2024-06-09, 13:16
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag skulle aldrig gå ut och promenera i 36 graders värme.

Något är mycket fel.

Han kunde ha haft det allra bästa livet.

Vi får aldrig veta VARFÖR!!

Det är väl extremt vanligt att man vill ta en promenad när man är på semester? Det är inte alla som bara vill jäsa på stranden
Citera
2024-06-09, 13:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Gjorde en bild som visar var han hittades, sorgligt nog bara ca 40 meter från solstolar med parasoll..

https://i.imgur.com/IAA9qaN.png

Uppenbart att han varit i ett förvirrat tillstånd för att hamna där.

Varför är det uppenbart?

Michael gick kanske upp till toppen på berget och någonstans inser han att han behöver vätska eller hjälp av något slag, ser civilisationen och tar sig ner för berget, går utmed stängslet för att hitta en ingång.

Han hade ingen mobiltelefon med sig, återstod att för egen maskin ta sig till hjälp.
Citera
2024-06-09, 13:17
Medlem
Liberty75s avatar
Största medkänsla med familjen men tacksam att han hittades. Att inte få veta vad som hänt är värre än att få i alla fall någon form av förklaring.

Mosley lekte med döden - det gör man om man ger sig ut på en timslång promenad i svår terräng utan möjlighet till skydd i skyhög temperatur. Den här gången vann döden.

Rest in peace, Michael.
Citera
2024-06-09, 13:18
Medlem
Folketstempels avatar
Lärdomen är att inte åka till 40+ medelhavet på sommaren, som gamal gubbe.
Citera
2024-06-09, 13:19
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Därför att man blir förvirrad i samband med uttorkning.

Låter ändå osannolikt om han kommer stigen längst ner till vänster i denna bild. Någon annan stig från Pedi kan jag inte se på flygbilderna.

https://imgur.com/JLOt156

Det naturliga är ju att gå den lilla nerförsbacken ner till vattnet. Kanske han har druckit vatten på toaletten som ligger där och tyckt känna sig OK att fortsätta. Han trodde stigen till vänster skulle leda till hans mål i Symi. Sedan kollapsade han i hettan när han förgäves gått runt hela resortet och insåg att han måste vandra hela vägen tillbaka till Pedi.

https://i.dailymail.co.uk/1s/2024/06/09/10/85892943-13504613-image-a-45_1717925520016.jpg
Citera
2024-06-09, 13:20
Medlem
stimulanspakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Ja om det är en mord ja, om det är en kollaps kan man aldrig utesluta dieten som en bidragande orsak. "Som orsak" du likt många andra verkar ha svårt att förstå att det oftast finns många bidragande faktorer till ett sådant dödsfall, ni vill alltid ha det till en enda orsak

Jag kan tänka mig fler möjliga orsaker än mord där dieten kan uteslutas. Men visst kan diet och en massa andra saker vara bidragande till att just Mosley dog, jag har aldrig påstått något annat.
Man kan heller inte ännu utesluta att han hade levt ett långt liv om han inte dött på denna ö.
Citera
2024-06-09, 13:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Konstigt han har olika positioner varje bild
Har de rört kroppen?

Intressant notering. Jag blir inte heller riktigt klok på de olika bilderna, tycker också att positionerna varierar.
Citera
2024-06-09, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
I sådana fall ändras min bild rätt rejält av honom. Kanske inte att jag önskar livet ur honom, men respekten är borta.

Även hans "diet" är ju helt missriktad då den presenterar möjligheten att äta "vad man önskar" dvs "industriprocessad skräpmat" under fem dagar och sedan svälta i två dagar för att bli av med kalorierna. Istället för att lösa problemet på det korrekta sättet dvs hoppa av industrimaten helt.

Så Mosley var inte någon sanningssökare - han förhindrade helt enkelt möjligheten att lösa problemet.

Om det visar sig sedan vara hjärtproblem så är det inte osannolikt att vaccinet varit delaktigt i avlivningen.
Citera
2024-06-09, 13:22
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stimulanspaket
Jag kan tänka mig fler möjliga orsaker än mord där dieten kan uteslutas. Men visst kan diet och en massa andra saker vara bidragande till att just Mosley dog, jag har aldrig påstått något annat.
Man kan heller inte ännu utesluta att han hade levt ett långt liv om han inte dött på denna ö.

Jo givetvis om det var en olycka, dock såg dödsplatsen inte tillräckligt brant ut för att kunna orsaka döden av bruten nacken osv
Citera
2024-06-09, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Lärdomen är att inte åka till 40+ medelhavet på sommaren, som gamal gubbe.

Det var en ganska rejält efterbliven slutsats. Du har nog aldrig ens varit utomlands.
Citera
2024-06-09, 13:24
Medlem
Celestrons avatar
Börjar också tro på självmord. Men det får väl obduktionen visa. Han hade säkert redan från början bestämt sej för att promenera till Agia Marina, redan när dom tog båten med vännerna till Saint Nicholas Beach. Han 'glömde' avsiktligt mobilen i bostaden för att inte bli nådd. (Kanske hade han och frun sån där pejlingsapp). Sen ljög han både för frun och vännerna att han mådde dåligt och skulle promenera hem ensam. På så sätt höll han hustrun på avstånd några timmar. Sen går han raka vägen till Agia Marina och stannar på norra sidan av marinan, helt nära stängslet där ingen skulle hitta honom.

Varför skulle han annars ljuga?
Citera
2024-06-09, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag skulle aldrig gå ut och promenera i 36 graders värme.

Något är mycket fel.

Han kunde ha haft det allra bästa livet.

Vi får aldrig veta VARFÖR!!

Mycket märkligt att en person som borde förstå hur kroppen fungerar väljer att ta en promenad mitt i värsta hettan på eftermiddagen och särskilt om han dessutom har följt sin egen diet.

Hans rygga verkade vara platt från början. Inte mycket vatten i där..
Att utsätta bar hud för eftermiddagssolen är inte heller att rekommendera.

Vissa män tror sig vara odödliga. Särskilt i ing ålder. Nu borde pensionären haft mer vett i skallen, men vissa mognar aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in