2024-06-11, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Ja hennes utspel om lilla hjärtat var riktigt vidrigt, finns inspelat här:
https://www.tiktok.com/@mulligafiola/video/7378450598972247328

Ja hon är totalt verklighetsfrånvänd och i hennes skov blir hon skrämmande lik en psykotisk sektledare. För varje gång jag hör henne är jag så tacksam att soc omhändertog hennes barn.
2024-06-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Tycker det är allmänt komiskt att FU med co ens tar upp fall som lilla hjärtat i sina lives. Svårt att få sympati när man själv blivit av med sina ungar.
De ska dessutom föreställa pålästa och har inte ens lyckats ta reda på fakta angående Lilla hjärtat föräldrarna bara lämnade kvar på sjukhuset direkt efter födseln och där mamman togs några veckor senare på annan ort med fentanyl mm
2024-06-11, 20:12
Avslutad
Citat:
Tycker det är allmänt komiskt att FU med co ens tar upp fall som lilla hjärtat i sina lives. Svårt att få sympati när man själv blivit av med sina ungar.

Citat:
Ursprungligen postat av Funtade007
Ja hon är totalt verklighetsfrånvänd och i hennes skov blir hon skrämmande lik en psykotisk sektledare. För varje gång jag hör henne är jag så tacksam att soc omhändertog hennes barn.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
De ska dessutom föreställa pålästa och har inte ens lyckats ta reda på fakta angående Lilla hjärtat föräldrarna bara lämnade kvar på sjukhuset direkt efter födseln och där mamman togs några veckor senare på annan ort med fentanyl mm

Intressant att Palm tar Esmeraldas kriminella, missbrukande, psyksjuka mördarföräldrar i försvar när de är flera resor värre än Palms barns pappa (som Palm själv ifrågasatt som förälder/vårdnadshavare).
2024-06-11, 20:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Just det…hon har fantiserat ihop det. Fantasier är vad hennes ena hjärnhalva klarar av, den andra måste vara död.

Är det någon som fantiserar i sammanhanget så är det socialsekreterare. Värre sagotanter får man nog leta efter. Det värsta är att deras sagor blir till fakta i utredningar som socialnämnderna och domstolarna godkänner på löpande band.
2024-06-11, 20:23
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
.
Vad har lilla hjärtat med soc missbrukande av LVU att göra? Snacka om masspsykos deluxe.

Riktigt skrämmande att så många är i trans och inte vill se och höra vad det är soc sysslar med och deras fula och ickevetenskapliga utredningsmetoder de använder sig av.
2024-06-11, 20:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Alla vet att lilla hjärtat gick helt åt helvete pga domstolens felaktiga bedömning och att soc hade rätt i ETT fall.

Tyvärr är det inte så verkligheten ser ut i andra fall och de behandlar placerade barn mycket illa. Man kan inte tro att det är sant förrän man pratar med någon som råkat ut för denna myndighets totala galenskaper.

När man börjar nysta i detta intressanta ämne så inser man att det här är ett gammalt känt problem som pågått under lång tid, men ingen verkar få kritisera dessa primadonnor på soc som aldrig kan ha fel.

https://www.svt.se/opinion/socialtjansten-ljuger-pa-samma-satt-nu-som-de-gjorde-for-mig-nar-jag-var-barn
2024-06-11, 20:53
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
.
Vad har lilla hjärtat med soc missbrukande av LVU att göra? Snacka om masspsykos deluxe.

Riktigt skrämmande att så många är i trans och inte vill se och höra vad det är soc sysslar med och deras fula och ickevetenskapliga utredningsmetoder de använder sig av.

Citat:
Alla vet att lilla hjärtat gick helt åt helvete pga domstolens felaktiga bedömning och att soc hade rätt i ETT fall.

Tyvärr är det inte så verkligheten ser ut i andra fall och de behandlar placerade barn mycket illa. Man kan inte tro att det är sant förrän man pratar med någon som råkat ut för denna myndighets totala galenskaper.

När man börjar nysta i detta intressanta ämne så inser man att det här är ett gammalt känt problem som pågått under lång tid, men ingen verkar få kritisera dessa primadonnor på soc som aldrig kan ha fel.

https://www.svt.se/opinion/socialtjansten-ljuger-pa-samma-satt-nu-som-de-gjorde-for-mig-nar-jag-var-barn

Som vanligt hänger du inte med och vet inte vad du pratar om. Tillbaka till den döda soctråden och ta med dig dina hjärndöda trådvänner dit så kan ni fortsätta övertyga varandra.

Vi pratar om FU och deras medlemmar. Lilla hjärtat är relevant.
2024-06-11, 20:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Som vanligt hänger du inte med och vet inte vad du pratar om. Tillbaka till den döda soctråden och ta med dig dina hjärndöda trådvänner dit så kan ni fortsätta övertyga varandra.

Vi pratar om FU och deras medlemmar. Lilla hjärtat är relevant.

På vilket sätt är lilla hjärtat relevant? Varje fall är unikt. Vad som var rätt och fel i just det fallet är helt irrelevant för andra LVU-fall.

Jag är ganska säker på att FU har helt rätt i sin kritik på flera punkter, men deras sätt att kommunicera kritiken är under all kritik.
2024-06-11, 21:08
Medlem
Citat:
På vilket sätt är lilla hjärtat relevant? Varje fall är unikt. Vad som var rätt och fel i just det fallet är helt irrelevant för andra LVU-fall.

Jag är ganska säker på att FU har helt rätt i sin kritik på flera punkter, men deras sätt att kommunicera kritiken är under all kritik.
F tog upp det fallet häromdagen och sa att det var socialtjänsten som var skyldiga till att föräldrarna började missbruka när flickan fick lvu som nyfödd när det i själva verket var mamman som bara drog och lämnade flickan på sjukhuset för att hon inte ville åka på utredningshem , Barnet blev med det mer eller mindre utan vårdnadshavare mamman drog annanstans och togs av polis med narkotika på sig kort därefter.
2024-06-11, 21:19
Medlem
Citat:
.

Är väldigt relevant eftersom F satt och ljög om detta fall i sin live och tyckte inte att det var relevant att ta med att mamman övergav sin dotter på sjukhuset en dotter som dessutom hade abstinens
2024-06-11, 21:23
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Det är ju det jag försöker berätta för dig. Du har inte den blekaste aning vad denna tråd handlar om.

Den handlar inte om soc och LVU även om det är en del av de inblandades liv. Utan det handlar i förstahand om FU och deras ”medlemmar”.
Fia mfl tar jämt upp lilla hjärtat som något försök att skylla på hur soc gjort bort sig och orsakat ett barns död när det är raka motsatsen.
2024-06-11, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Ja hennes utspel om lilla hjärtat var riktigt vidrigt, finns inspelat här:
https://www.tiktok.com/@mulligafiola/video/7378450598972247328

Citat:

Citat:
Just det…hon har fantiserat ihop det. Fantasier är vad hennes ena hjärnhalva klarar av, den andra måste vara död.
Det är inget fel på det hon säger, det drällde in orosanmälningar angående Esmeralda under 6 månaders tid och soc agerade inte, då måste soc uppenbarligen gjort något fel. Ni lyssnar ju inte. Är det någon som fantiserar ihop historier är det socialsekreterarna och ni.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in