Citat:
Ursprungligen postat av
plastdunkk
för det första, du har inte sett denna intervju.... tiden stämmer inte
detta är en massa belägg, saker som faktiskt hänt och sagts. som jag sade, du kan välja att förlita blint på den andra sidan, och inte ta del av hela den andra, men då kommer du aldrig vidare.
det Ukraina kallar kidnappningar kallas befrielse av den ryska befolkningen.
hur många ryska barn och familjer har tvångsevakuerats (kidnappats) från donbass, kherson zaporiza mm?
det är semantik, beroende på vilken sida du tar del av, jag rekommenderar att ta del av båda.
det ukrainska barnen som "tagits" av ryssland är de som flytt dit såklart, med sina familjer, ryssland har tagit flest flyktingar i denna konflikt, polen har haft flest som passerat igenom.
Ukraina verkar däremot har ett intresse för trafficking och adoptioner av barn... var kommer dessa ifrån?
Jag började kika på intervjun, men att de börjar med att prata hur ”USA utvidgar NATO” till olika länder gör att det inte är värt att se mer. Det har påtalats otaliga gånger i tråden att NATO är en försvarsallians och länder har möjlighet att självmant gå med om de uppfyller specifika krav. T.ex. gick vi i Sverige med utan att USA tvingade oss. Inte värt att diskutera detta.
Det finns rapporter på att Ryssland tar barn från Ukraina.
https://www.reuters.com/world/europe/un-urges-russia-end-forcible-transfer-ukrainian-children-2024-02-08/
Har du några rapporter från FN, Amnesty eller någon annan oberoende organisation att Ukraina rövar bort barn, som du påstår?
Känner du dig stolt över dig själv som slänger ur dig dessa tydliga lögner som försvarar och relativiserar systematiskt bortrövande av barn från sina familjer?