2024-06-15, 19:51
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Vansinne att statsministern vill bli förknippad med att klappa terror-länder medhårs när hela Sverige skriker efter hårdare tag. Vill han förlora nästa val?
Citera
2024-06-15, 19:51
Medlem
Johan satt i 790 dagar.
Tråkigt att du inte kan glädja dig.
Jag är otroligt glad att han kom ut och inte blev avrättad.
Hans familj måste känna enorm lättnad.
Kärlek till hela familjen❤️
Citera
2024-06-15, 19:55
Medlem
Sidhellacopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Du förmedlar väldigt kloka ord!

Det låter helt obegripligt för en svensk att åka på "semester" till Iran. Floderus måste ha tänkt med lilla hjärnan som sitter skrevet och åkte fast i en honungsfälla.

Men detta är nu historia, men jag håller med dig att F måste få en konsekvens av sitt agerande. Konsekvensen borde vara att han mister sitt jobb och får en skrivbord tjänst i ett lämpligt myndighets arkiv.

Sedan skulle alla resenärer till Iran få skriva under ett ansvarspapper och frisäga sig räddning som svensk medborgare.

Ni är idioter båda två. Ni kan inget och vet inget och bekräftar varandra i er okunskap. När Floderus åkte fanns det ingen avrådan mot att resa till Iran från UD. Den kom efter Floderus hade fängslats. Snillen spekulerar...
Citera
2024-06-15, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-D-Drumpf
NEJ! EU tjänstemän bär inte diplomatpass. Är du full?
Han jobbade med bistånd å EUs vägnar, inget annat.
Han har tidigare under ett år studerat i Teheran, persiska, och var där som turist, under semester, då han hade vänner där.

Får hoppas han förstår att det får duga att skypa med sina vänner där framöver. Kan bli svårt att lyckas med samma operation en andra gång.
Citera
2024-06-15, 19:58
Medlem
maktspels avatar
Citat:
NEJ! EU tjänstemän bär inte diplomatpass. Är du full?
Han jobbade med bistånd å EUs vägnar, inget annat.
Han har tidigare under ett år studerat i Teheran, persiska, och var där som turist, under semester, då han hade vänner där.
Om han jobbade med bistånd kan han ha haft ett Laissez Passer. Men det använder man självklart inte om man åker på semester.
Citera
2024-06-15, 20:01
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Nu behöver man även fria Ahmad Reza Djalali.
Sist man såg honom såg han pinnsmal ut, likt de i Auschwitz.
Han kan inte väga mer än 45 kg idag. Han dömdes till döden 2016 och har varit en politisk bricka sedan dess. Utan tvekan har han fått stå ut med tortyr i snart 8 år där.

Förjävligt att de bytt ut en massmördare, men man behöver hem svenskarna.
De borde dock fått med Djalali i dealen tycker jag.
Otroligt dåligt gjort av Kristersson.

Han är inte svensk så han kan sitta där han sitter.
Citera
2024-06-15, 20:04
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Om han jobbade med bistånd kan han ha haft ett Laissez Passer. Men det använder man självklart inte om man åker på semester.

Kära du. Sådana pass utfärdas av FN, Floderus jobbade för EU.
Jag hoppas du vet skillnaden på FN och EU, eller?
Citera
2024-06-15, 20:08
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Nu behöver man även fria Ahmad Reza Djalali.
Sist man såg honom såg han pinnsmal ut, likt de i Auschwitz.
Han kan inte väga mer än 45 kg idag. Han dömdes till döden 2016 och har varit en politisk bricka sedan dess. Utan tvekan har han fått stå ut med tortyr i snart 8 år där.

Förjävligt att de bytt ut en massmördare, men man behöver hem svenskarna.
De borde dock fått med Djalali i dealen tycker jag.
Otroligt dåligt gjort av Kristersson.

Jag har skrivit en tråd om han...

(FB) Sverige spelar ut sina kort och lämnar Ahmadreza Djalali kvar i iransk fängelse.

Ja det var ruttet och vidrigt att dom inte såg till få hem alla tre på en gång.
Citera
2024-06-15, 20:14
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Kära du. Sådana pass utfärdas av FN, Floderus jobbade för EU.
Jag hoppas du vet skillnaden på FN och EU, eller?
De utfärdas av en mängd organisationer, t ex FN, Afrikanska Unionen och EU. Här är EUs version: https://commission.europa.eu/about-european-commission/departments-and-executive-agencies/human-resources-and-security/laissez-passer_en.

Huruvida jag vet skillnad på EU och FN.är inte relevant.
Citera
2024-06-15, 20:15
Medlem
Citat:
Jag har skrivit en tråd om han...

(FB) Sverige spelar ut sina kort och lämnar Ahmadreza Djalali kvar i iransk fängelse.

Ja det var ruttet och vidrigt att dom inte såg till få hem alla tre på en gång.

Hade Sverige fått som de velat hade de så klart fått hem alla, samtidigt som de inte behövt lämna ut någon. Sannolikt var detta så långt man kom.
Citera
2024-06-15, 20:17
Medlem
Citat:
Jo han är svensk medborgare din trögskallade rasistiska idiot.
Du får tycka vad du vill om svenskt medborgarskap men Sverige har alltid ansvar att se till att personer dömda till döden inte avrättas och helst kommer hem.

Håller med om att unna Djalali att också få komma hem. En viss skillnad ser jag ändå mellan Djalali och de andra två: Djalali var inte svensk medborgare när han fängslades och dömdes. Medborgarskapet fick han i föngelset för att Sverige skulle kunna agera alls i ärendet. De nu utlämnade har varit svenska medborgare vid gripandet.
Citera
2024-06-15, 20:18
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel

Nä just det, så vart vill du komma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in