2024-06-09, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Vad vill du jag ska säga, han såg en snygg brud i stringbikini på stranden och därför gick han dit?
Som sagt solsting, folk verkar ha svårt att begripa att man kan förlora omdömet fort
Men när han lämnade Pedi för att gå dit kunde han ju inte p långa vägar se någonting. Det låg ju bakom ett berg och en stenöken. Det är ju en halvö och det enda som finns på den är ju Agia Marina. Han skulle aldrig ha gått i den riktningen om han inte skulle gå just dit.
Men när han kom dit d kunde han inte komma in p grund av murar och stängsel. Så det verkar som ath han har försökt gå runt.
Till slut så har han dött av något. Värmeslag eller ormbett till exempel.
Citera
2024-06-09, 16:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Men har du inte alls tittat på kartan?
Han kom alltså till Pedi där det bland annat skall ha funnits en busshållplats. Därifrån kunde han bara ha följt landsvägen hem till exempel.
Men i stället gick han i helt motsatt riktning rakt ut i stenöken mot marinan där han hittades. Det finns ingen väg dit. Möjligen en liten stig mellan klppblocken.
Det finns ingenting på hela den halvön utom just Agia Marina och det är just dit som stigen går.
Det är liksom inget ställe man bara hamnar på om man inte har för avsikt att gå dit.

Det finns bergstoppar med utsikt och kan ha varit det primära målet med Michaels tur i terrängen, Agia Marina kan ha varit målet efter att han insåg att han behövde hjälp.

Nedanstående är ett antagande, finns alternativ förklaring.

Citat:
. Han skulle aldrig ha gått i den riktningen om han inte skulle gå just dit.
Senast redigerad av OY 2024-06-09 kl. 16:20.
Citera
2024-06-09, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Att drabbas av värmeslag, hjärtproblem eller ormbett har ingenting med utbildning att göra. Att promenera hem från stranden är ingenting märkligt i sig.

Att utsätta sig för en ansträngning i hettan när man redan mår dåligt och vet att man har tendens till diabetes och lider av insomnia har med hans läkarutbildning att göra. Han borde ha förstått bättre.

Hans pappa led av hjärtsvikt och diabetes II. Ingen manlig släkting till honom har levt längre än 74år.

Och om han inte litade på sin utbildning skulle han ha kunnat fråga lokalbefolkningen om varför de sitter i skuggan på eftermiddagen eller tar en tupplur - istället för att kuta på vassa stenar.
Citera
2024-06-09, 16:23
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrystalMesh
Obehaglig bild. Sättet han ligger på ser tämligen obekvämt ut, troligtvis har han ramlat baklänges eller lagt sig ner av utmattning.
Polisen som var på plats misstänker att ett ben var brutet. Kan vara det vänstra benet och därför har han lagt foten på stenen för att lindra smärtan och på grund av det ligger lite snett med överkroppen.
Citera
2024-06-09, 16:23
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Liknande fall. Hela familjen strök med på några enstaka timmars vandring.

https://www.expressen.se/nyheter/nya-detaljer-om-familjens-mystiska-dodsfall-/?gaa_at=eafs&gaa_n=ARTJ-U_wh1Ome1LNIAmeZYzbmbkB7q5_T4p2eUCUO6KjsSj3KqON1C4 QS26ZJDEVn4Y%3D&gaa_ts=6665bdb6&gaa_sig=pGLrc2bb19 jVeyh2-CDxkbO4yVmdn0tZlx-raycKyvjZ88zhS8BHcDMOBd7fKufHRI3T6Daf9k9PgfmfPeT-Yw%3D%3D
Citera
2024-06-09, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Coca-Cola fungerar bra när jag löptränar. Det släcker törsten och koffeinhalten är inte så värst hög. Jag tror att vi alla lär oss en läxa vad värme kan ställa till.
Jag tror de flesta vet att man kan tuppa av i extrem värme, det behövs definitivt ingen läkarutbildning för att förstå det.
Citera
2024-06-09, 16:26
Medlem
totto30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiaMannen.
Är du efterbliven din idiot! Han var inte innanför stängslet och marinan. Låg utanför. Du tror inte han hade gått till marinan eller kylt ner sig i vattnet om han var innanför stängslet??? Sluta knarka och kom in i matchen din horunge!

Understryker med bilden att han just låg UTANFÖR då någon annan skribent felaktigt påstod att han låg innanför.

Men med tanke på dit språkval förstår jag att du har svårt att greppa enkla saker som skrivs.
Citera
2024-06-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ramlat tror jag inte på, åtminstone inte det som fått honom att somna in.

Tavernans öppettider uppges vara;

söndag 09–19
måndag 09–19
tisdag 09–19
onsdag 09–19
torsdag 09–17
fredag 09–19
lördag 09–19

Han kom kanske till fyndplatsen långt efter 19.

Oh snygg resarch! Och så ser det ut på dessa öar: ingen hör dig skrika efter 19. Även om han lagt sig där vid 17 så hör ingen gäst i havet rop på hjälp. Han var säkert klok och tänkte ”jag har akut ont/har hjärtinfarkt så jag lägger mig här nära människor”, såhär i efterhand så är det inte ett jättedåligt ställe att lägga sig på om man mår skit.
Citera
2024-06-09, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Att utsätta sig för en ansträngning i hettan när man redan mår dåligt och vet att man har tendens till diabetes och lider av insomnia har med hans läkarutbildning att göra. Han borde ha förstått bättre.

Hans pappa led av hjärtsvikt och diabetes II. Ingen manlig släkting till honom har levt längre än 74år.

Och om han inte litade på sin utbildning skulle han ha kunnat fråga lokalbefolkningen om varför de sitter i skuggan på eftermiddagen eller tar en tupplur - istället för att kuta på vassa stenar.

Vaddå "tendens till diabetes" haha. Varför skulle det stoppa någon att röra på sig? Du har ingen aning om vad du snackar om. Det är inte diabetes 1 han har och det heter pre-diabetes och har inte ett skit med saken att göra.
Citera
2024-06-09, 16:29
Medlem
LeifTheNotLuckys avatar
Citat:
Varför är det uppenbart?

Michael gick kanske upp till toppen på berget och någonstans inser han att han behöver vätska eller hjälp av något slag, ser civilisationen och tar sig ner för berget, går utmed stängslet för att hitta en ingång.

Han hade ingen mobiltelefon med sig, återstod att för egen maskin ta sig till hjälp.

De på plats verkar ju tro att han tog den svåra vägen över det karga berget och var på väg ner till stranden: ”The man crossed the entire route, reached his destination and 10 meters from the beach he tripped, fell... I don't know what to say... 200 people are on this beach every day and many boats come and go every day,” Papakalodoukas told Greek outlet SKAI

https://www.gbnews.com/celebrity/michael-mosley-dead-greek-island-symi-search
Citera
2024-06-09, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackskonto
*** En fråga bara: om taxibåten var schemalagd till kl 16 för återfärden hem, hur kunde frun ha märkt att hennes man inte kommit hem, vid 15-tiden då?
Hon kanske ringde från stranden för att se om han kommit hem, men han svarade inte.
Citera
2024-06-09, 16:33
Medlem
Citat:
Det finns bergstoppar med utsikt och kan ha varit det primära målet med Michaels tur i terrängen, Agia Marina kan ha varit målet efter att han insåg att han behövde hjälp.

Nedanstående är ett antagande, finns alternativ förklaring.
Jaha så du tycker det är mer troligt att han var på väg till någon bergstopp i den terrängen och värmen.
Han mådde ju dåligt och skulle hem och så plötsligt kommer han på att han ska upp och titta på utsikten. Sedan när han kanske får syn på marinan så väljer han att gå dit i stället för att gå tillbaka mot civilisationen.

Nej då finner jag det betydligt mer sannolikt att han var på väg mot marinan. Det var ju väldigt fint där. Kanske hade han varit för förut. Varför är det så osannolikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in