Citat:
Med Trump så misstänker "amatör psykologen i mig" att hans egna ego, är hans svaghet. Han gillar/vill umgås med vinnare.
Han föraktar förlorare. Bara se/lyssna på hans tankar kring John McCain..
..och jag syns att desto längre kriget håller på.., så framstår Putin som en förlorare. Men jag tar inte gift på det jag skriver om detta, för han framstår som ombytlig och Ukraina i sak intresserar honom inte i det stora. Han är mera för inrikespolitiken i Usa.
Han föraktar förlorare. Bara se/lyssna på hans tankar kring John McCain..
..och jag syns att desto längre kriget håller på.., så framstår Putin som en förlorare. Men jag tar inte gift på det jag skriver om detta, för han framstår som ombytlig och Ukraina i sak intresserar honom inte i det stora. Han är mera för inrikespolitiken i Usa.
Sen ska man inte helst glömma hur långsint sådana som trumpeten är. Han fick ju inte Zelensky att skicka honom material för att kunna använda det under valet, så det kan tänkas att han vill jävlas med Ukraina som hämnd. Hobbyhjärnskrynklaren i mig skulle kalla skosäljaren för en narcissist och de tenderar att aldrig glömma en oförrätt. Samma diagnos skulle jag även vilja lägga på storråttan.
Allt i deras liv handlar om prestige, ego och att känna sig märkvärdiga. Förlust kan de inte någonsin acceptera och kan i flera år efter en - av dem själva - uppfattad förolämpning jaga deras offer för att göra livet till ett helvete. De ser gärna världen hellre brinna än förlora det de har byggt upp.
De utgår också att alla andra är som de själva är, så de uppfattar allt som ett hot och agerar utifrån en nollsumme-tänk.
Men som sagt. Det är svårt att veta var man har den vandrande apelsinen.
Men slut på psykologsessionen, tillbaka till kriget.
Över 10 000 ryssar åtalade för att de vill undvika gå ut i strid.
Citat:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010493711.html
Över 10 000 ryska soldater har åtalats sedan Ryssland tillkännagav mobiliseringen i september 2022. Ryssland inledde sin fullskaliga invasion av Ukraina i slutet av februari samma år. Siffrorna kommer från en rapport som publicerades på onsdagen av den ryska oppositionskanalen Mediazona. Enligt Mediazona har totalt 10 025 brottsanmälningar lämnats in för att ha vägrat tjänst. Enligt Mediazona har 8 594 fällande domar redan avkunnats.
Och med tanke på hur rättsväsendet numera fungerar i rysseriet, så är det till fronten frivilligt eller skickas till fronten efter en liten "pratstund" med blåmärken och brutna ben som resultat.