2024-06-16, 14:32
Medlem
Biggedys avatar
Citat:

En jurist, Amira, med kopplingar till stora delar av den danska undre världen beslutar sig för att bryta med sitt gamla liv. Hon blir mullvad för en grupp journalister som med hjälp av dold kamera kan avslöja allt från gängmedlemmar till advokater som kommer in till hennes kontor. Dansk dokumentärserie från 2024.

Är inne på första avsnittet och kan starkt rekommendera denna. Verkar ha väckt stor uppståndelse i Danmark.
Citera
2024-06-16, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Är inne på första avsnittet och kan starkt rekommendera denna. Verkar ha väckt stor uppståndelse i Danmark.

Tittar också. Hon tar en enorm risk med detta. Hur ska hon kunna gömma sig? Förstår inte riktigt än.

https://www.svtplay.se/den-svarta-svanen
Citera
2024-06-16, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy

Precis börjat titta... vilken höjdare! Den där danska journalisten har levererat grejer med ballar av stål i årtionden. Min första tanke är, hur ser det ut i Sverige med de här sakerna med tanke på att antalet naiva, rasist-rädda syltryggar och fullkomligt känslodrivna idioter är betydligt mindre i Danmark som jobbar i statsapparaten.

Hur många sånna här blatte-jurist tjejer har vi i Sverige som gör samma sak? Det är ju en och annan som åkt dit nyligen med att hjälpa gängmedlemmar med både det ena och det andra i form av information, det finns liksom inte en chans att Sverige inte är tre gånger så rövknullat än danskarna. De har ju för fan till och med infiltrerat polisen. De där två turkarna som drev advokatbyrå och kallade sig "kungen" på encro telefonen kommer till tanke, den där jurist-iraniern som skulle "hjälpa" äldre och tog deras lägenheter en annan. Hur långt ner går rötan? Om den där bruden hjälpt till att stjäla två MILJARDER danska kronor på tio år, hur mycket har hennes svenska dito lyckats sno?

Dags att börja skrika högt om detta tillsammans med dansken så hårdhandskarna tas in i hela norden. Att höra den jävla fittan säga att man får 100 000 för ett vanligt ungdomsboende men för de med autism får man 300 000 så det satsar vi på! Är så man kan spy tamejfan, häxjakt på korrupta jävlar som möjliggör den här stölden från skattebetalare, de omsätter mer pengar än narkotikan och ska behandlas därefter! Nosa varenda jävel som har koppling till den här typen av verksamhet i röven och stoppa miljarder tillbaka i statskassan istället för i fickorna på den här smutsen.
Senast redigerad av Kayana 2024-06-16 kl. 15:22.
Citera
2024-06-16, 15:58
Medlem
Sjukaste dokumentär jag sett. Lär få stor uppmärksamhet i hela europa.
Citera
2024-06-16, 16:31
Medlem
Det är fullkomligt otroligt att hon har lyckats hjälpa mer eller mindre varenda kriminell gruppering i Köpenhamn och ändå inte blivit plockad. Polisen begriper ju att 99% av karaktärerna hos de här gängen varken har intelligens eller kunskapen för några avancerade upplägg utan hjälpen måste komma ifrån sådana som henne. Det är några i toppen på klubbarna som ägnar sig åt sådanthär och det visar ju sig också i dokumentären att det stämmer. Hela toppskiktet i alla motorcykelgäng är egna företagare.

Hade hon inte valt själv att komma ut (efter vad jag hörde när hon satte sig ner för en kaffe med den där snubben så begriper jag ju att den såkallade Isdrottningen fattade att hon var slut i den kriminella världen och var påväg att bli mördad) med detta så hade hon antagligen aldrig åkt dit. Nu får den jävla horan allt beskydd hon kan ifrån staten. Jak ville lämna det här livet! Jo tjena.. det började brännas under fötterna annars hade du fortsatt. En sociopatfitta med juristutbildning kanske inte ska inbilla sig att hon är kriminell på riktigt bara för hon umgås med dem och kasta in handgranater i folks affärer för de är skyldiga en pengar.

Jag antar att det är massa regler om att advokater/jurister inte får avlyssnas och sådant skit och inte polisens inkompetens som gjort att hon kan ha fått röra runt med snoken i HA, Bandidos, Satudarah, NNV, LTF och fan vet vads grytor där folk uppenbarligen torskar till höger och vänster hela tiden och aldrig åkt med någon av dem i fallet.

Färdigdaltat, dags att plocka några svenska Amira-horor, polisen har ju fått tillgång till hemlig dataavläsning, HAK och HÖK och fan vet vad. Att hon skulle hjälpa muslim-klanen och släkten med sådanthär tog jag för givet att varenda babbe-brud som gick i dessa korridorer höll på med även i Sverige men att det räckte med EN av dem för hålla en miljardbransch i svarta pengar via ekonomisk brottslighet igång trodde jag inte.
Senast redigerad av Kayana 2024-06-16 kl. 16:39.
Citera
2024-06-16, 18:00
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Samhället behöver kriminella.
Kanske det här bevisar att kriminella stöttas och uppmuntras och främjas uppifrån, därför att det är ett nödvändigt ont.
Citera
2024-06-16, 20:24
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neix

Är benägen att hålla med. Fasar är en jävla karaktär alltså. 😆
Citera
2024-06-16, 20:33
Medlem
Synd att hon ljög för tv-teamet,luktar ju psykopat om henne så det skriker om det om hon ena sekunden sitter och gråter för tv-teamet och sen hotar dom haha.
Karma lär ju ta dessa personer för eller senare.
Kalla fakta borde kolla på denna dokumentär och ta lite lärdom.
Senast redigerad av supermuppen1 2024-06-16 kl. 20:36.
Citera
2024-06-16, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Synd att hon ljög för tv-teamet,luktar ju psykopat om henne så det skriker om det om hon ena sekunden sitter och gråter för tv-teamet och sen hotar dom haha.
Karma lär ju ta dessa personer för eller senare.

Ja jag tror inte hon "ville ur" utan kanske bara enda sättet hon blev aktuell igen. Tvivlar på at TV2 ger henne tillräckligt för att försvinna för gott. Iofs kan denna serien säkert åstakomma det i sig. Fast på ett annat sätt. Tycker synd om hennes barn.
Citera
2024-06-16, 20:41
Medlem
Citat:
Ja jag tror inte hon "ville ur" utan kanske bara enda sättet hon blev aktuell igen. Tvivlar på at TV2 ger henne tillräckligt för att försvinna för gott. Iofs kan denna serien säkert åstakomma det i sig. Fast på ett annat sätt. Tycker synd om hennes barn.
Ja antingen är hon jävligt dum eller jävligt modig
Citera
2024-06-16, 21:04
Medlem
Typisk psykopat som klarar gråta på eget kommando med inövade eller planerade historier. Och alltid en egen agenda.

Säkert opiatmissbrukare också.
Senast redigerad av neix 2024-06-16 kl. 21:14.
Citera
2024-06-16, 21:45
Medlem
Citat:

Med tanke på att den släpptes i Danmark för två veckor sen och man knappt hört något om det i Sverige är det tveksamt.

Frågan är dock varför? Vill världen fortfarande skydda white-collar-kriminella? Har polisen ett eget sånt arbete i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in