2024-06-16, 12:10
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Han har kanske fullt upp med att skriva autografer efter att han sedan i lördags lanserats som ett gott exempel på demokrati- och samhällsnedbrytande fenomen och åsikter?

Börja titta vid 20:57, Sulle gör entré vid 21:50.
https://www.youtube.com/watch?v=AeE6u8bJ_XU&ab_channel=HenrikJ%C3%B6nsson

Klippet var även med i SVT's dokumentär "LVU-kampanjen" samma dokumentär som provocerade Fia något enormt eftersom den inte handlade om henne.
2024-06-16, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Harr sett live en gång..men var är Sulle?
Han var med F*a häromdagen när det varit kommun möte som sker ev en gång per månad när det gås igenom diverse ärenden , F*a pratade kontaktförbud för föräldrar
2024-06-16, 12:33
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej det kan jag inte eftersom det dels inte är min sekretess och dels att det är barn iblandat. Vad jag däremot kan dela med mig av är klipp och information från denna källa: Riktigt bra faktiskt, sakligt och lugnt. Inga faktafel eller "desinformation". Finns flera bra videos och information där.

Här anonymiseras utredningarna och så tas de vanliga felen upp som soc gör. Jag känner så väl igen mig i detta, efter att själv läst utredningsmaterial. En riktig rättsskandal som pågår på daglig basis och det är väldigt få politiker som vågar lyfta denna fråga. "Lilla hjärtat" gjorde det ännu svårare dessvärre.

https://www.youtube.com/watch?v=5PVFPFZvezY&t=7325s
I fallet lilla hjärtat kämpade dock soc för att flickan inte skulle återvända till sina föräldrar, men soc förlorade, domaren tog beslutet, och alla vet vad det resultatet blev.
Så där antar jag att du stod på soc sida i det fallet och inte ville att barnet (lilla hjärtat) skulle återvänt hem?
2024-06-16, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Han var med F*a häromdagen när det varit kommun möte som sker ev en gång per månad när det gås igenom diverse ärenden , F*a pratade kontaktförbud för föräldrar
Inte det mötet när dom bad henne vara tyst?
2024-06-16, 12:57
Medlem
Citat:
De har hakat upp sin på att det i LVU heter just Vård och kopplar detta till att barnet är omhändertaget för att det behöver medicinsk vård av något slag , har hört ett flertal som undrar varför deras barn inte genomgått omfattande hälsoundersökning direkt när de omhändertagits .
De tycker ju dessutom att socionomer innan de kan jobba som detta ska jobbat inom vård , förskola eller skola och ha utbildning inom något av dessa områden och helst ha egna barn också , detta skulle innebära att socionomer skulle vara sådär 45-50 år innan de kan jobba med barn samt ha studerat 7-8 år och ändå inte få lön i intervall för så mycket utbildning
Ditt resonemang är så sjukt. I varenda inlägg blandar du in något som någon person sagt eller något som du läst i någon dom (som ju oftast inte ens stämmer överens med verkligheten) och förvanskar det till och med och att det skulle gälla för alla föräldrar på tiktok som blivit frånryckta sina barn.
Tror du att all dessa föräldrar har suttit på några möten och antagit gemensamma tyckanden, som ett politiskt parti?

Ni tycker ju att alla föräldrar som förlorat sina barn är horor, för det brukar ni skriva i liven.
Senast redigerad av DrFilip 2024-06-16 kl. 13:11.
2024-06-16, 13:20
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Trist för dig då att du inte förstod.

Snarare trist att du inte förstod. Adina skrev aldrig att ALLA föräldrar tror det.
I FUs clownkretsar säger involverade menschuuurr ganska mycket knasigt vare sig du vill det eller ej. Vi till skillnad från dig och Kurreburre sitter inte och försöker tolka det som sägs.

Hade det varit ens en gnutta seriös organisation hade man slängt dessa personer åt helvete. Men icke, alla är välkomna enl Fia. Narkomaner, pedofiler, barnrövare, kvinnomisshandlare, barnsvältare och personer vars enda intresse är att smutskasta landet.
2024-06-16, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Snarare trist att du inte förstod. Adina skrev aldrig att ALLA föräldrar tror det.

En kan anse att definitionen av alla och främsta borde tillhöra allmänkunskap, denna tråd har dock bevisat att så icke är fallet.
2024-06-16, 13:42
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej de gjorde de verkligen inte, eftersom de missade att lägga fram relevant fakta under förhandlingen. Det fanns gott om rekvisit för att stoppa en hemflytt, men det valde soc att helt enkelt inte ta upp och då hade inte domstolen tillräcklig grund för att stoppa en hemflytt. Har du inte läst vad IVO skrivit? Det är ord och inga visor i kritiken mot socialtjänsten och socialnämnden.
Har IVO skrivit specifikt om lilla hjärtat fallet? Vart kan jag läsa det?
2024-06-16, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy

https://www.ivo.se/aktuellt/nyheter/2020/lilla-hjartat-ivo-vitesforelagger-norrkopings-kommun/
2024-06-16, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Inte det mötet när dom bad henne vara tyst?
Nej , tror det var nu i veckan , vet inte ens om de var med på det, de gick ute och pratade om mötet sedan tog Sulles batteri slut , hörde själv bara slutet av en slump
2024-06-16, 14:13
Medlem
Citat:
Nej , tror det var nu i veckan , vet inte ens om de var med på det, de gick ute och pratade om mötet sedan tog Sulles batteri slut , hörde själv bara slutet av en slump
Missade det helt
2024-06-16, 14:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy

Absolut. Finns en gedigen utredning på det som de flesta inte läst och istället gått in i masspsykos mot framförallt föräldrarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in