2024-06-11, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Obehagligt!
Har själv tagit hand om en som fått värmeslag men då var vi tack o lov på hotellrummet men det var ganska allvarligt. Yrade runt spydde med mera.
Skönt det gick bra🙌

Tack! Ja, man ser någon tant tuppa av mitt på gatan nästan varje sommar här och folk som rusar ut från butiker med vattenflaskor och grejor, någon gång kan det finnas en ambulans på plats. Därav finns det vattenfontäner lite överallt här. Den där värmen är som en slägga i huvudet
Citera
2024-06-11, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Tack! Ja, man ser någon tant tuppa av mitt på gatan nästan varje sommar här och folk som rusar ut från butiker med vattenflaskor och grejor, någon gång kan det finnas en ambulans på plats. Därav finns det vattenfontäner lite överallt här. Den där värmen är som en slägga i huvudet
Okej! Låter helsjukt att det är så vanligt
Är det från Grekland eller vilket land pratar du om?
Citera
2024-06-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Okej! Låter helsjukt att det är så vanligt
Är det från Grekland eller vilket land pratar du om?

Ett medelhavsland som har ett klimat som är ett par grader mildare just i mitt område.
Citera
2024-06-11, 12:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag har svårt att tro att frun hänvisade till ngt annat än fysiskt illamående i detta fall. Typ magbesvär o liknande.

Ponera följande: ”han hade sådan ångest/sorg att han bestämde sig för att gå i förväg” 🙄. Och vi lät honom gå helt ensam i hans ångest/sorg..😮

Eller att ”han hade sådan migrän att han bestämde sig att avvika tidigare och vi struntade i att man under en migränattack ofta kräks, behöver ligga still i ett mörkt och svalt rum, tål inga ljud och behöver hjälp med att hämta dricka etc. Vi lät honom vandra vidare ensam, medan vi andra solade oss på stranden.”

Jag nämnde exempel på vad må dåligt eller inte må bra kan handla om, vi vet väl inte vad frun syftade på?

Vad sägs om att han var obekväm med att mot sin vilja ligga och steka på stranden, det kan också göra att man inte mår bra psykiskt sett, han var kanske rastlös?
Citera
2024-06-11, 12:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
https://www.newsit.gr/ellada/maikl-moslei-apo-tin-pempti-stin-astynomia-to-yliko-apo-tis-kameres-asfaleias-me-ton-parousiasti-nea -vinteo-ntokoumenta-apo-ti-symi/4106748/

Övervakningsbilderna från Agia Marina Beach, som visar Msoleys sista steg i livet, lämnades till polisen redan samma kväll som försvinnandet.

Enligt grekisk polis är det svårt att identifiera Mosley i filmen eftersom han såg ut som en liten grynig prick, på grund av bildkvalitén.

Polisen satt alltså i fyra dagar på övervakningsbilder som visar Mosleys sista steg vid Agia Marina Beach

Vi får hoppas att filmen blir offentlig, så vi får se om polisen har gjort bort sig totalt eller ej

Ur samma artikel;

Citat:
Den grekiska polisens högkvarter understryker i ett uttalande att dagens TV-reportage, som hänvisar till innehav och icke-användning av den grekiska polisen, inte stämmer överens med verkligheten.
(Översatt från grekiska)

Vad är sant, vad är falskt?
Citera
2024-06-11, 12:34
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ja , något åt det hållet definitivt.

Hur ser du på att han ser ut att ha varit på berget runt 1,5 timme innan han syns på kameran nere vid Agia Marina? Tog han gått om tid på sig för att utforska berget, eller varför tog rutten sådan tid innan han begav sig ner till Agia Marina? Det är just denna 1,5 timme som får mig att undra om att han trots allt kanske gick vilse och inte sökte utsikt.

Eller, att han avviker från den naturliga leden och går uppåt höjden för utsiktens skull, men går vilse i en drygt timme. Alternativt att han är redan är så pass utmattad att det är på grund av utmattningen det tar 1,5 timme där uppe på berget totalt.

Jag tänker att han föll och skadade sig illa uppe på berget någon ggn under den tid han var där. Han beslöt sig då att gå ner till Agia Marina och att det tog så lång tid och där han filmades gå lite svajigt/ostrukturerat, tyder på att han var skadad i ngt ben (alt brutit ett ben) eftersom han rörde sig så långsamt på Agia Marinas övervakningskamera. Ngt händer i hans kropp sista minutrarna och han kollapsar och dör. Sannolikt hjärtat som tagit stryk r/t dehydrering samt ev inre blödning som spär på hjärtats ökade arbete r/t hypovolemi.
Citera
2024-06-11, 12:41
Medlem
Citat:
Insomnia är inte narkolepsi.

Insomnia = svårigheter att somna, vaknar upp ofta osv...
Narkolepsi = ofrivilligt insomnande
Aha ok!
Citera
2024-06-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag nämnde exempel på vad må dåligt eller inte må bra kan handla om, vi vet väl inte vad frun syftade på?

Vad sägs om att han var obekväm med att mot sin vilja ligga och steka på stranden, det kan också göra att man inte mår bra psykiskt sett, han var kanske rastlös?

Fortfarande: att vara rastlöst och vilja göra ngt annat än att ligga på stranden är inte lika med ”må dåligt” alt ”inte må bra”.
Citera
2024-06-11, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer

MM borde ha ställt sig en fråga: ”Var är alla andra som borde promenera i den här härliga 36 graders värmen för att titta på utsikter och njuta av klimatet?” Varför sitter de inne eller tar det lugnt på någon kafé/bar?
Citera
2024-06-11, 13:01
Medlem
Citat:
Ja , något åt det hållet definitivt.

Hur ser du på att han ser ut att ha varit på berget runt 1,5 timme innan han syns på kameran nere vid Agia Marina? Tog han gått om tid på sig för att utforska berget, eller varför tog rutten sådan tid innan han begav sig ner till Agia Marina? Det är just denna 1,5 timme som får mig att undra om att han trots allt kanske gick vilse och inte sökte utsikt.

Eller, att han avviker från den naturliga leden och går uppåt höjden för utsiktens skull, men går vilse i en drygt timme. Alternativt att han är redan är så pass utmattad att det är på grund av utmattningen det tar 1,5 timme där uppe på berget totalt.

Möjligtvis så har han spenderat så mycket tid på berget för att han behövt ta pauser och vila.
Citera
2024-06-11, 13:05
Medlem
Han kanske var åksjuk efter båtfärden, behöver ju inte vara mer än så....
Citera
2024-06-11, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
MM borde ha ställt sig en fråga: ”Var är alla andra som borde promenera i den här härliga 36 graders värmen för att titta på utsikter och njuta av klimatet?” Varför sitter de inne eller tar det lugnt på någon kafé/bar?

Jo, men just därför handlar det nog om att han gick fel. Halvvägs började han förstå att han hamnat snett, han övervägde kanske att gå tillbaka men tänkte, fan så jävla långt kan det inte vara kvar, och 15 minuter senare kan han inte stå upp. Som du säger, mitt på dan gäller det att antingen söka sig till svala platser eller ligga vid havet och hoppa i plurret var 30:e minut
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2024-06-11 kl. 13:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in