2024-06-14, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Stakkars Fru Hagen og nå med de nye opplysningene stakkars TEH.

Hva er dine tanker om dagens avsløringer i VG?
Citera
2024-06-14, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Selvom ingenting tyder på noe ad hoc-opplegg i denne saken, så kan en utløsende faktor brått ha spilt inn.
Det man har planlagt og tenkt på i lang tid, bikker plutselig over til å bli virkelighet. En mix av plan og kaos.

Jeg tror Tom Hagen hadde planlagt døden-i-badekaret for Anne-Elisabeth. En overdose av-ett-eller-annet-slag og nedkjøling i badekaret til døden inntraff. Lignende drapet på Paul Simmons i 2015.

Men så ble de to GM i Paul Simmons-drapet tatt, og stilt for retten i august 2018. Tom Hagen tok ikke lenger risken på døden-i-badekaret, og Plan B måtte finpusses og aktiveres. Kryptokontoer ble åpnet i juni 2018.

Tom Hagen gjorde allikevel et forsøk på badekar-drap som endte med at Anne-Elisabeth ble drept på annet vis, kanskje kvelning, på badet i 2. etasjen. Masse vannsøl, angivelig oversvømmelse. Tom Hagen glemte skoene til Anne-Elisabeth utenfor dusjen der. Det var ikke lenger mulig å presentere AE som død-av-nedkjøling-og-rus.

Plan B måtte gjennomføres. Gjestetoalettet i 1. etasjen ble iscenesatt som åsted for angivelig bortføring mot løsepenger. Manipulerte og forfalskede telefonaktiviteter skulle flytte drapstidspunktet til etter at Tom Hagen ankom jobb.

Omtrent sånn. Resten vet vi sånn stort sett.

Bortsett fra hvor Tom Hagen skjulte levningene til Anne-Elisabeth.
Citera
2024-06-14, 00:39
Medlem
Citat:

At de er omtalt i en hensikt.
Citera
2024-06-14, 00:53
Medlem
Citat:

Jeg tenker at noen fikk denne nyheten midt i fleisen i dag
Citera
2024-06-14, 01:26
Avslutad
Kanskje den brunaktige massen under skoen på badet i 2. etasje var banan?

Utelukker heller ikke at tørkepapir, som ble funnet I søppelbøtten på badet og kjøkkenet, var brukt til å tørke bort banan. Det ville vært mer naturlig å kaste papiret i toalettet, dersom det var kumøkk på papiret.

Det er noe lureri her, tror jeg.

Edit:
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg lurer litt på om etylen i banan, kan omgjøre kokain til benzoylecgonin:

Rent teknisk kan man si at bananen ruster. Den er et selvforskyldt offer for oksidasjon, fordi den selv produserer etylengass, et vekstregulerende hormon som fremmer modningen.

benzoylecgonin( det er et omdanningsstoff fra kokain).
Senast redigerad av Havhest 2024-06-14 kl. 01:58.
Citera
2024-06-14, 02:33
Avslutad
Jeg hadde litt å tilføye, men rakk ikke å redigere innlegget:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Jeg tenker på Bama-saken. Jeg lurer på hvilket lokale disse banankassene med kokain ble transportert videre til. Jeg ser for meg at det blir endel overmodne bananer som kanskje blir liggende på gulvet, mens kokain blir blandet med nikotin, koffein og paracetamol på bord, og "litt søl" på gulvet blir det sikkert av det også.

TH og AEH var og spiste lunsj på Lørdagsrud dagen før, mener jeg å huske.

Kan hun tilfeldigvis kommet inn i "et slik lokale"? Kanskje valpen løp i forveien? Eller at GM hadde massen under skoene, og at AEH tråkket oppi "sølet" deretter? Det kan forklare tørkepapirene.
Senast redigerad av Havhest 2024-06-14 kl. 02:46.
Citera
2024-06-14, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg hadde litt å tilføye, men rakk ikke å redigere innlegget:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Jeg tenker på Bama-saken. Jeg lurer på hvilket lokale disse banankassene med kokain ble transportert videre til. Jeg ser for meg at det blir endel overmodne bananer som kanskje blir liggende på gulvet, mens kokain blir blandet med nikotin, koffein og paracetamol på bord, og "litt søl" på gulvet blir det sikkert av det også.

TH og AEH var og spiste lunsj på Lørdagsrud dagen før, mener jeg å huske.

Kan hun tilfeldigvis kommet inn i "et slik lokale"? Kanskje valpen løp i forveien? Eller at GM hadde massen under skoene, og at AEH tråkket oppi "sølet" deretter? Det kan forklare tørkepapirene.

Hvilke tørkepapir snakker du om?
Citera
2024-06-14, 05:32
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Dette er veldig interessant. Mitt inntrykk er at Hagen er en mann som går over lik for å tjene penger og for å beholde det han har. I 1993 var han konkurs, og han hadde en del eiendommer rundt Lillehammer, og generelt nord for Gardermoen eller....? Og Gardermo-flyplassen kom i 1998, og der var det også noe rart som foregikk for å få flyplassen på det "riktige" stedet.

Vel, det er en konspirasjonsteori der TH hadde kjøpt masse hus på Lillehammer fordi en ny flyplass ville gi området rundt et veldig økonomisk løft. Det var vedtatt fra 1989 at hovedflyplassen skulle ligge på Gardermoen. Ragnar Kristoffersen (AP) (nå død) var en av de som var helt i spissen for den nye flyplassen, og er også en av dem man kan se sitte å spise kake sammen med Wienerbollemannen Nilsen på Metro Kafe. En nær venn av TH denne Ragnar. Flyplassen ville hatt mye å si også i forbindelse med OL på Lillehammer 1994. De to tingene hang sammen. Det var bare et lite problem med denne flyplassen, og problemet het Jan Wiborg.
En liten mann som hadde stilt seg i veien for det store toget.
Gro var jo også i spissen for denne utbyggingen, og var rasende sint fordi denne mannen hadde stukket kjepper i hjulene. Finnes mye om dette på Youtube.
Om TH kan være han som fikk drept Wiborg, blir bare spekulasjoner, men TH ville tjent mye penger på en slik utbygging hvis den kom slik det var planlagt opprinnelig, helt tidlig på 90-tallet, og vi vet at TH har kontakter høyt oppe i AP.
Citera
2024-06-14, 09:38
Medlem
Citat:

Og jeg synes det var en overraskende nyhet når det kommer til kokainfunnet. Det kunne jeg aldri ha forestilt meg.
Citera
2024-06-14, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Bar TH preg av å være i kokainrus. Snakket i halve setninger, var påskrudd med adrenalin og måtte roe ned en time i stolen.

Det tror ikke jeg på.
Citera
2024-06-14, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
...vi vet at TH har kontakter høyt oppe i AP.

Ja TH har flere kontakter i AP. Noen har til og med stått på hans lønningsliste i flere år.

Bl.a tidligere partisekretær i AP i en årrekke, Solveig Torsvik, har jobbet i TH Eiendom AS.
Hun satt feks i Samferdselskomiteen på det tidspunktet AP jobbet for Gardermoen i 1988.

Rett etter at Stortinget vraket Gardermoen ble hun utnevnt som leder av samme komité.
AP jobbet intenst for å omgjøre vedtaket. Hun satt riktignok som leder bare i få måneder.

Da AP lykkes med å trumfe gjennom Gardermoen 8. august 1992 var hun statssekretær.
Da jobbet hun i Kommunaldepartementet for Kjell Borgen som var samferdselsminister i 1988.

Etter det ble hun utnevnt som partisekretær i AP og satt i det mektige vervet fra 1996.
Etter mange år i vervet gikk hun av i 2002. Like etter startet hun i en lederstilling under TH.

Det tette samarbeidet i TH Eiendom AS varte i over 4 år og helt frem til 2006.
Citera
2024-06-14, 10:14
Medlem
Jeg antar at disse lekkasjene fra politiet ikke er helt tilfeldige, når det gjelder hva de lekker.

"Lekkasjene" er nok styrt og ikke tilfeldigheter fra løsmunnede politifolk.

Så spørsmålet blir jo hva er de egentlig forsøker å fortelle VGs lesere med dette siste om kokainsporene
Senast redigerad av Alsagio 2024-06-14 kl. 10:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in