2024-06-17, 22:46
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Trump gör här uttalanden om Zelenskyj som inte känns helt övertygande för Ukraina.

https://youtu.be/wgQXdogX0jc?t=938

Såg Trump på TV igår och han lovorda Zelensky.
Trump är nöjd med Zelensky.
Citera
2024-06-17, 22:51
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Ny "somalisk" krigsfånge intervjuas. Precis som i Zolkins intervju med en annan "somalisk" krigsfånge översvämmas kommentarfältet av somalier som hävdar att krigsfången inte är somalier utan eriterian. Ska man ta somalierna på orden så är kontentan att eriterianer är minst lika skamlösa lögnare som ryssarna.

A frank interview with a Somali mercenary Adil in the Russian army who was captured in Ukraine. The guy is not stupid, he explains the situation with recruiting foreigners in Russia with ease.

- It’s very simple to get to Russia - just a week and your tourist visa is ready.

- People see advertisements for war and the army everywhere in Russia - many foreigners do not immediately understand that this is an army, and not some kind of security organisation.

- No one gave specifics about whether he would go to the front or remain in Russia. The man was promised a passport and money - for him it was a real dream. He thought he’d live like a King back home.

- Nobody explains the motivation for fighting in Ukraine. Adil had no idea who was fighting whom and for what.

- Training was only 7 weeks, very limited. Adil thought it couldn’t be that he was being deceived. But they were thrown onto the front line almost immediately, and Adil calls these days hell. If you get injured, only God will help you. There's 0% desire to try and save your life.

https://x.com/wartranslated/status/1802618176435278167
Citera
2024-06-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Såg Trump på TV igår och han lovorda Zelensky.
Trump är nöjd med Zelensky.
Jag ”gillade” Trump när han gjorde Dagens Nyheter och övrig PK-etablissemang helt galna. Men nu vet jag att Trump bara är farlig. Han är ingen ”skön” uppstickare.

Jag har varit naiv.

Vad Trump tycker om Zelensky just nu är nog bara en nyck.
Citera
2024-06-17, 22:55
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Jag ”gillade” Trump när han gjorde Dagens Nyheter och övrig PK-etablissemang helt galna. Men nu vet jag att Trump bara är farlig. Han är ingen ”skön” uppstickare.

Jag har varit naiv.

Han kollar vart vinden blåser, innan han uttalar sig.
Lite oberäknelig kan man nog kalla honom 🤣🤣
Citera
2024-06-17, 22:57
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Han kollar vart vinden blåser, innan han uttalar sig.
Lite oberäknelig kan man nog kalla honom 🤣🤣

Trump säger som sagt olika saker varje dag, man vet inte vart man har han, därför han är problematisk som president.
Citera
2024-06-17, 23:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Ukraina hade varit i en betydligt bättre situation om de tillsammans med Ryssland drivit igenom en fred våren 2022.

Angående förluster så uttalade sig onkel vova nyligen om det. För varje förlorad ryss så förlorar Ukraina 5x fler.

https://www.newsweek.com/putin-rare-statement-ukraine-war-losses-casualties-1908869

Så typ 100 000 ryska förluster och 500 000 för Ukraina. Så den ryska strategin fungerar även om jag har varit ständig överraskad över hur långsamt det går. Trots alla problem för Ukraina så är de jävligt sega soldater.

Om du vänder på siffrorna så blir det rätt. När man angriper en kvalificerad motståndare så blir det stora förluster. Nej det fungerar inte.
Citera
2024-06-17, 23:08
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Mentalsjukhuset Ryssland leverarar som aldrig förr.

Vladimir "Från Vladivostok till Lissabon" Solovyov gör en 180 grader och hävdar att Ryssland aldrig försökt erövra Kiev, Ukraina eller Europa. Ryssland har bara gjort en polisoperation för att skapa fred.

Bevittnar vi ryssen kasta in handduken i ren desperation, förtvivlan och uppgivenhet?

A new version of events from Russian propagandist Solovyev: Russia is not trying to conquer Ukraine and never meant to take Kyiv.

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1802751579096842625
Citera
2024-06-17, 23:09
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Lite nyfiken på vad som händer om Putin drar sig ur Ukraina. Vad blir följderna? Slutar sanktionera?
Känns inte riktigt som det bara är att komma in i värmen igen (om de någonsin varit där).

"Aa, vi kriga lite där en sväng du vet men sen orkade vi inte längre. Men vi är snälla nu. Får jag bjuda på borsjtj?"

Får vi se Putin i en amerikansk talkshow?
Ja, svår fråga detta, man kan ju aldrig lita på dom igen. Slutar sanktionerna kan dom komma stärkare tilbaks militärt, fortsätter sanktionerna kan vi få et Ryssland som blir som Tyskland efter WW1, arg og ute efter hämnd. Ryssland måste ändras i grunden, oavsett blir det åravis av djävlig röra.
Citera
2024-06-17, 23:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Rysk kvinnan summerar Putins prestationer:
https://x.com/Gerashchenko_en/status/1802644117341491484

Tuff kvinna som levt sitt liv. Många andra som är livrädda.
Citera
2024-06-17, 23:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Ni kommer ihåg den där nöten som för ett tag sedan försökte visa på siffror att ukrainare vill inte se Zelensky leda landet? Samt att det finns nötter som hävdar att Zelensky sitter olagligt?
Nya siffror:

Plus det är parlamentet som avgör när undantagslagarna dras bort, inte presidenten. Därefter tar det 6 månader innan nya val kan hållas. Så det så!

Jag tror Zelensky avgår med glädje, han verkar rätt slutkörd stackarn. Men man utlyser inte nyval vid brinnande krig.
Citera
2024-06-17, 23:38
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeViking
Visst, vi kan kalla det så, att det tvistas om det. Det tvistas om det för att Ukraina döljer bevisen

Om språket kan jag säga, och detta har bekanta till mej som flytt Ukraina sagt personligen att det var ytterst olämpligt att prata ryska bland ukrainarna efter statskuppen 2014, om man inte ville riskera liv och lem. Restaurangerna som tidigare hade meny på två språk, ändrade dom till bara det ukrainska för att ägarna inte ville se folk råka riktigt illa ut om de läste menyer högt på ryska. Respekt för människovärde huh? Skolor i Ukraina förbjöd undervisning på det ryska språket.

Nu är du bara löjlig. Och det är dessutom löjligt enkelt att bevisa hur löjlig du är.

Ukrainas största dagstidning, KP, var uteslutande på ryska fram till januari 2022. Då var de tvungna att införa nominella artiklar på ukrainska för att komma undan Ukrainas repressiva språklagar. Sedan invaderade Ryssland Ukraina och det ryska språkets anseende sjönk som en sten. Nu är nästan hela KP på ukrainska.
Citera
2024-06-18, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
Och vad är Paasikivi? Karln har inte haft ett endaste rätt av alla gånger han vart med på nyheter. Pajas av högsta rang

I stort sett de enda gångerna Paasikivi nämns i denna tråd, är av er som klagar på honom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in