Citat:
Ursprungligen postat av
qaaq
MRNA skaparna fick Nobelpriset förra året, men det betyder inget för er foliehattar, för ni tror fortfarande att "er rädsla" är det som bestämmer om vaccinet fungerar eller ej.
Ni är inkapslade i rädsla mot allt nytt och kan inte se helheten och hur mycket det egentligen hjälpte mänskligheten. Hur många miljoner människor vaccinen räddade går er helt förbi och kommer med den ena bortförklaringen efter den andra.
Pandemin är borta idag? Vad tror ni det beror på smartskallar? Jo tack vare Pfizer och Moderna. Och visst - de tjänade bra med pengar, och det är bara bra det så de kan fortsätta sitt viktiga arbete.
Känner inte till den där pojken och det låter tråkigt att han dog, men är man överkänslig så kan man dö av en jordnöt också eller ett ägg.
Kan låta hårt att säga "Lite svinn får man räkna med", men det är rätt mycket sanning i det trots allt.
Facit på mRNA-vaccinen mot covid är att de inte blockerar infektionen, inte hindrar smitta, inte skyddar mot mutationer av viruset och inte ger ett långvarigt skydd. En studie med data från 99 miljoner människor visar att det ökar risken för en mängd medicinska tillstånd.
Staten kallade vaccinen ”säkra och effektiva” trots att de bara var villkorligt godkända när de släpptes fram till årsskiftet 21/22.
Det var snarare rädsla som gjorde att så många lät sig luras. Hur mycket du än älskar utveckling av nya läkemedel, finns det principer om medborgerliga rättigheter, som vi behöver upprätthålla för att inte förpassas till stenåldern.
Men lek med tanken att du verkligen vill ha stenålder och att din ”stam” bedriver läkemedelsprövning utan informerat samtycke på mitt barn. Det betyder att jag får göra vad jag vill med dig. Så vill du verkligen ha stenålder?