Citat:
Ursprungligen postat av
Emma77Linn
Ja, jag tror det bästa är att eftersom den ändå är byggd så får den vara kvar. Det är om inte annat för dyrt att montera ned den på ett bra sätt, pengarna måste ju rimligtvis kunna användas bättre. Och om den funkar så kommer den väl ändå bidra till att eknomin blir lite bättre tänker jag?
Ett bra sätt att montera ner den är SCALP/Storm Shadow. Dyrt, ja, men förmodligen värt det. Ukraina verkar inte ha uttryckt något intresse av att ha bron kvar och det känns väl som att det kommer att dröja innan relationen till ryzzland normaliseras. Krym klarade sig bra utan en bro under lång tid och det var ett populärt ställe att semestra på. Även för ryzzar så att man skulle behöva ta andra vägar för att ta sig dit tror jag inte spelar någon roll.
Dessutom har det förekommit rykten som säger att den är lite av ett fuskbygge så även om den inte är farlig att använda just precis nu så är det nog ingen som litar på den i längden.
Sedan ska man inte glömma att det är ett prestigeprojekt för pruttler så det är inte otänkbart att Ukraina vill ge honom en rejäl näsbränna, oavsett kostnad.