2024-06-11, 11:56
Medlem
Här kommer gissningar! (Lyckades inte hitta hur man gör spoilermarkering... Hoppas att den sena publiceringen rättfärdigar det!)

10p: Martin Modéus, ärkebiskop. Ny i rollen. Träffade påven tidigare i år. Klockren sommarpratare för att behandla ämnet religion.
9p: Lisa dos Santos, åklagare. Jobbar med gängkriminalitet och skrivit en bok och flera krönikor i ämnet.
8p: Anne L'Hullier, fysiker. Längesedan en svensk vann Nobelpris, känns som ett givet namn.
7p: Marcus Wandt, astronaut. Givet sommarprat om att se sin värld från ovan.
6p: Filip Hammar, journalist och programledare. Gjorde succé med filmen Den sista resan om att få tillbaka livsglädjen till sin pensionerade pappa.
5p: Sofia Dalén, komiker och programledare. Ledde Musikhjälpen och har blivit folkkär efter henens insats där.
4p: Magnus Ranstorp, terrorforskare. Släppte nyligen en bok om sina år på fältet. Tror på ett sommarprat om säkerhetsfrågor.
3p: Petter Stordalen, entreprenör. Öppnat flertalet hotell i Sverige i år. Tror att Petter stordalen blir årets nordiska sommarpratare.
2p: Björn Wiman, kulturchef. Skildringar som är i tiden.
1p: Etienne de Gonneville, Frankrikes ambassadör. Ska snart lämna Sverige. Statsbesök från Macron tidigare i år.
Citera
2024-06-11, 15:37
Medlem
Här kommer min kandidat

Citera
2025-05-21, 12:42
Medlem
När är deadline för årets lista?
Citera
2025-06-06, 00:27
Medlem
ercys avatar
Kära vänner, nu när syrenen sprider sin sura, illaluktande lukt över vårt rike är det dags igen. Presskonferensen där årets sommarpratare presenteras sker om en vecka. Deadline är således onsdagen den 11:e juni klockan 12:00. Ni finner regler för deltagande i trådstarten.

Jag vet att jag har en förkärlek för långa beskrivningar av mina egna kandidater men ni behöver själva inte vara lika broderande. Jag vet inte om jag har skapat en tröskel som gör vissa tveksamma till att delta, för det räcker verkligen att skriva bara en eller två meningar. Om förra årets lista var återvinningens år så beskriver jag årets lista med temat 8 and a half men.

Citat:
Ursprungligen postat av caracolan
När är deadline för årets lista?
11:e juni klockan 12.
Citera
2025-06-06, 17:20
Medlem
Marabouoreos avatar
Skriver i ett annat format än TS önskar, men så får det bli om du vill ha någon aktivitet här i tråden. Jag är helt enkelt för lat.

Gissar (utan inbördes ordning)
-Christoffer Garplind
-Desirée Duplantis
- Kaj
- Isa Östling
-Tilda Törnqvist
-Carl Tuleus
-Lovisa Worge
-Perla Malmberg
Citera
2025-06-11, 10:29
Medlem
Här kommer mina gissningar!

10 p: Sara Sjöström Har skördat stora framgångar sedan hennes senaste sommarprat! Tror det är dags igen nu.

9 p: Agril IsmaïlVunnit Augustpriset i år och känns som en given kandidat!

8p: ÖB Vi har en ny ÖB, givet sommarprat i säkerhetsläget som råder!

7p: Susanne YakesAdrianas mamma. Kandiderade som lyssnarnas sommarvärd, men jag tror att redaktionen fångade upp henne innan omröstningen!

6p: Cristina Stenbeck Har åter tagit plats i Kinneviks styrelse! Känns som en given kandidat av den anledningen!

5p: Erik ”Jerka” Johansson Känns som att det är dags för denna folkkära skådespelare att sommarprata!

4p: Martin ModéusDags för ärkebiskopen att sommarprata! Inte minst med tanke på att vi har en ny påve.

3p: Snoh AalegraInternationell soulstjärna! Dags för henne att få berätta sin historia i sommar!

2p: Elin Jönsson Har bevakat Ukraina länge. Aktuell person för ett sommarprat!

1p: Lasse Hallström Längesedan sist! Dags igen!
Citera
2025-06-11, 12:03
Medlem
JuniorDahlens avatar
10. David Ritschard
9. Johan Pehrson
8. Mats Strandberg
7. Anis Don Demina
6. Edvin Törnblom

…Och där sprack deadline.
Citera
  • 1