2024-06-11, 11:02
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Kommer inte hända.
1. Ryssland har inte krafter för detta.
2. USA kommer inte starta ett krig i Europa på egen hand. Nato kan inte tvinga sina medlemmar att starta ett krig. Av en mängd skäl. Inte minst, Nato är en försvarsallians.
3. EU har inget med detta att göra.
Vad kommer inte att hända?

Maktkampen mellan blocken fortsätter som den gjort sen 1945.
Man förbereder sig för ”varmt” krig”.
Ingen part VILL ha varmt krig.
Men båda är nojiga 😏.

Sverige är nu aktiv part i den nojan. Men varit passiv part i den sen 1945. Inget reellt nytt har hänt.
Ukraina kriget har bara ett exempel på kampen. Av många.
Citera
2024-06-11, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeViking
Fan vad dryg du är och all dina finska länkar! Var i citatet står det att att SMO INTE inleddes på grund av nassar? Du kanske kan förklara dej, du som kan finska? Att Ukrainas Natos medlemskap är en av orsakerna till den ryska SMO i fd Ukraina vet vi allihop.

Inte enligt rysk putinkontrollerad media som på 3:dje dagen (3 dagar till Kyiv) av den fullskaliga invasionen publicerade segerkrönikan som förklarade att huvudanledningen till invasionen var att erövra Ukraina.
Det stämmer bra med Putins svar till Tucker och hans desillusionerade tal om att Ukraina inte är ett land.
Citera
2024-06-11, 11:07
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Har du sett de enorma gravfälten i Ukraina? Kvadratkilometer efter kvadratkilometer med gravar.
Har du sett de enorma gravfälten i Ryssland? Nej visst ja, de bilderna är förbjudna.
Citera
2024-06-11, 11:13
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Ok, här är en annan suddig video från en annan kanal. Ryssen visar sitt rätta jag medans mongolen (asiaten) visar att han skäms i sitt ansiktsuttryck.

De kallar även sina kamrater för demoner och elefanter.😂

Vilket jävla pack att mörda med!

"No food, no clothes!! We wear what we find in these houses!" - Russian soldiers loot Ukrainian homes in temporarily occupied territories, searching for items to wear.

https://t.me/WarriorsUkrainian/29970

Viktig dokumentation från ryssarna själva.

Ingen i civiliserade världen skulle kalla ryska tjuvarna för soldater och ryska krigsförbrytararmén för en professionell armé. Ryska tjuvarna får inga kläder från armén och stjäl använda tröjor från civilbefolkningens bostäder. Lågvattenmärket är ryssen som visar upp att han går i UAF-kängor som han stulit från motståndarsidan.
Citera
2024-06-11, 11:17
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Det fanns ett inlägg i tråden tidigare som länkade till en rysk källa där man berättade om evakuering av LV-personal och deras familjer och att man flyttade luftvärnssystemen till Rysslands gräns mot Ukraina.

Jo, det såg jag. Men finns det faktiska uppgifter om hur detta tas emot, just nu.
Var intresserad av dagsfärsk info.
Citera
2024-06-11, 11:18
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Vad kommer inte att hända?

Maktkampen mellan blocken fortsätter som den gjort sen 1945.
Man förbereder sig för ”varmt” krig”.
Ingen part VILL ha varmt krig.
Men båda är nojiga 😏.

Sverige är nu aktiv part i den nojan. Men varit passiv part i den sen 1945. Inget reellt nytt har hänt.
Ukraina kriget har bara ett exempel på kampen. Av många.

Kallt krig. Visst.
Men i övrigt, nej.
Citera
2024-06-11, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Så varför flyr alla dessa tusentals familjer Krim just nu?
Därför att värdet på de fastigheter de har rasar i pris och vill man casha in på det man har så gäller det att göra det i tid. Jag vet INTE hur detta kriget kommer att sluta, men alla anhöriga med befäl inom den ryska försvarsmakten VET ju hur läget ligger.

Sedan så har ju Ukraina fått tillåtelse att skjuta längre in på territorium i Ryssland och i Ukraina kontrollerat av Ryssland varvid vistelsen på Krim blir allt annat än angenäm.

Dock, tror jag inte att Krim kommer att falla den närmaste tiden. Det kommer att dröja, men en del ryska familjer har satt fingret i luften och vill inte chansa.
Citera
2024-06-11, 11:19
Medlem
Silfverryggs avatar
Det var en tysk, en ukrainare... och en tredje Patriot.
Citat:
Germany will transfer its third Patriot air defense system, as well as IRIS-T and Gepards anti-aircraft systems, missiles, and ammunition, to Ukraine in the coming weeks and months, German Chancellor Olaf Scholz said on June 11 in Berlin during Ukraine Recovery Conference
https://x.com/KyivIndependent/status/1800451660780798161
Citera
2024-06-11, 11:20
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Kallt krig. Visst.
Men i övrigt, nej.
Oklart vad du menar.
Citera
2024-06-11, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Det var en tysk, en ukrainare... och en tredje Patriot.

https://x.com/KyivIndependent/status/1800451660780798161

Varför klagar alla på Tyskland?? Dom har verkligen stöttat Ukraina på ett föredömligt sätt. All heder åt dem!
Citera
2024-06-11, 11:24
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Oklart vad du menar.

Jag svarade på vad du sa.

Du spekulerar i kallt och varmt krig. Eller hur? Det är så jag tolkar dig i v f.

Jag säger då:
Kallt krig, visst ok, så kan det bli.

Varmt krig. Nej.
Skälen fick du i svaret förut.

Fattar du nu?
Citera
2024-06-11, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Därför att värdet på de fastigheter de har rasar i pris och vill man casha in på det man har så gäller det att göra det i tid. Jag vet INTE hur detta kriget kommer att sluta, men alla anhöriga med befäl inom den ryska försvarsmakten VET ju hur läget ligger.
[...]

Tror Ukraina redan sagt att alla fastighetsaffärer på Krim, som är gjorde efter anekteringen, kommer ogiltigförklaras. Så ett högriskprojekt att köpa ett hus där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in