2024-06-12, 21:46
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Jösses. Du ser väl ändå ganska många av våra matcher?
Under den iofs ganska korta tid som jag följt Allsvenskan minutiöst var Djurgården som allra bäst hösten 2022. Mycket tack vare Eriksson, men även att t.ex. Wikheim presterade oerhört bra då. Året efter började DIF bänka Eriksson och har aldrig spelat på den nivån sedan dess.
2024-06-12, 22:07
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Under den iofs ganska korta tid som jag följt Allsvenskan minutiöst var Djurgården som allra bäst hösten 2022. Mycket tack vare Eriksson, men även att t.ex. Wikheim presterade oerhört bra då. Året efter började DIF bänka Eriksson och har aldrig spelat på den nivån sedan dess.

Djurgården vann allsvenskan 2019. Då spelade Eriksson i USA.

2021 var väl Erikssons bästa år i Djurgården.
2024-06-12, 22:13
Medlem
Londons avatar
Citat:

Två sittande sexor, tre offensiva galningar framför dessa och en spjutspets ännu längre fram är vad som kommer få oss att utmana om guldet.

Mange passar inte in i någon av nämnda roller och heller inte i backlinjen.

Var tid har sin sak. #killyourdarlings är lika hårt som sant.

En ytter och en nia in är vad jag hoppas på för att hålla mig on topic. Högerback aktualiserad såklart iom Piotr.
2024-06-12, 22:35
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Två sittande sexor, tre offensiva galningar framför dessa och en spjutspets ännu längre fram är vad som kommer få oss att utmana om guldet.

Mange passar inte in i någon av nämnda roller och heller inte i backlinjen.

Var tid har sin sak. #killyourdarlings är lika hårt som sant.

En ytter och en nia in är vad jag hoppas på för att hålla mig on topic. Högerback aktualiserad såklart iom Piotr.
Magnus skulle passa i vilken som helst av de inre mittfältsrollerna. DIF saknar även hans fot på fasta nu, och hans mentalitet och vinnarinställning, men skit samma. Ert problem. Bra för oss som gillar att se bra fotbollsspelare att han kommer till ett lag som vet att värdesätta hans geni så vi får se honom spela regelbundet.
2024-06-12, 22:42
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Magnus skulle passa i vilken som helst av de inre mittfältsrollerna. DIF saknar även hans fot på fasta nu, och hans mentalitet och vinnarinställning, men skit samma. Ert problem. Bra för oss som gillar att se bra fotbollsspelare att han kommer till ett lag som vet att värdesätta hans geni så vi får se honom spela regelbundet.

Alla som sett Mange vet att det är en vinnarskalle, men att han ska vara ett geni.. Inte ens han tror på det. Han har aldrig varit ett geni, och under senaste gångerna han fått luftas så har han varit väldigt lik sidleds-danne, inte en pass som gått framåt. Han är en fantastisk människa, men han platsar helt enkelt inte i ett lag som satsar på top 3 förutom att han är en jävla pusher från bänken. Men tyck vad du vill..
2024-06-12, 22:47
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Alla som sett Mange vet att det är en vinnarskalle, men att han ska vara ett geni.. Inte ens han tror på det. Han har aldrig varit ett geni, och under senaste gångerna han fått luftas så har han varit väldigt lik sidleds-danne, inte en pass som gått framåt. Han är en fantastisk människa, men han platsar helt enkelt inte i ett lag som satsar på top 3 förutom att han är en jävla pusher från bänken. Men tyck vad du vill..
Magnus Eriksson är den fotbollsspelare under den tiden jag följt Allsvenskan som mest fått mig att tänka på min absoluta svenska favoritspelare genom tiderna: Jonas Thern. Mentaliteten och insatsen - varje gång, blicken för spelet, passningsspelet. Han är kanske inte på samma nivå men en riktigt jävla bra spelare är det. Han har ett par år kvar tror jag, särskilt eftersom han själv verkar vilja fortsätta satsa.
2024-06-12, 22:58
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
2021 var väl Erikssons bästa år i Djurgården.
Han vann årets mittfältare i Allsvenskan det året. Om han var bättre då än 2022 måste han varit helt sjukt bra. Tyvärr missade jag det...
2024-06-12, 23:10
Medlem
eternussermos avatar
Avdic skriver på X

Glasgow Rangers och RSC Anderlecht har meddelat Hammarby IF att de vill köpa loss Nathaniel Adjei. Ett första bud är att vänta inom kort. Bajen kräver drygt sex miljoner euro för att sälja mittbacken i sommar.

2024-06-12, 23:30
Medlem
Londons avatar
Citat:

Själv ser jag hellre Schüller/Albin/Sabo/SLH på plan som sexor och Tokmac/Gulliksen/Åslund som tia. Ok att tycka olika dock.

Vad gäller fot på fasta har vi inte varit mer förspända sedan tidigt 2000-tal. Då Kongo - nu bredden.
2024-06-13, 02:03
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Magnus Eriksson är den fotbollsspelare under den tiden jag följt Allsvenskan som mest fått mig att tänka på min absoluta svenska favoritspelare genom tiderna: Jonas Thern. Mentaliteten och insatsen - varje gång, blicken för spelet, passningsspelet. Han är kanske inte på samma nivå men en riktigt jävla bra spelare är det. Han har ett par år kvar tror jag, särskilt eftersom han själv verkar vilja fortsätta satsa.
Men då är du ju helt enkelt inte så bra på det här med fotboll. Det är helt ok och du kommer kunna följa honom vidare i Värnamo eller var det kan bli.
2024-06-13, 03:50
Medlem
Teus avatar
Citat:
Det viktigaste är väl ändå att han ersätts med någon av fin ariska börd och inte en rasfrämling. Gärna skolad i AIK.
2024-06-13, 07:30
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Avdic skriver på X

Glasgow Rangers och RSC Anderlecht har meddelat Hammarby IF att de vill köpa loss Nathaniel Adjei. Ett första bud är att vänta inom kort. Bajen kräver drygt sex miljoner euro för att sälja mittbacken i sommar.

Får ni 45-50 milj kr för Adjei är det väldigt bra betalt. Ni borde försöka glömma att ni var 1 rätt från jackpott i lottodragningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in