Citat:
Ursprungligen postat av
greta75
Det märkliga är väl snarare hur det kommer sig att Mp varit så små så länge. Det är verkligen ett underbetyg av guds nåde eftersom det är så många svenskar som tycker miljön är det viktigaste vi har. Jag tror anledningen till att det äntligen lossnar stavas 2 lite mer lyckosamma språkrör.
Vänsterpartiet är väl ett typiskt "8% parti" på meriten att de är det enda riktiga vänsteralternativet. Och Sjöström var ett genival i EU-valet.
Men alla högerpopulister kan ju vara lugna, de tar bara röster från S och kanske C.
Ja men grejen är ju att naturintresserade och miljöengagerade människor som mig inser att MP trots namnet är skadligt för miljön.
I mitt första val på 80-talet röstade jag på MP eftersom miljö och natur är det jag alltid har brunnit och fortfarande brinner mest för.
Senare upptäckte jag hur destruktivt det partiet är för vår natur, de ligger bakom den enorma avverkningen av våra skogar eftersom de drivit på för en historiskt hög befolkningsökning som naturligtvis kräver ett enormt bostadsbyggande som överbelastar våra skogliga resurser, nu avverkas även fjällnära skog vilket leder till habitatsförlust!
Deras klimatfantasier leder till att vi måste öppna fler gruvor som förstör natur, grundvatten och älvar! De skogar som ännu finns kvar vill MP ersätta med vindkraftsindustri och ett myller av vägar.
Tro f-n att naturintresserade väljer bort detta storstadparti!