2024-06-14, 19:11
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Men varför ska då Nato, som tydligen inte har med konflikten att göra, uttala sig? Jag har inte sett att Zelensky uttalat sig.

Zelensky har redan svarat på detta ett flertal ggr. Varför ska han hålla på att älta? Är ju fullständigt meningslöst. Dessutom har Putin sagt att han inte vet vem han ska tala med då han inte anser att Ukraina inte har någon president.

Helt plötsligt har han ändrat sig? Lurig jävel den där Putin! Kanske har han inte alla hästar i stallet trots allt?
Citera
2024-06-14, 19:12
Medlem
lapons avatar
Citat:
Men varför ska då Nato, som tydligen inte har med konflikten att göra, uttala sig? Jag har inte sett att Zelensky uttalat sig.

Han har uttalat sig. Anser att Putin för samma ultimativa språk som alltid. Ingen skillnad mot tidigare tillfällen
Citera
2024-06-14, 19:12
Medlem
Citat:
Han talar för Natos inställning, han är företrädare för Nato, på en Natoscen, inför kameror, journalister. Kallar du inte detta för ett officiellt svar så vet jag inte.

Det krävs inte att man är "jättebegåvad " för att se vem som bestämmer i Ukrainakonflikten.

Varför skulle inte NATO ta ställning för Ukraina? Det innebär såklart inte att Ukraina är en osjälvständig nation. Man behöver inte vara jättebegåvad för att inse att Ryssland är världens cancersvulst.
Senast redigerad av Leland1979 2024-06-14 kl. 19:20.
Citera
2024-06-14, 19:14
Medlem
Citat:

Menar du att fittan Putin inte vet Zelenskys inställning till Rysslands efterblivna villkor?
Citera
2024-06-14, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeViking
Precis. Och hans namnteckning på ett eventuellt fredsavtal är inte värt 5 öre då Ukraina och väst senare skulle kunna hävda att han inte hade mandat att skriva under.
vad gäller rysseriet så är barnamördare v.outtins påskrift än mer värdelös då ryssland bryter mot alla avtal de skriver under och puttler dinglar förövrigt snart i en lyktstolpe på röda torget. Inte meningsfullt att diskutera med någon som är i det närmaste död.
Citera
2024-06-14, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så du blev lurad av media i väst? Som varnade för att Putin skulle anfalla.
Blev du inte aningen lurad av Putin också? Han som bedyrade att de inte skulle anfalla?

Har du dragit lärdom av detta? (retorisk fråga - jag vet redan svaret, det syns tydligt i din analys av vem som lurade dig).

Putin väntade in i det sista på att Minskavtalen skulle skrivas på. Han hoppades på det enligt egen utsago i Carlson Tucker intervjun. Om Minskavtalen skrivits på, hade han inte behövt påbörja SMO. Det var väst som ignorerade Minskavtalen men detta har totalt ignorerats i MSM, till och med döljts. Det är därför jag känner mej lurad. Förstår du nu? Om du inte vet vad Minskavtalen är, så kan du läsa här:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Minskavtalet
Citera
2024-06-14, 19:19
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeViking
Putin väntade in i det sista på att Minskavtalen skulle skrivas på. Han hoppades på det enligt egen utsago i Carlson Tucker intervjun. Om Minskavtalen skrivits på, hade han inte behövt påbörja SMO. Det var väst som ignorerade Minskavtalen men detta har totalt ignorerats i MSM, till och med döljts. Det är därför jag känner mej lurad. Förstår du nu? Om du inte vet vad Minskavtalen är, så kan du läsa här:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Minskavtalet

Fast du såg väl intervjun? Han lurade upp fucker carlson trehundra femtio tolv ggr inom en timme. Har aldrig sett fucker carlson så tyst i en intervju tidigare. Livrädd över att befinna sig i landet antagligen?
Citera
2024-06-14, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yearling
Efter attacken mot ukrainarna ryska soldater hittade Zelenskyjs militären fastkedjade i kedjor:
https://vk.com/video-36241368_456241752
Hittade Zelensky i egen hög person ett gäng ryska soldater som kedjats fast av andra ryska soldater? Eller skulle du kanske lägga en slant på ett fungerande översättningsprogram? Kostar nog bara några miljoner rublar i månaden.
Citera
2024-06-14, 19:22
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/kriget-i-ukraina-14-juni/

Ryska fronten kollapsar mängder med ryska soldater ger upp
Citera
2024-06-14, 19:22
Medlem
Citat:
" It's not for Ukraine to withdraw forces from Ukrainian territory. It's for Russia to withdraw their forces from occupied Ukrainian .
Ja det hade ju varit den enklaste lösningen för att få slut på kriget, och om barnamördare v.puttin dessutom betalar skadestånd för det rysseriet ödelagt, så är jag säker på att Ukraina är med på en deal.
Citera
2024-06-14, 19:23
Medlem
Citat:

Han ombads att kommentera förslaget på en presskonferens?

Nato är involverade i konflikten. Läser du hela svaret kopplar Stoltenberg ihop fredsförslaget med varför Nato stödjer Ukraina.

Zelensky har också kommenterat det:

https://amp.cnn.com/cnn/2024/06/14/europe/putin-conditions-peace-talks-ukraine-intl

Det är inte heller ett officiellt svar. Ryssland har ju inte skickat ett officiellt fredsförslag…
Citera
2024-06-14, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Glöm inte att Finnarna måste få tillbaks Karelen och Japan får tillbaks Sakhalin.
Är Karelen ens beboeligt för en normal finländare numera? Bortsett från Viipuri då.
Om karelien blir finskt igen är det bara att repatriera alla ryssar och låta den finska befolkningen där (i den mån de ännu finns kvar efter ryssarnas härjningar) ta över skiten med finskt stöd. Förhoppningsvis kanske Karelen kan återhämta sig förutsatt utan ryssk närvaro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in