2024-06-19, 14:26
Avslutad
lite för stageat upplägg för att man inte ska börja fundera på hur mycket sånt här en del av dessa personer hade gjort om det inte var för att de lurades in i det av dansk tv + juristludret
Citera
2024-06-19, 14:34
Medlem
Tror detta är en uppdiktad skit historia.
Ser förövrigt jävligt B ut hennes nya kontor
Citera
2024-06-19, 15:14
Medlem
En artikel om Den svarta svanen.

Urklipp från artikeln
Den svarta svanen är alltså en avhoppare från den kriminella världen. Eller är hon det? Jag ska inte avslöja hur serien slutar, men kvar efter de fem avsnitten blir gåtan Amira Smajic. Hon har numera gått under jorden.

Nej, jag undrar om ”Den svarta svanen” väcker lika uppmärksamhet i Sverige som i Danmark. Jag själv blev mer upprörd när jag exempelvis läste Marcus Larsson och Åsa Plesners bok ”De gränslösa: en bok om politikers skolaffärer”. Den svarta svanen är sevärd, ja. Men den fångar inte den där känslan så många av oss i dag har att penningen och marknaden tagit över nästan allt. Det är för litet samhällsanalys och för mycket brottslighet i den.

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/KMzpQG/goran-greider-om-den-svarta-svanen
Citera
2024-06-19, 15:14
Medlem
Eftersom det är en SVT sändning och kvinna tror jag allt är fejk, jag kommer inte titta
Citera
2024-06-19, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av caMeZat
En artikel om Den svarta svanen.

Urklipp från artikeln
Den svarta svanen är alltså en avhoppare från den kriminella världen. Eller är hon det? Jag ska inte avslöja hur serien slutar, men kvar efter de fem avsnitten blir gåtan Amira Smajic. Hon har numera gått under jorden.

Nej, jag undrar om ”Den svarta svanen” väcker lika uppmärksamhet i Sverige som i Danmark. Jag själv blev mer upprörd när jag exempelvis läste Marcus Larsson och Åsa Plesners bok ”De gränslösa: en bok om politikers skolaffärer”. Den svarta svanen är sevärd, ja. Men den fångar inte den där känslan så många av oss i dag har att penningen och marknaden tagit över nästan allt. Det är för litet samhällsanalys och för mycket brottslighet i den.

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/KMzpQG/goran-greider-om-den-svarta-svanen
Triggervarna när du länkar Goran Groider
Citera
2024-06-19, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Eftersom det är en SVT sändning och kvinna tror jag allt är fejk, jag kommer inte titta

Även om det skulle visa sig att allt bara skulle vara uppdiktat tycker jag serien var sevärd. Tycker ändå du borde titta.

Varning, kan avslöja lite av innehållet on ni inte redan sett avsnitten!
Citera
2024-06-19, 15:30
Medlem
Negerdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kayana
Nosa varenda jävel som har koppling till den här typen av verksamhet i röven och stoppa miljarder tillbaka i statskassan istället för i fickorna på den här smutsen.

Du kommer tyvärr få nosa väldigt många rövar. I Sverige är det klart värre än i Danmark. Sveriges system bygger, precis som Ryssland om än inte på samma sätt, på en slags korruption till en viss del. Vi ser det inte som korruption, eftersom det ju är det som är själva systemet.

Men kort sammanfattat så handlar allt om mellanmänskliga relationer och vilka man känner. Alltid.

Kompetens är inte alltid så viktigt i sammanhanget.
Citera
2024-06-19, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtlernativFrSverge
Triggervarna när du länkar Goran Groider

Hehe ja de skulle jag gjort. Ska tänka på de tills nästa gång.
Citera
2024-06-19, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obitus
Även om det skulle visa sig att allt bara skulle vara uppdiktat tycker jag serien var sevärd. Tycker ändå du borde titta.

Varning, kan avslöja lite av innehållet on ni inte redan sett avsnitten!
Om judestyrd massmedia vill att vi tittar/tar vaccinet så nej tack, kom bara och försök mig att göra det!
Citera
2024-06-19, 15:58
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Det är en dansk TV2-sändning som sänds på svt.
Citera
2024-06-19, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Är inne på första avsnittet och kan starkt rekommendera denna. Verkar ha väckt stor uppståndelse i Danmark.

Roligt han kommer med mer undercover film. Mads Brügger

Han har gjort två filmer om Nordkorea - The red chapel och The Mole. .
Sedan har han gjort ett par filmer i Afrika. Cold case Hammarsköld och The Ambassador

The Mole är mycket avslöjande.

Och i Cold case Hammarskjöld snubblar han över en annan bisarr historia.

Alltid fascinerande med hans avslöjanden.
Citera
2024-06-19, 16:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MLBT
Tror detta är en uppdiktad skit historia.
Ser förövrigt jävligt B ut hennes nya kontor
ja, det är väl uppenbart att det är en mockumentär. Sånt har danska sysslat med länge. Von Trier försökte sig på det på 90-talet med dogmaskiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in