Citat:
Ursprungligen postat av
PreciousStones
Hemskt tråkigt att din fattningsförmåga är så oerhört starkt intellektuellt begränsad!
Sverige får hem två helt oskyldiga medborgare som fängslats utav en fullständigt vidrig regim, som utan några som helst problem, nu el. senare, hade kunnat avrätta de två 100% oskyldiga svenskarna!
Hamid Noury är en skam för mänskligheten som jag önskar en plågsam död, på samma sätt som jag önskar att döden ska inträffa för den (enl. USA:s underrättelsetjänst) cancersjuka narcissisten Vladimir Putin!
Nu var inte mitt inlägg det mest seriösa. Men jag anser inte att man kan vara helt säker på det ena eller det andra. Vi har inte någon bevisning vi kan gå på, varför anta deras skuld? Tydligen var dessa två individer så pass viktiga för Sverige att regeringen lägger sig i i rättsordningens funktion och benådar en massmördare, för vi vet att han är en massmördare. Varför?
Vi ska inte glömma att Floderus är en tjänsteman inom EU:s utrikestjänst med ett intresse för Iran, där han bland annat kan prata språket. Skulle det vara omöjligt att han blivit värvad för underrättelsesyfte? Inte enligt mig.
Men visst, enligt många här är världen så pass svart vitt att allt som Iran gör är ont och allt västvärlden gör är gott. Putin är ond, USA är de goda osv osv. Såklart kan de här svenskarna vara helt oskyldiga, men de kan även vara skyldiga för det Iran påstår.