2024-06-20, 21:59
Medlem
Jeg har studert VG sin «nyhet» om trusselmeldingen nøyere. En ting som skiller seg fra tidligere dekning av den samme meldingen er fokuset på beløpene, herunder at det ble overført 13 mill.

Kan dette skyldes at det er indikasjoner på at Politiet kan ha klart å følge pengene?

Formuleringene til Politiet i VG-artikkelen «vi har fått mye informasjon» og «selv om vi fortsatt ikke har alle svarene» kan tyde på at de nå har mye av puslespillet klart, og i tillegg at TH ikke lenger passer inn i dette bildet gitt at det går mot henleggelse for ham.
Citera
2024-06-20, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det nye med artikkelen er at "mediaoppmerksomhet" blir nevnt.
Mye tyder på at GM har opplevd mediaoppmerksomheten som en form for betaling. Oppmerksomhet var kanskje hovedmotivet.

Det er vel ikke en eller flere gjerningsmenn som ønsker medieoppmerksomhet å motta betalingen deres.
Citera
2024-06-20, 22:08
Medlem
Siste Krimpodden er det en reprise fra tidligere? Med da ca fem minutter med noe prat om hvorfor de kjører «reprise», noe kontekstprat, hva man kan oppnå med da reprisen og det at det legges fokus på dette kan gi av opplysninger/tips? Eller er hele episoden ny?
Senast redigerad av Kokadu 2024-06-20 kl. 22:10. Anledning: Tillegg
Citera
2024-06-20, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Siste Krimpodden er det en reprise fra tidligere? Med da ca fem minutter med noe prat om hvorfor de kjører «reprise», noe kontekstprat, hva man kan oppnå med da reprisen og det at det legges fokus på dette kan gi av opplysninger/tips?

Kanskje noen ikke vil at saken mot TH henlegges?
Citera
2024-06-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Kanskje noen ikke vil at saken mot TH henlegges?

Jeg føler at du ikke svarer på det jeg faktisk spurte om, men greit nok. Da blir mitt oppfølgingsspørsmål hvordan dette presentert i dag kan sette en stopper for akkurat det?
Citera
2024-06-20, 22:15
Medlem
Citat:
Jeg føler at du ikke svarer på det jeg faktisk spurte om, men greit nok. Da blir mitt oppfølgingsspørsmål hvordan dette presentert i dag kan sette en stopper for akkurat det?

Kommer det inn nye tips så er politiet pliktige til å etterforske det, og jeg tror det kommer inn tips både titt og ofte.
Citera
2024-06-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Kommer det inn nye tips så er politiet pliktige til å etterforske det, og jeg tror det kommer inn tips både titt og ofte.

Ja tipses gjør det nok, da både titt og ofte. Men hvorfor er ikke det da vinklingen/fokuset i det som presenteres? Tips oss mer enn gjerne dersom du får et aha ett eller annet under lesing eller lytting?
Citera
2024-06-20, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det er vel ikke en eller flere gjerningsmenn som ønsker medieoppmerksomhet å motta betalingen deres.
Mediaoppmerksomheten knyttes til reduksjon av løsepengekravet, ifølge trusselbrevforfatteren.
Her er spørsmålet ditt og svaret mitt:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Jeg har ikke svart det du insinuerer her:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Senast redigerad av Havhest 2024-06-20 kl. 22:38.
Citera
2024-06-20, 22:28
Medlem
Citat:
Siste Krimpodden er det en reprise fra tidligere? Med da ca fem minutter med noe prat om hvorfor de kjører «reprise», noe kontekstprat, hva man kan oppnå med da reprisen og det at det legges fokus på dette kan gi av opplysninger/tips? Eller er hele episoden ny?

Jeg vet ikke, men jeg blir trøtt av å høre på Milli. Jeg har aldri noen gang hørt noen som bruker så mange ord på å si så lite. Han får egentlig ikke sagt noen verdens ting. Bare tomprat.
Citera
2024-06-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Jeg vet ikke, men jeg blir trøtt av å høre på Milli. Jeg har aldri noen gang hørt noen som bruker så mange ord på å si så lite. Han får egentlig ikke sagt noen verdens ting. Bare tomprat.

Jeg begynner å bli trøtt av hele opplegget. A,a,a og ingen b’er. Samme her på forumet. Mellom linjene. Oppvarming til noe som kommer. Burde ikke det de presenterer ha en almenn interesse der og da eller merkes med lytt til neste episode for noen svar på det du måtte ha av hundre spørsmål etter dagens episode dersom de nå er i gang med en føljetong. Humrer.
Senast redigerad av Kokadu 2024-06-20 kl. 22:40.
Citera
2024-06-20, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Ja, helt riktig. De fant ingen bevis etter 5 års etterforskning.

Vel. Politiet har funnet mange beviser som knytter Tom Hagen til selve drapshandlingen.

Problemet er at retten ikke vil godta bevisene mot Hagen fordi han bodde på åstedet, og at retten mener at det ikke er mulig å se om bevisene var avsatt før drapet på Anne-Elisabeth, eller om de stammer fra drapshandlingen.

Så det er ikke riktig å si at politiet ikke fant beviser mot Hagen.

Det korrekte er at ingen av de bevisene mot Hagen som vi kjenner til, vil bli godtatt i retten.

Det kan se ut som om Hagen vil slippe å bli dømt for drapet.

Enn så lenge.
Senast redigerad av kornblomst 2024-06-20 kl. 22:40.
Citera
2024-06-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Mediaoppmerksomheten knyttes til reduksjon av løsepengekravet, ifølge trusselbrevforfatteren.
Her er spørsmålet ditt og svaret mitt:
Jeg har ikke svart det du insinuerer her:

Men du skrev at mediaoppmerksomheten knyttes til reduksjon av løsepengekravet, ifølge trusselbrevforfatteren og da betyr det at GM ønsket mediaoppmerksomhet og da ble mit spørsmål at det er vel ikke en eller flere gjerningsmenn som ønsker medieoppmerksomhet å motta betalingen deres.
Senast redigerad av Braskamin58 2024-06-20 kl. 22:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in