2024-06-15, 17:49
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Det är okej att du inte kan svara på min enkla fråga. Har jag tur så vet någon annan och kan berätta.

Du får svar direkt om du följer min länk som jag postade.

Det är alltså fångutbyten där Sverige ger upp 1 person (som Iran anser vara oskyldig till folkrättsbrott och mord) och Iran ger upp 2 personer (som enbart är skyldiga till att ha besökt skräplandet Iran).

Om du är så puckad att du tror att vare sig Sverige eller Iran kommer hålla personerna fängslade efter utbytet så tycker jag verkligen synd om dig.

Förstår du nu?
Citera
2024-06-15, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidhellacopter
Det är upp till varje land att bestämma självt. Folkrätt är för övrigt bara politik. Det har i strikt mening ingenting med juridik att göra. Mark Klamberg hade svindåliga betyg på juristprogrammet. Då kan man alltid bil professor i folkrätt.
Du är medveten om att det just politikerna som stiftar de juridiska lagarna?
Citera
2024-06-15, 17:51
Medlem
Vad vore alternativet? "Släpp dom eller vi skickar Margot på er!"
Citera
2024-06-15, 17:52
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Kasta ut var enda jävla iranier från Sverige !!!

Sen varför i helvete någon enda svensk vill åka till Iran är ju fan otroligt ?

Synd ändå kan man väl säga att Iran inte fick flera i utbyte

99% av de iranier som finns och bor i Sverige gör det pga massmördaren vi skickade tillbaka nu.

Jag tycker inte vi skulle ha gjort detta byte. Nu kan Iran göra om detta när de känner för det. Om man som svensk beger sig till Iran när svenska myndigheter starkt avråder det, då är man där på egen risk.
Citera
2024-06-15, 17:53
Medlem
Oljepengar i Iran och andra bidragspengar går till Muslimska Brödraskapet och Hamas i länder som Egypten, Qatar och Turkiet. Förskolemedarbetare klagar på föräldrar som vill tillämpa sharialagar. Aftonbladet skrivar perversa artiklar där de goda blir de onda.
Hamid Noury är i Iran och pengar skickas till västvärlden enligt Israeliska Mossad för att skapa kaos här i västvärlden.
Statsministern säger ”Helvetet på jorden”. Iran har presenterat sig som djävulskt elaka här.
Citera
2024-06-15, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-D-Drumpf
Om du är så puckad att du tror att vare sig Sverige eller Iran kommer hålla personerna fängslade efter utbytet så tycker jag verkligen synd om dig.

Förstår du nu?
Jag gör faktiskt inte det.

Har du någon källa på att det är som du påstår?

Jag tänker mig att utlämningen kan vara villkorad, att de som får åka till sina respektive hemländer gör det under förutsättningen att de avtjänar ett visst straff där.

Sedan tror jag inte att det är så, men det är min typ killgissning.

Du som vet så mycket kan säkert berätta lite mer om vad som kommer hända.
Senast redigerad av Pillerarm 2024-06-15 kl. 17:57.
Citera
Medlem
Vas gjorde Flodeus i iran från första början?
Citera
Moderator
Ancistruss avatar
Politik: utrikes --> Politik: inrikes
/Moderator
Citera
2024-06-15, 17:59
Medlem
Iranier hitta på spioneri för att få denna massmördare fri! Hemskt!
Citera
2024-06-15, 18:00
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Jag gör faktiskt inte det.

Har du någon källa på att det är som du påstår?

Jag tänker mig att utlämningen kan vara villkorad, att de som får åka till sina respektive hemländer under förutsättningen att de avtjänar ett visst straff där.

Sedan tror jag inte att det är så, men det är min typ killgissning.

Du som vet så mycket kan säkert berätta lite mer om vad som kommer hända.

Läs lite på nätet om du vill veta mer.

Det är en utväxling rakt av.

En som är dömd för grovt folkrättsbrott samt mord byts mot 2 personer som är oskyldiga till Irans vidriga anklagelser. Det är så det funkar förstår.. eller du förstår nog inte. En person som går i specialskolans mellanstadie förstår nog mer än vad du gör.

Nu klipper vi av här.
Citera
2024-06-15, 18:03
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Vas gjorde Flodeus i iran från första början?
Han påstod sig vara där på semester efter att strax innan vistats i Israel, vilket är ett big no no om man ska resa in till flertalet muslimska länder. I Iran så träffade han flertalet utländska och Iranska personer som var under uppsikt av säkerhetstjänsten som agenter åt Mossad.
Citera
2024-06-15, 18:05
Medlem
Hallå

det var givet det enda vettiga som kunde ske! Eller alla ni som pratar så högtravande hade ni gärna sett Johan Floderus sakta dö i fängelset?
Skärpning.
En glädjens dag!!

Bara Djalali som ska hem nu med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in