2024-06-09, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
https://www.newsit.gr/ellada/symi-vrethike-nekros-o-parousiastis-tou-BBC-maikl-moslei/4105392/

Ryggsäcken står där ovanför hans huvud och han ligger på rygg som om han ska vila. Döden verkar ju inte ha inträffat plötsligt, men förmodligen har han mått mycket dåligt. Kanske hjärtproblem, solsting eller ormbett.

För mig verkar det tvärtom vara så att ryggsäcken finns i fotändan. Huvudet till höger och han har korsat armarna.
Citera
2024-06-09, 12:53
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Paraplyet var svart. Syns tydligt ligga "ovanför" Michaels huvud på denna bild: https://www.newsit.gr/ellada/symi-vrethike-nekros-o-parousiastis-tou-BBC-maikl-moslei/4105392/

Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vet inte om du missat bilden som totto30 postat i tråden:
https://images.jpost.com/image/upload/q_auto/c_fill,g_faces:center,h_537,w_822/602769

Ja, jag håller med om att kroppen och paraplyet är på samma bild där. Men på de första bilderna som det grekiska tv-teamet tog (när de filmade från båten när de körde längs kusten) så verkar det som att kroppen filmades/fotades strax ovanför båtrampen. Så det är onekligen förvirrande. Kan bilden där man ser hela kroppen och paraplyet vid hans huvud ha tagits efter att man flyttat kroppen? Vilken ju iofs vore ett stort utredningstekniskt misstag.
Citera
2024-06-09, 12:54
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
För mig verkar det tvärtom vara så att ryggsäcken finns i fotändan. Huvudet till höger och han har korsat armarna.

Det blåa vid fotändan är väl ändå hans keps?
Citera
2024-06-09, 12:54
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Tar han statiner så är det för att han haft dåliga blodvärden av kolesterol osv, och det i sin tur tyder på kronisk inflammation och stress i kroppen, så mycket för den dieten som sagt

Det är inget fel på dieten. Jag kör själv periodisk fasta, 16:8. Inte strikt men det kommer nästan av sig själv. Michael Mosley gjorde min naturliga livsstil till en diet.
Det var inte dieten som fällde honom.
Min gissning är att han fick en hjärtinfarkt.
Citera
2024-06-09, 12:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Paraplyet var svart. Syns tydligt ligga "ovanför" Michaels huvud på denna bild: https://www.newsit.gr/ellada/symi-vrethike-nekros-o-parousiastis-tou-BBC-maikl-moslei/4105392/
Att gå med ett paraply i den terrängen underlättar inte för balansen precis.
Citera
2024-06-09, 12:55
Medlem
Ser ut som han var väldigt nära en strand där det fanns folk ...eller ser jag fel
Citera
2024-06-09, 12:56
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ja skulle kanske kunna fungera på natten. På natten borde väl egentligen också sökhundarna fungera, de som inte kunde söka i värmen på dagen?

Jag har fortfarande svårt att släppa det där om att en i sällskapet uppger sig inte må bra - och de andra vuxna bl a den kliniskt verksamma läkarhustrun - låter denne 67-åring som inte mår bra vandra i väg ensam i den oländiga terrängen i stekhet sol mitt på dagen utan telefon.
Medan de andra några timmar senare praktiskt glider hem utan större ansträngning runt ön i en båt.

Det är inte ett logiskt agerande - det är helt ologiskt.

Därför att må dåligt inte behöver betyda att man är allvarligt sjuk eller döende. Kan vara huvudvärk/migrän, magen i olag, trötthet, stämningsläge och att man vill vara lite själv. du utgår ifrån att om ngn mår lite dåligt, så är de akut sjuka och att man måste ingripa med militärhelikopter, typ. Är helt övertygad om att OM hans fru varit orolig att Mosely var döende/allvarligt sjuk, så hade hon agerat annorlunda. Sluta upp att skena iväg i fantasin nu.
Citera
Medlem
Citat:
Att döma av den bilden verkar han ha hittats ungefär här: https://imgur.com/JLOt156

Mycket märklig plats då det betyder att han måste gått runt hela resorten. Det enda rimliga är ju att han gått upp för berget från Yachtklubben efter att ha kommit dit från Pedi.

Det är ingen som kan pricka på en karta vart han sågs sist med övervakningskameror och vart han hittades och vart han bodde.
Han var ju ändå på väg hem, sen kan han ju ändrat sina planer.
Citera
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Att döma av den bilden verkar han ha hittats ungefär här: https://imgur.com/JLOt156

Mycket märklig plats då det betyder att han måste gått runt hela resorten. Det enda rimliga är ju att han gått upp för berget från Yachtklubben efter att ha kommit dit från Pedi.

Bra bild. Ja, han verkar ju hittats vid utsidan av stängslet vid punkten du indikerar. Men varför i all världen går han vänster när han kommer från Pedi om han var utmattad. Det är soligt och uppförsbacke istället för att gå ner till vattnet.
Citera
Medlem
TotalWars avatar
Mosleys bok "Eat, Fast and Live longer" åldrades inte väl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aeona
Bra där, inte undra på att människor dör av värmeslag när aningslösheten är så total. Är det för att du inte har gjort lumpen kanske? Du kan gå från att vara frisk som en nötkärna till att knappt veta vad du heter på 30 minuter med lite fysisk ansträngning i hettan.

Att han som läkare inte skulle ha förstått detta är obegripligt.

Men man får ta med en nypa salt allt vad sådana här gurus skriver.

Att banta i hettan vore ju dumt som fan. Att anstränga sig i hettan - ännu värre.

Att kombinera dessa två ting = urbota dumt
Citera
2024-06-09, 13:00
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Bra bild. Ja, han verkar ju hittats vid utsidan av stängslet vid punkten du indikerar. Men varför i all världen går han vänster när han kommer från Pedi om han var utmattad. Det är soligt och uppförsbacke istället för att gå ner till vattnet.
Därför att man blir förvirrad i samband med uttorkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in