkerhet.

Jag håller med om att det blir väldigt påfågelakktigt många gånger i serien där det flaxas och de visar upp sig. När det sen kommer motgångar visa de sin ångest och hjälplöshet med ett fullt register. Jag tror därför det är fullt normalt kriminella människor som vi ser
Citera
2024-06-21, 10:45
Avslutad
Citat:
Någonting skaver. Flera av de medverkande framstår både i tal och framträdande som andra klassens skådespelare vilket gör att dokumentären inte känns trovärdig. Även om det nu skulle vara sanning så känns det ändå fejk.

Den känslan får jag också.

När Amira sitter vid sin data, får frågor som ska ställas av DK2 och hon läser upp frågorna och dem bara svarar UTAN noll misstanke på att frågorna kan vara från andra part.
Mycket märkligt.

Och hennes lilla kontor. Nästan skrattretande.

Jag tror hela skiten är uppgjord.
Citera
2024-06-21, 11:02
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weakest-soul
Tror svtplay har någon vpn-igenkännande funktion. Trots användande utav svenskt ip via vpn så spelas den fortfarande inte upp och errorn kvarstår.

Om någon har tips om hur man kan kringgå det trots användande utav vpn uppskattas det

Har du provat att slå av VPN och slå på den igen, den startar med annat ip då. Har hjälpt mig. Konstigt att du har problem med SVT, den brukar väldigt sällan krångla jämfört med TV4 t.ex. Ibland får jag starta VPN:et tio gånger om igen innan jag kan kolla på fyrans program.
Senast redigerad av Karppa 2024-06-21 kl. 11:05.
Citera
2024-06-21, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weazl30
Men ändå en intressant människa… hur fqn blev han så skev? Varför är han så annorlunda från mig? Vad har format honom??

Han är född och uppvuxen av muslimer
Citera
2024-06-21, 11:21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av groseman
Får samma känsla. Den känns väldigt uppgjord. Varför skulle hon exempelvis ta emot sms från redaktionen när klägget sitter på hennes kontor? Känns helt livsfarligt.
Såg hans dokumentär "Mullvaden" och det var samma känsla kring den. En jävla bedrift att få dokumentärer att upplevas som drama
Citera
2024-06-21, 11:27
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groseman
Får samma känsla. Den känns väldigt uppgjord. Varför skulle hon exempelvis ta emot sms från redaktionen när klägget sitter på hennes kontor? Känns helt livsfarligt.

Det syns direkt att det är en hårt editerad produktion, men så är ju det mesta som görs av gammelmedia idag. Extrem klippning blir ju snarlikt en typ av lögn. SMS kan tex bara ha klippts in och skickades inte under samtalen utan innan eller las in i produktionen i efterhand. Men personerna som medverkar behöver dock inte vara skådespelare bara för de detaljernas skull. Så verkar ju inte vara fallet.
Citera
2024-06-21, 11:44
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weakest-soul
Tror svtplay har någon vpn-igenkännande funktion. Trots användande utav svenskt ip via vpn så spelas den fortfarande inte upp och errorn kvarstår.

Om någon har tips om hur man kan kringgå det trots användande utav vpn uppskattas det

Vet inte om det hjälper dig, men med Nortons betalversion kan man välja vpn och region Sverige. Då fungerar det. Med Norton gratisversion vet jag inte.
Citera
2024-06-21, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det finns olika skolor inom islam om detta angående brott mot icke-muslimer.

Dessutom var han väl involverad i miljöbrott. Detta drabbar även muslimer. Dessutom medverkar han genom sin miljöbrottslighet att smutsa ned och förgifta Allahs skapelse.

Var kommer ”giftet” ifrån menar du?
Citera
2024-06-21, 12:27
Medlem
Express vpn eller Nord vpn borde funka.
Har för mig att någon av dom har 1v gratis.
Använde båda förra året i Thailand för att kunna se Viaplay och svt play.
Citera
2024-06-21, 12:53
Medlem
Folketstempels avatar
Ja, de har lagt in text -kommunikationen i efterhand grafiskt snyggt, vilket är uppenbart då det inte kunnat filmas vad som plingade upp i hennes telefon från spionkameran såklart.

Dokumentärer är mer fiktion idag än dokumentärer, då en modern stilform av true crime har lagt ribban.

En timmes material ska bli fem entimmes program i Netflix- style. Journalisterna från danska tv2 sitter och övervakar skärmarna i ett mörkt rum likt CSI LasVegas. Allt dramatiserat och helt enligt reglerna.

Alla som öppet talar om en händelse får bra betalt, annars hade de aldrig gjort det liksom Amira som fick 30k Dk i månaden för att medverka.

Så fungerar det på tv, ni som gnäller i tråden ..
Citera
2024-06-21, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Ja, de har lagt in text -kommunikationen i efterhand grafiskt snyggt, vilket är uppenbart då det inte kunnat filmas vad som plingade upp i hennes telefon från spionkameran såklart.

Dokumentärer är mer fiktion idag än dokumentärer, då en modern stilform av true crime har lagt ribban.

En timmes material ska bli fem entimmes program i Netflix- style. Journalisterna från danska tv2 sitter och övervakar skärmarna i ett mörkt rum likt CSI LasVegas. Allt dramatiserat och helt enligt reglerna.

Alla som öppet talar om en händelse får bra betalt, annars hade de aldrig gjort det liksom Amira som fick 30k Dk i månaden för att medverka.

Så fungerar det på tv, ni som gnäller i tråden ..

Det er bare Amira som får betalt af TV2 og

30k om måneden er ikke en god lön i DK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in