2024-06-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Dumpen visar sig vara en del av det vänster liberala klägget försöker nu saboterat genom att framställa Sverigevänner som pedofiler.

https://dumpen.se/2024/06/08/kampanjegaddan-napp-426-varberg-halmstad/

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/lokal-sd-topp-i-halland-uthangd-av-dumpen-/

Klassisk SD gubbe. Incel och går på barn istället. Ruttet parti
Citera
2024-06-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du förstår inte vad ett brott ens är. Det är inte vad "alla förstår" som avgör vad ett brott är utan det är brottsbalken som avgör det. Polisanmälan för grooming kommer läggas ned omgående. Däremot kan han ha begått andra brott som t.ex. sexuellt ofredande om han skickat dickpics och så vidare.

Du menar att det borde vara ett brott, men skriv det i så fall, istället för att skriva direkta felaktigheter som att det är ett brott.
Jag tror vi pratar förbi varandra. Det är inget juridiskt rättsligt fastställd brott, men det är högst olämpligt och vi hade säkert slagit sönder mannen för att han ger sig på barn. Men det är i allra högsta grad någonting som borde vara omöjligt och som alla behandlar som olagligt och brottsligt.

Jag fattar vad du menar och jag hoppas vice versa också stämmer.
Citera
2024-06-09, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Vad hade skillnaden varit om Dumpen publicerat imorgon istället?
Detta handlar om partipolitik, inte om någons sjuka sexuella böjelser.

Edit. Har skänkt mycket stålar och som sagt tänker jag inte göra det något mer, kommer också att påpeka det hela för dom jag känner så dom inte heller bidrar med mer stålar. Jag tycker det är extremt fult gjort av Dumpen!

Det handlar väl både om sjuka böjelser och politik. Omoraliskt personer som denne man bör avslöjas snarast möjligt.
Citera
2024-06-09, 15:11
Medlem
bomhulls avatar
Det finns pedofiler i varje svenskt parti..tror inte något annat! Dumpen gör inget fel i detta
Citera
2024-06-09, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Dumpen visar sig vara en del av det vänster liberala klägget försöker nu saboterat genom att framställa Sverigevänner som pedofiler.

https://dumpen.se/2024/06/08/kampanjegaddan-napp-426-varberg-halmstad/

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/lokal-sd-topp-i-halland-uthangd-av-dumpen-/

Det är inte första gången en politiker blir uthängd men givetvis så är allt Fake News så fort det handlar om SD. Samma slags anfall är bästa försvar som Trump använder sig av. Om den här nissen är oskyldig (hur fan fabricerar man den storyn som de lade ut) så lär det komma fram snabbt, annars lär han försvinna från den politiska scenen som alla andra brottsliga SD-politiker tidigare. Allt från förskingrare till styckmördare har ju reppat det mest kriminella partiet i Sverige.

Tur för dig att det bara är vi flashbackare som läser din tråd för du gjorde ju nyss SD en riktig björntjänst.
Citera
2024-06-09, 15:19
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enter-sandman
Det är ju för att det var den dagen pedot var redo att träffas ditt dumhuvud

Körde Dumpen för första gången konfrontation och uthängning samtidigt, och i direktsändning?
Citera
2024-06-09, 15:23
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Tycker att här har Dumpen gått lite över gränsen för vad som är säkert. Missförstå mig rätt, jag tror det är sannolikt att uppgifterna stämmer. Däremot så finns det en stor risk här när man hänger ut en person som inte ens tagit steget att dyka upp på en mötesplats. Det kan vara någon som medvetet utgett sig för att vara personen på bilden. Det är väldigt allvarligt om så skulle vara fallet för personen i fråga.

Det är därför vi har ett rättsväsende där polisen skall utreda brott, åklagaren skall sen väcka åtal och en domstol skall sedan ta ställning till bevisning o.s.v. Här frångår man alla dessa principer och sen hängs personen ut för pöbeln som i många fall har en bristande kognitiv förmåga.
Citera
2024-06-09, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Det handlar väl både om sjuka böjelser och politik. Omoraliskt personer som denne man bör avslöjas snarast möjligt.

Men ska en hel valrörelse påverkas som den gör nu när Dumpen istället hade kunnat skjuta på avslöjandet något dygn? Har jag inte fel för mig har publiceringen av olika gäddor skjutits upp flera gånger på grund av många ”mildare” anledningar!
Senast redigerad av brasnyggman 2024-06-09 kl. 15:47.
Citera
2024-06-09, 15:43
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Det finns pedofiler i varje svenskt parti..tror inte något annat! Dumpen gör inget fel i detta

Vettigaste inlägget i tråden, faktiskt. Flashback älskar att punktmarkera grupper; Centerpartister, SDare, transor, bögar, präster, lärare etc som pedofiler. Det är som att folk bara inte kan få in i skallen att "pedofil" är en egen grej, och inte kopplat till andra preferenser eller tillhörigheter.

Peddon finns överallt, och det farligaste som kan hända är att man blir hemmablind av nån slags korkade lojalitetsskäl.
Citera
2024-06-09, 16:04
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thextor
Han har definitivt begått brott.

Brottsbalken, 6 kapitlet, paragraf 10a.

https://lagen.nu/1962:700?diff=true&from=2024%3A271#K6P10aS1

Det är helt uppenbart att han ville stämma träff i sexuellt syfte. Detta kallas grooming.

För det första stämde han ju aldrig träff utan backade ur. För det andra så gäller den lagen bara riktiga barn. Inte vuxna som låtsas vara barn.
Citera
2024-06-09, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
90 procent dumpen fångat upp röstar nog på SD eller AfS.
Mycket troligare att det är vänstermänniskor, eftersom vänstern vill göra pedofili lagligt.
Citera
2024-06-09, 16:08
Medlem
StonedMonkeys avatar
Om dom sprider en falsk bild av verkligheten varför säger SD då såhär?

Citat:
”Vi ser oerhört allvarligt på det här och agerade omedelbart för att klippa alla band till den här personen. Det här beteendet är fullständigt förkastligt och vi tar starkt avstånd från detta. Han är nu avstängd från partiet och ett uteslutningsärende kommer att hanteras redan på måndagens partistyrelsemöte”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in