2024-06-20, 21:47
Medlem
Aeonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det stämmer säkert det du skriver, men hon som jurist och expert på att tvätta pengar borde väl om någon kunna gömma undan tillgångar åt sig.

Metoden som förekom i serien med falska fakturor är tämligen primitiv och tål inte en närmare granskning. Det duger enbart för att undvika att varningsklockor börjar ringa hos banker och myndigheter. Var också därför den blonde stjärnadvokaten var så mån om att handplocka revisorer som skulle titta åt ett annat håll under företagslikvidationerna.
Citera
2024-06-20, 22:12
Medlem
colombo555s avatar
Hon var väldigt nöjd med att tjalla andra.

Men hon berättar väldigt lite om vad hennes tidigare handlingar haft för konsenkvenser för oskyldiga?

Tänker på att hon direkt eller indirekt varit medverkande i mord, utpressning, tortyr.

Intressant innehåll men tycker det är smaklöst av både henne, men främst av journalisten som väljer att samarbeta med henne. Av den anledningarna som jag nämner ovan.

Vilket jag tror att hon är skyldig till med stor övertygan.
Citera
2024-06-20, 22:25
Medlem
fardtjanstens avatar
En sak jag reagerade på var att klienterna var där varje dag i flera timmar och filmades i konferens rummet, det måste rimligen funnits stunder då dom bara hänger i en avslappnad miljö för typ soffhäng och väntar på svar/reaktioner.
Men allt är mest filmat i mötesrummet, varför?

Nä nu skiter vi det här jag slappar i soffan tills vi får ett svar, det händer aldrig.
Jag är så kluven till om det här är scriptat eller inte.
Om det är scriptat vem vinner på det?
Edit:
Är det någon som vet om Fasar lämnade Bandidos i good eller bad standing??
Senast redigerad av fardtjansten 2024-06-20 kl. 22:34.
Citera
2024-06-20, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GtfoFfs
Äh det där är gammal skåpmat från 90-talet, nu är det jordgubbar och gruppboenden som är det nya 😎

Ja haha utvecklingen går framåt.
Citera
2024-06-20, 23:12
Medlem
Fy fan säger jag bara, alla jävlar är MENA muslimer. Det är mycket värre i Sverige, mycket värre. Dumsvensken är för djälva dum i skallen.
Citera
2024-06-20, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Tror nog att hon hade sin beskyddare i ryggen när hon tackade ja till TV2. (Amira nämner att hon har en beskyddare när hon hamnar i gräl med TV-teamet i sista avsnittet.) Hon var på fallrepet och informerade beskyddaren om dokumentären. Gissar på Hells Angels. Därav valet att kompromettera småfiskar som hanterar småpengar, kanske folk som man stött sig på eller bara är allmänt lättlurade. Fasar verkar ha blivit invigd halvvägs in i serien, och i slutet av sista avsnittet kan man läsa ett han lämnat Bandidos för Hells Angels. Bara gissningar från min sida.

Hells Angels har blivit ett stort problem i dom danska hamnarna där dom infiltrerar hamnarbetarna. Förmodligen sköter dom lossningen av särskilt värdefulla varor där.

Alle i det kriminelle miljø i DK kender hende igennem mange år.

Hon har været været gift og har barn med en af Ghani brødrene fra Værebro (VHK/Satudarah/Commanches relateret).

“Wassem”/ Tamer Kibar er tidligere Brothas/ NNV relateret og er manden bag NNVs indtog på Christiania.
Citera
2024-06-21, 00:51
Medlem
Det går inte lita på någon. Det finns korrupta poliser och åklagare, det har vi kunnat se i Sverige.

Alla kostymnissar ni ser är mer eller mindre kriminella.
Citera
2024-06-21, 01:10
Medlem
Intressant att det var en blandad kompott av etnicitet, ålder, kön och samhällsklass.
Senast redigerad av u9FpM1wXcZ 2024-06-21 kl. 01:16.
Citera
2024-06-21, 01:18
Medlem
Alla samhällsgrupper var med i dokumentären. Somaliska föreningen i Danmark nämndes i dokumentären. Även dödspatrullen som nu är borta nänndes.

Pengar gör folk galna!
Citera
2024-06-21, 01:24
Avstängd
Comitiums avatar
YV-serien höjd till skyarna som sensationellt intressant. Det tycker inte jag. Zappade lite genom eländet och det handlar om skurkar där nere och skurkar där uppe. Absolut inget nytt. Bara trist.
Citera
2024-06-21, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Tittar också. Hon tar en enorm risk med detta. Hur ska hon kunna gömma sig? Förstår inte riktigt än.

https://www.svtplay.se/den-svarta-svanen

Hon försöker lura dom allesammans. Det fattar man tämligen snabbt.

Det hon säger och påstår vara till motiv går inte jämnt ut riktigt.
Citera
2024-06-21, 02:31
Medlem
Förlåt men efter att ha tittat på serien
Så är hon inte mamman till mina framtida barn men en HawkThuii kanske..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in