2024-06-11, 22:41
Medlem
Gud vad synd hans dag blev förstört.

Alla andra respekterade reglerna att inte ta upp en flagga. Dock en ovanlig regel? tycker alltid man ser massor av utländska flaggor när på studentfiranden där dem tar med sig sina egna flaggor.

Självklart skulle han "försöka" vara lite speciell. Dock vet inte om rektorn har något särskilt emot just den flaggan. Men rätt ska vara rätt. Har dem sagt det och man är i Sverige ska man bara lyda det.
Citera
2024-06-11, 22:42
Medlem
En annan punkt han hetsar ju lite. Rektorn kanske inte vill ha någon politik i deras studentfirande... Han som har flaggan får det se ut som ALLA där på scen håller med honom och stödjer det. Kan se fel ut om det finns några zionister som håller koll i Sverige.

Förmodligen höll alla med annars hade de kanske försökt prata ifrån redan innan att inte ta upp flaggan... Men som sagt man får inte göra hur man vill

Blir så fel eftersom det är just Palestina flaggan det borde han vetat. Hade det varit en annan hade ingen brytt sig ingen hade skrivit om den. Rektorn hade förmodligen sprungit upp och tagit den med... Men väldigt aggressiv var han
Senast redigerad av Ufc123 2024-06-11 kl. 22:47.
Citera
2024-06-12, 05:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickB8man
Det bör bli lag på direkt utvisning om man viftar med terrorflaggor !

Han har dessutom vissat bad attityd. Glasklart fall av dålig vandel.
Citera
2024-06-12, 08:24
Medlem
Public Enemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det är Israel som är en "terroriststat" i sammanhanget oavsett hur mycket du gapar om motsatsen. Det kommer även de rättsliga processerna att bekräfta. Din mycket hatiska, fyrkantiga och subjektiva syn på konflikten delar du förmodligen med rektorn och det var också den som triggade igång rektorns hysteriska raseriutbrott.

Nu påstår jag inte alla ska få vifta sina flaggor, för mig kvittar det, min poäng är att det är uppenbart att rektorn agerade i affekt på grund av att han är partisk i konflikten.

Nja, både Israael och Palestinierna beter sig som terrorister.
Man behöver inte välja sida mellan två onda ting.

Beträffande rektors agerande, så gör han rätt. Han avbryter något som alla närvarande vet är ett brott mot gällande regler.

Och som vanligt - palestiniern blir kränkt och allt vänsterfolk blir sekundärkränkta när palestiniern tvingas följa samma regler som alla andra.

Man blir såå trött...
Citera
2024-06-12, 08:47
Medlem
[quote=Undringar|88542630]V

Palestina är inte och var aldrig något land. Israel har varit ett land
QUOTE]
https://www.youtube.com/watch?v=J2zvHcGNZXQ
Citera
2024-06-12, 09:04
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Han visste att det var förbud med flaggor men struntade i det.
Flaggan betyder allt för honom

Följer ej regler
Älskar en flagga från ett annat land mer än allt annat

utvisning, vad fan har han och ge oss.
Citera
2024-06-12, 09:14
Avslutad
[quote=ullebull|88553013]
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
V

Palestina är inte och var aldrig något land. Israel har varit ett land
QUOTE]
https://www.youtube.com/watch?v=J2zvHcGNZXQ

Jag har studerat statsvetenskap och historia så jag behöver inte kolla på nån jävla propagandafilm på YouTube i brist på argument från dig. Jag har läst litteratur om Israels och Palestinas konflikt och historia, det borde du också göra och sen radera din TikTok-app och sluta tro att du utbildar dig genom att låta vänsterpartister och islamister överskölja dig med vinklad propaganda.
Citera
2024-06-12, 09:25
Medlem
[quote=Undringar|88553182]
Citat:
Ursprungligen postat av ullebull

Jag har studerat statsvetenskap och historia så jag behöver inte kolla på nån jävla propagandafilm på YouTube i brist på argument från dig. Jag har läst litteratur om Israels och Palestinas konflikt och historia, det borde du också göra och sen radera din TikTok-app och sluta tro att du utbildar dig genom att låta vänsterpartister och islamister överskölja dig med vinklad propaganda.
ja det är klart att du begriper bättre än Golda Meir
Det betyder inte att jag tycker att det är rätt med en Palestinaflagga när det är förbud.
Det är en mycket konstig tradition detta att inte vara svensk när man tar examen.
Citera
2024-06-12, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Blir så fel eftersom det är just Palestina flaggan det borde han vetat. Hade det varit en annan hade ingen brytt sig ingen hade skrivit om den. Rektorn hade förmodligen sprungit upp och tagit den med... Men väldigt aggressiv var han

Japp. Hade det varit Albaniens flagga, eller Kenyas, eller något annat av världens länder som inte är indraget i en extremt blodig och politiskt känslig konflikt så hade detta inte blivit så stor nyhet.

Det jag inte förstår är hur man som rektor kan vara så omdömeslös att man eskalerar till fysisk konflikt framför kameran om en Palestinaflagga när man själv har bilder på sociala medier där man poserar bredvid Israels flagga.

Han måste ju ha fattat hur det här skulle se ut. Nu kommer han ha ett helvete med många föräldrar en lång tid framöver och ha svårare att kunna sköta sitt jobb.

Om det nu var så totalförbjudet och farligt med flaggor på scenen så borde rektor överlåtit till någon som inte upplevs som part i konflikten att ta bort flaggan.

(De som hyllar rektorn kan ju fundera på hur de hade upplevt det om en palestinsk rektor hade slitit bort en judisk elev med Israels flagga från scenen...)
Citera
2024-06-12, 10:53
Medlem
Synd att Kalle inte kämpade emot, då hade rektorn på sin höjd fått med sig flaggan bara.
Citera
2024-06-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Här har terrorist kramare Khaled vifta med en antisemtisk flagga Palestin det är som vifta ed Tysklands officela flaggan mellan 1933 till 1945.

Skolan har ett sju år gammalt förbud mot flaggor och banderoller under studenten av säkerhetsskäl.
En rektor i Malmö försökte ta ifrån Khaled, 18, hans Palestinaflagga under studentutspringet. Händelsen filmades och har spridits på sociala medier.

Men klippen visar inte hur det startar och inte slutet som innefattar att en mobb på 10–15 personer uttalade en mängd hot. Det finns också en hemsk antisemitisk underton i sociala medier

– Jag är palestinier, den flaggan betyder allt för mig. Jag förstår inte hur man kan ha hat mot några färger.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QMxwWJ/holl-upp-palestinaflagga-drogs-bort-fran-scenen-av-rektorn

Om han är palestinier, varför åker han inte hem. Han gnäller om Isrealiska bosättare ockupera västbanken. Men vem har gett Khaled rätt besulda Svensk mark? Är det inte dags för arab slöddret att åka hem?
Vilket skitsnack!!! Hur kan ett folks flagga vara "antisemitiskt"? Men det är som vanligt med judar. Allt de inte gillar, är "antisemitiskt".

Ingen hade brytt sig om han hade viftat med den irakiska, polska eller kinesiska flaggan.

Om det är dags för araberna att åka hem (vilket jag håller med om), är det inte då också dags för judarna att åka hem? De har ett eget rikt land som USA inte bombar till stenåldern lite då och då.

Om Palestina-flaggan är antisemitisk, är i princip alla flaggor i MENA antisemitiska, då ingen av dem gillar Israel. Även den kommunistiska flaggan är antisemitisk.
Citera
2024-06-12, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Nja, både Israael och Palestinierna beter sig som terrorister.
Man behöver inte välja sida mellan två onda ting.

Beträffande rektors agerande, så gör han rätt. Han avbryter något som alla närvarande vet är ett brott mot gällande regler.

Och som vanligt - palestiniern blir kränkt och allt vänsterfolk blir sekundärkränkta när palestiniern tvingas följa samma regler som alla andra.

Man blir såå trött...

Du tänker på israeler som en mer svårkränkt grupp..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in