2024-06-15, 23:37
Medlem
Dumma dumma svenskar som skickat sina skattepengar till denna regim i form av bistånd. Dummaste folket i världen.
Citera
2024-06-15, 23:38
Medlem
liarsenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Hemskt tråkigt att din fattningsförmåga är så oerhört starkt intellektuellt begränsad!

Sverige får hem två helt oskyldiga medborgare som fängslats utav en fullständigt vidrig regim, som utan några som helst problem, nu el. senare, hade kunnat avrätta de två 100% oskyldiga svenskarna!

Hamid Noury är en skam för mänskligheten som jag önskar en plågsam död, på samma sätt som jag önskar att döden ska inträffa för den (enl. USA:s underrättelsetjänst) cancersjuka narcissisten Vladimir Putin!

Nu var inte mitt inlägg det mest seriösa. Men jag anser inte att man kan vara helt säker på det ena eller det andra. Vi har inte någon bevisning vi kan gå på, varför anta deras skuld? Tydligen var dessa två individer så pass viktiga för Sverige att regeringen lägger sig i i rättsordningens funktion och benådar en massmördare, för vi vet att han är en massmördare. Varför?

Vi ska inte glömma att Floderus är en tjänsteman inom EU:s utrikestjänst med ett intresse för Iran, där han bland annat kan prata språket. Skulle det vara omöjligt att han blivit värvad för underrättelsesyfte? Inte enligt mig.

Men visst, enligt många här är världen så pass svart vitt att allt som Iran gör är ont och allt västvärlden gör är gott. Putin är ond, USA är de goda osv osv. Såklart kan de här svenskarna vara helt oskyldiga, men de kan även vara skyldiga för det Iran påstår.
Citera
2024-06-15, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Menar du att det inte är hemskt med de tusentals som mördades i Iran och som denna skurk dömdes för? Du verkar inte tycka det. Vilka invandrare är det mer synd om än dessa menar du?

Några miljoner för att fängsla en massmördare är väl använda pengar till skillnad från den typen av slöseri som jag misstänker att du stöttar.

Om det hade varit Hitler, hade du önskat att han också blev frigiven så att vi hade kunnat spara några skattepengar? Förstår inte resonemanget.

Känner du ens till att det är vanligt att krigsförbrytare sitter fängslade i det egna landet just för att hemlandet inte vill bestraffa personerna i fråga? Krigsförbrytarna från kriget i Jugoslavien sattes i fängelser i flera olika europeiska länder. Ska inte Sverige ta sitt ansvar där tycker du? Du verkar ha sjuka prioriteringar om du tycker att personer inte ska sona för sina fruktansvärda brott bara för att det kostar några svenska skattekronor samtidigt som resurserna kastas bort på annat.

Precis vad jag också tänkte
Om det hade varit Hitler, hade du önskat att han också blev frigiven så att vi hade kunnat spara några skattepengar?
Citera
2024-06-15, 23:39
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Håller helt med dig om att det var ett helt onödigt risktagande som Floderus på helt eget initiativ utsatte sig själv för!

Han kan mer om Iran än gemene svensk så Han visste garanterat vilken risk det var. Och om han känner Iranier hade de garanterat avrått honom.
Idioten åkte ändå, mitt under Nourys rättegång.
Citera
2024-06-15, 23:41
Medlem
mudryks avatar
Jag känner till Floderus yrkesroll, men vad gjorde han i Iran? Svårt att tänka mig att han var där på ett officiellt uppdrag?

Saeed Azizi vet jag överhuvudtaget inget om och en enkel sökning ger inte heller svar på vemfan det är och vad han gjorde i Iran. Någon som kan upplysa mig?
Citera
2024-06-15, 23:41
Avslutad
Citat:
Hemskt tråkigt att din fattningsförmåga är så oerhört starkt intellektuellt begränsad!

Sverige får hem två helt oskyldiga medborgare som fängslats utav en fullständigt vidrig regim, som utan några som helst problem, nu el. senare, hade kunnat avrätta de två 100% oskyldiga svenskarna!

Hamid Noury är en skam för mänskligheten som jag önskar en plågsam död, på samma sätt som jag önskar att döden ska inträffa för den (enl. USA:s underrättelsetjänst) cancersjuka narcissisten Vladimir Putin!

Är vi säkra på att dom två personerna vi fått tillbala inte är mördare/våldtäktsmän/galningar?

Är det bara två vanliga svennebananer som hade otur på semestern?
Citera
2024-06-15, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Förjävligt! Man får aldrig ge efter för utpressning! Iran kommer nu fortsätta kidnappa utlänningar för att ha som gisslan och att byta med!
Du menar att Sverige började att kidnappa deras medborgare? De svara tillbaka och läget hade blivit ännu värre om Sverige skulle fortsätta det som från början var solklart.
Citera
2024-06-15, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Jo visst tycker jag att det är för vidrigt brott han har gjort, och att han är värd att sitta på kåken tills han trillar av pinn...men, inte till priset av att oskyldiga människor blir mördade! Iran är ett psykopat-helvete utan dess like! De enda brott man vet att dom utväxlade fångarna till Sverige har begått, det är att vara för naiva och korkade, och det var viktigare att få hem dessa stackare än att hålla den iranska massmördaren inburad trots allt, om man måste VÄLJA!!
Och det vet de men lik förbannat väljer de att åka dit. Man kan inte låta folk vara hur naiva som helst utan att få leva med konsekvenserna. Dessa idioters naivitet leder nu till en oerhörd smärta för alla nära till denna mans offer. Utbytet är oproportioneligt och de kunde inte ens få med Djalali i dealen.

Nu vet Iran och andra länder att allt de behöver göra är att kidnappa oskyldiga svenskar för att få ut precis vem som helst. Svenskar är så svaga och kan inte stå emot och därför utnyttjas vi gång på gång.

Det kommer nog inte dröja länge innan våra kära vänner i Iran får ännu mer biståndspengar.
Citera
2024-06-15, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det är jag benägen att hålla med dig om. Att hans anhöriga - själv var han ju inte i Sverige - så raskt fick igenom ett extra svenskt medborgarskap berodde enbart på att man trodde att UD skulle kunna få honom till Sverige då.

Utan det där medborgarskapet hade UD inte alls engagerat sig i Djalilis fall.
Djalili har avslöjat iranska forskare som mördades av Israel. De lär inte släppa honom.
Citera
2024-06-15, 23:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mudryk
Jag känner till Floderus yrkesroll, men vad gjorde han i Iran? Svårt att tänka mig att han var där på ett officiellt uppdrag?

Saeed Azizi vet jag överhuvudtaget inget om och en enkel sökning ger inte heller svar på vemfan det är och vad han gjorde i Iran. Någon som kan upplysa mig?

Han besökte en vän.
Citat:
In April 2022, Floderus visited Iran once more, this time while on a week-long holiday,[22] in order to visit a friend who worked at the Swedish Embassy in Tehran.[41][44] On 17 April,[4][20] as he prepared to leave the capital from Imam Khomeini International Airport, Floderus was arrested and reportedly taken to the Evin Prison.[4][5][6]
https://en.wikipedia.org/wiki/Detention_of_Johan_Floderus

Sedan kan man givetvis undra. Hans bakgrund gör honom egentligen perfekt som en spion. Att man nu gjorde detta tog till det här extrema med att släppa den här iraniern skulle ju i så fall om han nu var där på inofficiellt uppdrag av svenska staten göra utväxlingen mer att man förstår den. En spion mot en annan.
Citera
2024-06-15, 23:50
Medlem
Kan svenskar ge fan i att resa till det där landet nu? De kommer fortsätta med att gripa svenskar eftersom de såg att det lönade sig nu.
Citera
2024-06-15, 23:52
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Precis vad jag också tänkte
Om det hade varit Hitler, hade du önskat att han också blev frigiven så att vi hade kunnat spara några skattepengar?

Är nog många som hade gnällt om vi skickat hem ryska befälhavare eller wagners.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in