2024-06-19, 21:22
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Nej, han trollar bara.

Thinkrightly spelar tuff och har visst saker att dölja, till och med för sin fru.

Ja, hänger man på Flashback så borde man förstå hur dåligt massövervakning är. Det eviga trollandet var rätt kul 2008 men idag är det som spam.
Citera
2024-06-19, 21:23
Medlem
TotalWars avatar
Det verkar vara Sveriges FRA-övervakning som EU kopierar. Sverige har ett sjukligt kontrollbehov i grunden. Vi tänker smått och har bara små städer o.s.v. Ett litet DDR-land, självklart springer kommunisten Ylva FRA's ärenden i Europa.
Citera
2024-06-19, 21:27
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Jag kommer aldrig att tillåta att cc2 mjukvara installeras på min dator/telefon.

Sjysst att någon som sitter på kontrollen till appen som ska installeras har tillgång till ALLA affärshemligheter som skrivs/skickas i meddelanden.

Det här är något som tom Kina skulle bli riktigt imponerad av!
Citera
2024-06-19, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Din kommentar tyder på naivitet och inkompetens.
Idag använder vi kryptering, vilket är enormt viktigt för företag, journalister, visselblåsare och gemene mans integritet.

Att du nu kommer hit och påstår att "det blir ingen skillnad" är bland det dummaste jag hört.

Han vet nog inte riktigt vad övervakning kan leda till.

Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
På vilket sätt kommer det här bli negativt för dig i vardagen?

Dina vardagsbestyr kan helt klart ligga dig i fatet om man säger så

Citat:
Så alltså,villka droger är lämpliga att ta om man vill bli lite mysig och avslappnad i kroppen utan att se helt bäng eller påverkat ut.

Syftet är att ta det ISTÄLLET för alkohol när man är på fest eller liknande dvs nångång ibland.Må gott
Citera
2024-06-19, 21:31
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Blir som i Kina. Man vet att man är avlyssnad och slutar prata om privata saker. Det finns ju ingen som tror att det inte finns tjuvlyssnare de som sköter AI som läser saker. Folk har alltid tjuvlussnat, växeltelefonister och brevbärare.
Citera
2024-06-19, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Skillnad på privat och staten. Har inget emot att staten får veta allt.
Vem är staten och vad betyder det? Vem som helst kan bli ”staten”. Du har noll kontroll över vem som blir din makthavare, hur är det så ”självklart” att staten har ditt bästa i åtanke? Inse att du enbart är smörjmedel i maskineriet, när du fyllt ditt syfte byts du ut och en ny åsna tar din plats.
Senast redigerad av Gopnikk 2024-06-19 kl. 21:38.
Citera
2024-06-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Det verkar vara Sveriges FRA-övervakning som EU kopierar. Sverige har ett sjukligt kontrollbehov i grunden. Vi tänker smått och har bara små städer o.s.v. Ett litet DDR-land, självklart springer kommunisten Ylva FRA's ärenden i Europa.

Nej, Sverige fälldes för FRA lagen i Europadomstolen. Dessutom bryter Chat Control mot EU konventionen. Än så länge är detta inte avgjort.

Var och en har rätt till skydd för sitt privat- och familjeliv, sitt hem och sin korrespondens
Så det återstår att se hur man ska kringgå artikel 8.

Politiker som röstar för kan avgå allihop med omedelbar verkan.
Citera
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Blir som i Kina. Man vet att man är avlyssnad och slutar prata om privata saker. Det finns ju ingen som tror att det inte finns tjuvlyssnare de som sköter AI som läser saker. Folk har alltid tjuvlussnat, växeltelefonister och brevbärare.

Livsfarligt spel.

Men som man säger i USA: "Play Stupid Games Win Stupid Prices"
Citera
Medlem
doncroces avatar
Lokal diskryptering hjälper ingenting mot chat control, där staten måste få tillgång till all din kommunikation (inte bara text, utan även bilder, filmer, länkar etc.) med andra som sker online.

Ska inte glömmas att i Sverige har folk dömts mot sitt nekande, enbart pga. av chattmeddelanden.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8wJ5Bx/chatt-pa-natet-fallde-knarksaljare
Citera
2024-06-19, 21:41
Medlem
Citat:
Kommer inte påverka nånting. Varför skulle det göra det? Saker o ting kontrolleras redan.

Du har helt rätt med att saker och ting redan kontrolleras.
Men varför ska vi vara öppna för att kontrollera samhället mer?
Citera
2024-06-19, 21:42
Medlem
Lao Tzus avatar
Om jag förstår saken rätt kommer Säpo alltså att få läsa en varning från en mod på Flashback före den når användaren..

Däremot räknas inte ett inlägg på Flashback som en chat.
Citera
2024-06-19, 21:42
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Vem är staten? Vem som helst kan bli staten. Du har noll kontroll över vem som blir din makthavare, hur är det så ”självklart” att staten har ditt bästa i åtanke? Inse att du enbart är smörjmedel i maskineriet, när du fyllt ditt syfte byts du ut och en ny åsna tar din plats.
Precis. Det är därför som staten skiter i mig så länge jag inte bryter mot lagen. Alltså gör det inget om de vet allt om mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in