2024-05-27, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rymdpappa
Jag gör precis likadant fast jag brukar använda en sån där grej man har till kaffe när man kokar det och sen häller det i en kopp och pressar det med någon slags sil. Vet inte vad det heter😅
Vore intressant om någon kunde dela en simpel metod om att utvinna själva opiumet, samt hur man smidigast kan röka det? Det var så kineserna gjorde i alla fall. Låter gudomligt, men kanske en historisk överdrift. Jag tycker te i sig slår på riktigt fint. Är skeptisk till att rökning skulle vara starkare än opium-te faktiskt.
Senast redigerad av Doktor.D 2024-05-27 kl. 20:21.
Citera
2024-05-28, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
Vore intressant om någon kunde dela en simpel metod om att utvinna själva opiumet, samt hur man smidigast kan röka det? Det var så kineserna gjorde i alla fall. Låter gudomligt, men kanske en historisk överdrift. Jag tycker te i sig slår på riktigt fint. Är skeptisk till att rökning skulle vara starkare än opium-te faktiskt.
Rökning är ganska fint. Men tycker ändå att te är mysigare på nå vis, det kommer ju smygande och varar längre
Citera
2024-05-28, 08:38
Medlem
Citat:
Jag har provat sorter från tillexempel impecta och det har vart mycket goda reslutat. Dom här fröna jag har nu kommer ifrån turkiet. Mycket medicinsk opium kommer ju därifrån. Jag har svårt att tro att det är lönsamt att driva upp vallmo bara för frönas skull. Så jag misstänker att det kan vara drag i dessa jag fått tag i. Men det visar sig
Aha kanske bara jag som fått dåliga sorter då, kul att det funkar🙂

Det här har blivit min nya hobby, inte bara för te osv, vackra blommor och kul o se när det växer.
Citera
2024-05-28, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasselassolasse
Aha kanske bara jag som fått dåliga sorter då, kul att det funkar🙂

Det här har blivit min nya hobby, inte bara för te osv, vackra blommor och kul o se när det växer.
Ja kanske det. Jag har kört på hens and chickens alla år. Sen kan det hända att jag har sprungit över någons vallmorabatt och knyckt ett gäng. Samtliga har fungerat klockrent 😊
Citera
2024-05-28, 15:30
Medlem
Citat:
Ja kanske det. Jag har kört på hens and chickens alla år. Sen kan det hända att jag har sprungit över någons vallmorabatt och knyckt ett gäng. Samtliga har fungerat klockrent 😊
Jag kör på ungersk medicinalvallmo nu och dom växer så det knakar.

Ja snott i rabbatter har man gjort genom åren🤣been there done that.

Hoppas ingen jävel snor mina nu bara😵‍💫😄
Citera
2024-05-28, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasselassolasse
Jag kör på ungersk medicinalvallmo nu och dom växer så det knakar.

Ja snott i rabbatter har man gjort genom åren🤣been there done that.

Hoppas ingen jävel snor mina nu bara😵‍💫😄
Spännande, ett år skötte jag om mina hens and chickens som om det vore mitt barn och då räckte 2-3 kapslar för att bli riktigt skev. Året efter skötte jag dom knappt alls o då krävdes dubbelt så mycket för samma effekt
Citera
2024-06-11, 16:24
Avslutad
Jag är fascinerad av det här ämnet! Man har ju läst sin Burroughs och så...

Min mor har en tomt med vilda, lila vallmo som jag tror är litegrann potenta, då jag misslyckats med ett kissprov efter att ha intagit lite av morsans "förbjudna lim". Det kan förstås vara testen som är inexakta, men jag kände mig lätt påverkad några timmar. Placebo, vallmofrön på bagels etc etc.

Är det så binärt som man fått lära sig, att det finns opiumvallmo och vanlig dekorativ vallmo och att de tu aldrig mötas skall, eller kan man faktiskt hitta potenta sorter i det vilda? Vad händer med dekorativ, "snöpt" vallmo när den förvildas?

Googlar man "Papaver somniferum" så får man upp bilder som bokstavligen är de vallmo som växer hos min mamma.

Precis såhär ser min mammas blommor ut: https://en.wikipedia.org/wiki/Papaver_somniferum#/media/File:Coquelicots_-_Parc_floral_6.JPG

Det är iaf. snart läge för kapslarna så jag kanske tar en resa upp till mor min snart.
Senast redigerad av löktårta 2024-06-11 kl. 16:37.
Citera
2024-06-12, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Jag är fascinerad av det här ämnet! Man har ju läst sin Burroughs och så...

Min mor har en tomt med vilda, lila vallmo som jag tror är litegrann potenta, då jag misslyckats med ett kissprov efter att ha intagit lite av morsans "förbjudna lim". Det kan förstås vara testen som är inexakta, men jag kände mig lätt påverkad några timmar. Placebo, vallmofrön på bagels etc etc.

Är det så binärt som man fått lära sig, att det finns opiumvallmo och vanlig dekorativ vallmo och att de tu aldrig mötas skall, eller kan man faktiskt hitta potenta sorter i det vilda? Vad händer med dekorativ, "snöpt" vallmo när den förvildas?

Googlar man "Papaver somniferum" så får man upp bilder som bokstavligen är de vallmo som växer hos min mamma.

Precis såhär ser min mammas blommor ut: https://en.wikipedia.org/wiki/Papaver_somniferum#/media/File:Coquelicots_-_Parc_floral_6.JPG

Det är iaf. snart läge för kapslarna så jag kanske tar en resa upp till mor min snart.
Dom flesta vallmo i trädgården förutom dom här stora med röda blommor är faktiskt papaver somniferum och dom är potenta
Citera
2024-06-12, 20:42
Avslutad
Citat:
Dom flesta vallmo i trädgården förutom dom här stora med röda blommor är faktiskt papaver somniferum och dom är potenta

Ja, det är vad jag alltid har misstänkt.
Citera
2024-06-13, 21:03
Medlem
populopiduss avatar
Fattar inte varför inte fler odlar opiumvallmo om det nu är lagligt att odla, och dessutom kostar 26kr för över 1000 stycken frön (Hen and chicken, vilket tydligen ska vara en av dom mest potenta)?

Bara att odla hela rabatten eller balkongen full, helt lagligt och utan risk för konsekvenser. Kommer det besök så är det vackra blommor man har odlat. Sen att man mjölkar dom på vätska sen är en annan sak, men det är ju knappast kopplat till någon risk då man kan göra det i lugn och ro utan att någon märker eller bryr sig.

Borde ju vara fullt med folk som gör det, och om inte... varför?
Citera
2024-06-14, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Fattar inte varför inte fler odlar opiumvallmo om det nu är lagligt att odla, och dessutom kostar 26kr för över 1000 stycken frön (Hen and chicken, vilket tydligen ska vara en av dom mest potenta)?

Bara att odla hela rabatten eller balkongen full, helt lagligt och utan risk för konsekvenser. Kommer det besök så är det vackra blommor man har odlat. Sen att man mjölkar dom på vätska sen är en annan sak, men det är ju knappast kopplat till någon risk då man kan göra det i lugn och ro utan att någon märker eller bryr sig.

Borde ju vara fullt med folk som gör det, och om inte... varför?
Dom flesta knarkare har nog inte tålamod att vänta 3 månader för att få ett rus.
Citera
2024-06-14, 12:52
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
Dom flesta knarkare har nog inte tålamod att vänta 3 månader för att få ett rus.

Haha ja det måste vara den enda anledningen! Dom enda som har tålamod att vänta är dom som odlar weed eller svamp, som inte alls behöver vara "pundare" i den bemärkelsen. Men ja det är säkerligen precis som du säger.

Men ändå märkligt att det inte finns någon marknad för detta i Sverige då det är en potent opioid som är lätt och billig att odla och som inte är kopplad med några direkta risker. Finns det verkligen ingen marknad för opium i Sverige? Borde ju finnas åtminstone hos en del av vårt utländska befolkning kan man tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in