Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Citat:
Ursprungligen postat av
jonkebonke
Tack för att du gjorde en länk. Jag kan inte göra det själv på ps4:n jag skriverpå.
Det är lite konstigt att händelsen inte uppmärksammats mer i denna tråd. Det har kanske med alla vansinnigheter ryssarna sysslar med i Ukraina, blir liksom för mycket att ta upp här.
Sen har vi tokerierna i ryssland och nu senast putins kärleksaffär med the rocketman i Mordkorea. Det blir bara för mycket.
Edit: Kan attacken handla om att rysshjonen vill markera mot Sverige genom att förfölja den svensk-etniska minoriteten där för att vi anslöt oss till NATO? Jag spekulerar bara.
Jag har ibland också funderat i dessa banor. Attackerna mot svenskbyn Gammalsvenskby kan vara ett sätt att straffa Sverige.
Det finns väldigt lite av militärt värde i Gammalsvenskby att attackera. Så det verkar vara fråga om ren terror.
Jag tror inte Zmiyivka betraktas som Gammalsvenskby någon annanstans än i Sverige. Schlangendorf, Mühlhausendorf, Gammalsvenskby och Klosterdorf har vuxit ihop till samhället Zmiyivka. Där bor mångfalt fler ukrainare, ryssättlingar och tyskättlingar än svenskättlingar.
Att fd lutheranska kyrkan bombas beror nog på att sen är en stor byggnad. Artilleriet tror det kan lagras materiel där eller finnas annan militär verksamhet.
Förjävligt att folk lider, dör och att kulturhistorien förstörs.