2024-06-13, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Kräftan är lågutbildad
Kräftan ljuger dagligen
Kronofogden tar Kräftans barns kläder
Kräftan har inga samarbeten, inget seriöst företag eller seriösa personer vill eller bör förknippas med honom.
Kräftan har inget stadigt boende
Kräftan får inte själv stå på ett hyreskontrakt
Kräftan har inte deklarerat hela sin inkomst, pengar försvinner någonstans som han inte kan visa upp
Kräftan förknippas det mesta som är dåligt
Kräftans content är hjärndött fyllt med lögner
Kräftan har sagt att han är vittne till barnmisshandeln
Kräftan erkänner att han ljugit om barnmisshandel
Kräftan ljög om att hans nuvarande sambo hade äckliga tankar om hans barn
Kräftan erkänner att han och hans nuvarande sambo knuffats och puttat varandra
Kräftan ser ner på personer med funktionsnedsättning genom att använda det som skällsord för att förminska andra
Kräftan utnyttjar sitt barn för att smutskasta andra

Bara för att flika in så att du inte glömmer.
Du skriver det om Chrippa, 90 % är ren lögn, men här får du en sammanfattning om hans bror, så du inte glömmer.

Jocke är också lågutbildad
Jocke ljuger dagligen, det gör inte kräftan
Kronofogden är tvungna att kräva ut byggarnas betalning från Jocke. 20 mille i skulder brorsan
Jocke har fast att han är en stor kreatör bara ett fåtal samarbeten och inga återkommande, inget seriöst företag eller seriösa personer vill eller bör förknippas med honom.
Joakim har inget stadigt boende, han blev vräkt från sin hyresrätt för att han ställde till med oreda och inte följde regler och lagar. Han bor i en liten tvåa med två barn
Chrippa får stå på ett hyreskontrakt själv eftersom hyresbolaget själva beslutar vem som får hyra hos dom
Jocke har inte deklarerat hela sin inkomst, pengar försvinner någonstans som han inte kan visa upp. 6-7 mille brorsan
Jocke förknippas det mesta som är dåligt
Jockes content är hjärndött fyllt med lögner
Jocke har sagt att han är vittne till misshandel och att han har filmer med barnmisshandeln och dödshot mot barn
Jocke erkänner inte att han ljugit om misshandeln, filmen på barnmisshandeln och filmen med alla dödshot
Jocke hade äckliga tankar om tonåriga tjejer när han var 30 +
Jocke säger att han och hans nuvarande sambo har en sjukdom som gör att hon slåss och slänger saker
Jocke ser ner på personer med funktionsnedsättning genom att använda det som skällsord för att förminska andra, som att Chrippa är lågbegåvad
Jocke utnyttjar sina barn för att smutskasta andra

Jocke har hotat 400Ben att skriva ut lögner här.
Senast redigerad av Pallal 2024-06-13 kl. 19:17.
Citera
2024-06-13, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Äckligt är ordet. Det kanske är för känsligt för användare att lyfta den frågan. Hur det än är så är vi olika människor med olika bagage med oss. Typ.

Ja på en oerhört kort tid både ljög han och ljög igen. Eller så var det ena sant. Det är svårt att veta. Men han glömde i vart fall vad han sagt till producenten när han stressat fick en pratstund med Cluee. Ja jösses.

Ska man ljuga trovärdigt måste man vara extremt smart. Håller man sig till sanningen är det busenkelt. Då blir allt rätt.
Hade han gjort det så hade ju iofs denna tråden inte blivit kilometerlång.

Lögnerna kommer ju ur hans mun per automatik
Ingen behöver varken säga eller göra något, de kommer ändå.

Undrar hur Kräftan var som barn/tonåring. Ljög han lika mycket då och hade den här nonchalanta narcissistiska dragen?
Citera
2024-06-13, 19:14
Medlem
Citat:
Vart har jag skrivit om våldtäkt?
Är du inte läskunnig eller vad fan är det frågan om.
Du hittar på saker hela tiden och babblar om helt andra saker. Precis som Kräftan. Lägg ner det där tramset.

Hur fick du att jag skrev att Joakim har sagt att Linnea anklagat Chrippa för våldtäkt till att jag har sagt att du har sagt att Linnea har anklagat Chrippa för våldtäkt?

Försök sov lite.
Senast redigerad av Pallal 2024-06-13 kl. 19:22.
Citera
2024-06-13, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du skriver det om Chrippa, 90 % är ren lögn, men här får du en sammanfattning om hans bror, så du inte glömmer.

Kronofogden är tvungna att kräva ut byggarnas betalning från Jocke. 20 mille i skulder brorsan
Jocke har att han är en stor kreatör bara ett fåtal sammarbeten och inga återkommande, inget seriöst företag eller seriösa personer vill eller bör förknippas med honom.
Joakim har inget stadigt boende, han blev vräkt från sin hyresrätt för att han ställde till med oreda och inte följde regler och lagar. Han bor i en liten tvåa med två barn
Chrippa får stå på ett hyreskontrakt själv eftersom hyresbolaget själva beslutar vem som får hyra hos dom
Jocke har inte deklarerat hela sin inkomst, pengar försvinner någonstans som han inte kan visa upp. 6-7 mille brorsan
Jocke har sagt att han är vittne till misshandel och att han har filmer med barnmisshandeln och dödshot mot barn
Jocke erkänner inte att han ljugit om misshandeln, filmen på barnmisshandeln och filmen med alla dödshot
Jocke säger att han och hans nuvarande sambo har en sjukdom som gör att hon slåss och slänger saker
Jocke ser ner på personer med funktionsnedsättning genom att använda det som skällsord för att förminska andra, som att Chrippa är lågbegåvad

[/quote]

Du är ju för rolig! Du kan för fan inte försöka dra till med en tillbakakaka när du direkt drar till med den största lögnen
Bra försök, men det gick inte hem. Nu framstår du bara som lite dum när du påstår att Kräftan inte ljuger.
Återkom när du har något bättre att komma med
Citera
2024-06-13, 19:24
Medlem

Du är ju för rolig! Du kan för fan inte försöka dra till med en tillbakakaka när du direkt drar till med den största lögnen
Bra försök, men det gick inte hem. Nu framstår du bara som lite dum när du påstår att Kräftan inte ljuger.
Återkom när du har något bättre att komma med [/quote]
Ska vi gå igenom drevet dag för dag? Vem han ljugit om vad för? Vilka prints han tagit och vilka han har ändrat? Jocke har hela tiden haft fullt upp trots luftigt schema. Senast idag ljög han bakom kulisserna.

Tv4 börjar inse sitt misstag.

Jag sa aldrig att Chrippa aldrig ljuger. Det var medvetet av dig att försöka få andra att tro det. Troll.
Senast redigerad av Pallal 2024-06-13 kl. 19:27.
Citera
2024-06-13, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Nä det kanske inte går som han tänker. Han har ju tydlig benägenhet att fly.
En sak håller jag i varje fall med honom om. Vädret i Spanien är mycket bättre än här just nu.

Det kan jag också hålla med om.
Intressant de när han ringer kronofogden och Linnea sitter i bakgrunden och säger vad han ska säga och han bara upprepar, hur mycket styr hon honom?
Bra att Danjal har motbevisat allt som cluee har sagt.
Citera
2024-06-13, 21:49
Medlem
Lova33s avatar
Från mitt perspektiv, en fd trogen följare till säret Chrippa Da 🦞 vill jag bara ha ett enda svar från säret ifråga:
Varför väljer säret att leva med något (äckelförövaren LL) som fått honom häktad på falska grunder och misshandlat hans dotter genom att kasta henne i marken och nu senast genom att gaslighta henne i en riktigt sjuk "monsterlek" (en PTSD-misär som idioten dessutom förevigat i videoformat)?!
Är svaret på den frågan egentligen bara pissenkelt -dvs att det beror på att han ÄR just ett (tvättäkta) sär? Det verkar fan inte bättre eftersom han inte levererat något tillfredsställande svar hittills -ett halvår senare!

Det enda jag fått från säret är nämligen lögner, rena fokusförflyttningar och gaslighting. Liksom jag skiter väl för fan fullständigt i vad någon i hans släkt (bröder, morsa, fan och hans moster) gör eller säger om något alls. 🤡
Jag skiter likafullt i vilken typ av pengar, skulder eller materiella tillgångar han har (finns inget som får mig att gäspa mer).
Det jag gillade med Chrippa var just hans ärliga, direkta och sjukt roliga respons på allt möjligt. Hans sätt att roasta uppenbart idiotiska människor som ljög och gjorde helt verklighetsfrånvända saker (men nu har han ju uppenbarligen gått och blivit just ett sådant lögnaktigt sär själv!).
Kontexten i sig var ointressant för det mesta, men tyckte det var lite småmysigt att följa hans vloggar när de gjorde familjecontent/vardagliga saker. Jo, jag fattar att shopping i märkesbutiker inte är "vardagligt" men tänkte inte på att det var märkesprylar då (sånt har gått mig förbi pga ointresse) och förstått först nu när tex Rask påtalat i reaktionsvideor att "såklart det är en gucciryggsäck och inte bara en ryggsäck" när Chrippa visar upp saker... 🤪
Vidare skiter jag fullständigt i vad andra kreatörer (inklusive Rask) säger och gör när det kommer till kärnfrågan. De är såklart stöttande genom att de förstår och sätter ord på min frustration över särets megatröghet (speciellt Vad är problemet-Simon!) men ingen av dem är varken grunden till eller svaret på kärnfrågan.

Jag förväntar mig nu trovärdiga och grundliga förklaringar från säret Chrippa där han extremt jävla tydligt och endast utifrån sitt eget perspektiv besvarar specifikt just den här frågeställningen kring den egentliga frågan som han nu påstår att han ska leverera svaret på.
Kommer såklart inte hålla andan...
Citera
2024-06-13, 22:03
Medlem
Är Danjal penningtvättsgurun kanske eller är Chrippa storspelaren?

Vad tror ni?
Senast redigerad av Pallal 2024-06-13 kl. 22:16.
Citera
2024-06-13, 22:17
Avslutad
Citat:
Hur lever du själv med mat, träning och jobb?

Är det så spännande att du kanske äter matlåda ibland och ibland äter ute, busar du till det med att skippa träningen OLIKA veckodagar?

Välkommen till Svensson-livet och välkommen till vardagen.

Nej men om man lever så finns det väl ingen mening med att byta land efter två månader. Ett gym i Spanien, Grekland eller Kroatien ser ungefär likadana ut och samma med restaurangerna. Är ju inte så att han reser till de olika länderna och knyter kontakter...eller?
Citera
2024-06-13, 23:10
Medlem
Citat:
Lögnerna kommer ju ur hans mun per automatik
Ingen behöver varken säga eller göra något, de kommer ändå.

Undrar hur Kräftan var som barn/tonåring. Ljög han lika mycket då och hade den här nonchalanta narcissistiska dragen?

Ja det gör dom. Det kan ju ta några sekunder så minns han ju inte vad han sa. Tänker bla på telefonsamtalet där Linnéa var i lägenheten. Vet att det är ett uttjatat ämne men där finns verkligen beviset på hur han levererar lögner under bara några minuter och verkar inte minnas vad han sa för några sekunder sedan.

Jag undrar också om han var sådan i sin ungdom också.
Citera
2024-06-13, 23:26
Medlem
Citat:

Jocke har fast att han är en stor kreatör bara ett fåtal samarbeten och inga återkommande, inget seriöst företag eller seriösa personer vill eller bör förknippas med honom.

Jocke har hotat 400Ben att skriva ut lögner här.

Lägg ner nu...bara för att Jocke gör si och så och du hatar honom så tar det inte bort att Chrippa gör det han gör. Det där "men han då" är så söndermalt i denna tråd. Du får spy hur mycket galla om alla fel du anser att Jocke gör men gör det då i hans tråd, den som handlar om honom. Den här tråden är om Chrippa och det är inte lögner att Chrippa har gjort sjukt mycket fel, olagligheter och tok och inget som försvinner bara för att Jocke skulle göra någonting.
Ditt försvarande av Chrippa är läskigt på riktigt, låt honom utredas och ta de straff han eventuellt förtjänar. Sen kan ju Jocke, Anjo, Linnea, Julia, Danjal och alla andra också då utredas för sig och att alla får facea vad de gjort. Men bara för att x gjort si så suddar inte det ut att y gjort så.
Citera
2024-06-14, 00:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Är svaret på den frågan egentligen bara pissenkelt -dvs att det beror på att han ÄR just ett (tvättäkta) sär? Det verkar fan inte bättre eftersom han inte levererat något tillfredsställande svar hittills -ett halvår senare!
Det är nog inte svårare än så egentligen. Grovt lågbegåvad(e).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in