2024-06-11, 10:00
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Har du sett de enorma gravfälten i Ukraina? Kvadratkilometer efter kvadratkilometer med gravar.
Hade det varit lite stake i ryska folket hade de hängt Putin i en lyktstolpe för länge sedan, så hade ukrainarna sluppit detta krig.
Nu ska ryssen ha på käften dagligen tills han fattar, han verkar dock jävligt trögfattad.
Citera
2024-06-11, 10:03
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Har du sett de enorma gravfälten i Ukraina? Kvadratkilometer efter kvadratkilometer med gravar.

Ser varje dag!

https://t.me/osint_69/4144

Vad gör ryssen på öppna gravfält ensamma? De kan inte vara de smartaste folkslaget?
Citera
2024-06-11, 10:05
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Det handlar snarare om att frustrationen som uppstår när man debatterar mot någon som är uppenbart och fullkomligt faktaresistent, att vässa argumenten är som att kasta pärlor för svin - samma gamla lögner som skjutits ner hundratals gånger bara fortsätter komma som om ingenting hänt. Det är ett större problem än att någon som ändå förtjänar det råkar bli kallad för "rysshora".

Håller helt med, du har 100% rätt!
Och låt mig gissa att ingen i väskbajsarpacket kommer att kommentera detta utan bara mala på med samma gamla trötta lögner, påhitt, önsketänkande och desinformationer igen och igen och igen...
Citera
2024-06-11, 10:23
Medlem
Citat:

Har du en källa, vatnik? Jag vet att ni är dåliga på det men gör ett försök.

Sedan skulle du ju förklara varför den sönderskjutna SU-57:an var en attrapp. Har du glömt det? Har borjeviking slutat gråta över den?

Kom igen nu, vatnik. Du var ju så säker på att det var en attrapp. Förklara för oss andra.
Citera
2024-06-11, 10:26
Medlem
Lovande HBTQ-nyheter nu på morgonen.

1) Enligt Ukrainas försvarsdepartement har ytterligare en rysk SU-25 skjutits ned i "Pokrovsk direction"...

2) Som nog alla hört på nyheterna har en rysk SU-34 störtat i Kaukasus och två bögförbrytare omkom.

Dom måste dö eller dödas som ohyra!
Citera
2024-06-11, 10:28
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Video från en ukrainsk drönarbas.

20 year old Ukrainian drone pilot, Darwin, member of the ‘Achilles’ Strike UAV Battalion.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1dd4ih8/20_year_old_ukrainian_drone_pilot_darwin_member/

En grabb sitter tillbakalutad med VR-headset på huvudet. Han ser avkopplad ut, tar några puffar från sin vape och skrockar gott medan han spränger ryssar i luften.

Ja jävlar.. Modern krigsföring är något annat. Föreställ dig att du är en 50+ rysk orc i full stridsmundering, redo att "kämpa för moderlandet", men så kommer en snorunge och spränger dig i bitar medan han sitter och vejpar i en fåtölj. Hahaha.

Finns rätt många filmklipp på detta. Från båda håll. Vad jag sett så är skillnaden att de ukrainska får bra "provision" baserat på vad de träffar.

Kanske är det på samma sätt på den ryska sidan men inget som talar för det, vad jag sett så här långt.

Men sjukt intressant krigsföring man ser idag. Även om den är tragisk.
Citera
2024-06-11, 10:28
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Fyllda med ryssar. Underbart eller hur?
Citera
2024-06-11, 10:49
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Ja och nu verkar det som ryssen börjat förstå det med! Flykten från Krim når nu nya höjder i och med LV evakueringen. Vad säger ryssen i Moskva om detta?

Har du någon info om detta?
Jag har inte sett något om att man nu är oroad över framtiden, än.
Citera
2024-06-11, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Så ryssarna erkänner själva 20 000 döda enbart i Bahkmut. Så varför skulle då alla andra förluster vara osanna? Rysstrollens argument krymper dagligen. Det visar sig att väst-media faktiskt är ganska korrekta trots allt. Men det kan de ju inte tillåta sig att ta till sig.

20k döda Wagner.
Det var inte bara Wagner som Putin skickade i döden för sitt eget nöjes skull i Bakhmut utan även soldater i reguljära armén även om armen säkert hade betydligt färre KIA än Wagner där.

Av de 20k dödade Wagner så finns 2326 hos Mediazona som bekräftat döda. Det indikerar att Mediazonas 54185 döda ryssar utgör en klar minoritet av de faktiskt antal som dött enbart för att tillfredsställa Putin.
Citera
2024-06-11, 10:55
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Det fanns ett inlägg i tråden tidigare som länkade till en rysk källa där man berättade om evakuering av LV-personal och deras familjer och att man flyttade luftvärnssystemen till Rysslands gräns mot Ukraina.
Citera
2024-06-11, 10:57
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Det rapporteras att luftvärn förflyttas från Krim till Belgorod men någon generell evakuering har jag inte sett. Senaste dygnen har flera S-300/400 slagits ut på krim av ATACMS.
Citera
2024-06-11, 10:58
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Och det kommer att ha påverkan på kriget eller?
Resulterade det i att Ukraina fick tillbaka mer av sitt territorium?
Nä.
Kolla på kartan för fan. Det ser jävligt mörkt ut. Till exempel hur nära är Ukraina att återta Krim? Finns fan inte på kartan. Kommer inte att hända.
Ryssland behåller fortfarande en stor bit av Ukraina. Det är det som räknas, inget annat.

Oklart om du kör med omvänd trollning i tråden. Följer du konflikten öht? UAF har stridit med bakbundna händer och haft brist på ammunition. Jag har dåliga nyheter: Ukraina kommer förmodligen att släppa mer mark i sommar. Möjligtvis svarar UAF med mindre överraskningsoffensiver på några frontavsnitt när ryssen tröttat ut sig, annars handlar det om att hålla det man har men inte till vilket pris som helst. Behöver man falla tillbaka kommer man att göra det.

Någon storskalig motoffensiv genom 3-4 minerade försvarslinjer har jag inte hört någon prata om. Målet är ju att slå mot ledningscentraler, logistiken etc bakom frontlinjerna och tillföra ryssen kostsamma nederlag för att göra det outhärdligt för ryssen att hålla Krim och Donbass. Just nu måste man styra upp flygvapnet, utbilda soldater och synka trupper som kommer att ta ett halvår minst. Du måste trolla med dina inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in