Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
'
Nej det är vad du vill vrida diskussionen till.
Normer skapas i grupper av människor, för det är just vad normer är, sociala regelverk i grupper.
Och det skapas utifrån föreställningar om oss, föreställningar som vi alltså ofta får från institutioner som ex. religion, skola olika former av elit eller maktcentra i just den grupp eller grupper vi tillhör
Det vi diskuterar här är om det finns normer för pedofila, och ja det gör det självklart, de hålls och bildas i just pedofila grupperingar.
Nya normer skapas bland pedofiler, och nätverk skapas av pedofiler för att de alla har samma begär för att börja med.
Viljan att ha sex med barn kommer först, sedan kommer sökandet efter liksinade med samma begär, sedan kommer normer som de snickrar ihop för att justifiera deras vilja.
Den eviga viljan är alltid motorn som kör bilen.
Citat:
Det finns också föreställningar avseende ex manlig sexualitet och beteende som skapar normer som även pedofiler är medvetna om.
ex. den att manlig sexualitet skulle vara en så stark kraft att den är okontrollerbar av mannen i fråga och måste få sitt utlopp etc etc. även om det går ut över kvinnor eller barn.
Vi har alla givetvis föreställningen om att:
1)Det alltid kommer finnas män som kan kontrollera sin sexualitet.
2)Det finns män som inte kan kontrollera sin sexualitet.
Och att nr2 är farlig, och nr2 existerar i alla typer av samhällen som någonsin har existerat i någon omfattning.
Därmed har vi myten om den gode fadersfiguren (typ Ned Stark i Game of Thrones) som är trogen sin fru och sina barn och följer stoiskt ramarna för hur familjefadern bör bete sig, och vi har denne som en arketyp för en "god man". Men detta är det apolloniska kristna idealet av en man som inte rymmer allt som manlig sexualitet innefattar, den dionysiske erövraren är mer levande i myter än den monogame rättshaveristen. Även dionysiska erövrare som James Bond och rockstjärnor blir till en arketypisk ideal för en man därmed, alltså mannen som låter sig flyga med sin sexuella begär istället för att kontrollera det.
Vi lever givetvis i friktionen mellan dessa ideal. Men att leva upp till båda är faktiskt otroligt svårt. De flesta män är inte den perfekte familjefadern eller en rockstjärna.
Pedofiler är inte på något sätt en sexuell störning som ens i teorin kan leva upp till ena eller andra idealet. De måste snickra fram en alternativ ideal där de exempelvis sexualiserar barn och fantiserar ihop en saga där pojkar exempelvis vill ha sex med vuxna och de borde ha rätt till sin sexualitet.
Detta är inte ett ideal som någon utan pedofila störningar accepterar, men den kriminelle söker ofta att justifiera sina begär även utan övriga samhällets stöd.
Citat:
Ja och?
vad har det med det vi diskuterar att göra ens? Ingen av oss har förnekat att pedofili eller homosexualitet skulle existera.
Vi pratar om normer som uppehålls i en grupp för att möjliggöra skadliga beteenden.
Och porr är ju exempel just på spridning av föreställningar om kön som är direkt skadliga.
Porr är spridning av en produkt som tillfredsställer ett begär omedelbart och helt utan krav på prestation, ungefär som coca-cola är en produkt som tillfredsställer vår begär efter socker och sedan så fyller marknaden så mycket av denne produkt att vi blir onaturligt beroende av att släcka naturliga begär. Vi äter 50 gånger mer socker än ursprungsmänniskan varje dag och en 14-åring kan på en natt se 50 gånger fler nakna kvinnor än stenåldernmannen någonsin skulle se.
Hedonism är hedonism, det är sedan civilisationens uppkomst den svåraste urkraften att kontrollera. Den friktion som alltid existerat mellan civilisationens stoiker och dess rena hedonister är något som varit själva gnistan som orsakat flera civilisationers undergång.
Du kan ha stoiska ideal och du kan se på porr som djävulens påfynd. Både kristna grupper och feministiska rörelser som inte är sexpositiva skakar ju hand om att porr är dåligt, men studier visar att även frikyrkliga män som säger att porr är dåligt tittar på porr, och jag kan lova att även feministiska män i vänstern tittar på porr. Det är alltså något som är så frestande att du behöver vara en stoiker ala Seneca eller Marcus Aurelius för att leva upp till dina ideal.
Ifall du hör på normer av slaget "porr är djävulens påfynd" så kommer du ändå att i det privata alltså antagligen att bryta mot normerna.
[quot]
Nej att jag skulle anse att normer kommer först och ex. pedofili sen är enkom ditt eget påhitt.
Det jag säger är att normer upprätthåller skadligt beteende
[/quote]
Så du påstår att pedofiler som agerar helt utan att någonsin finna en nätverk som NAMBLA fortfarande våltar barn? Skulle du säga att en ensamvarg som Jeffrey Dahmer fann någon grupp av nekrofila homosexuella som fick honom att döda män och våldta deras kroppar?
Det är ju besynnerligt att tro att normer kommer förre begäret. Du tror alltså att människor måste finna någon som ger de lov att göra x eller y innan de gör det?
Vi har ju massor av ensamvargar som gör saker som är så förbjudna att de aldrig skulle berätta det till någon.
Citat:
Det finns inga normer från början som gör att kvinnor kan samlas för att skapa nya normer kring något.
men det gör det alltså för manliga pedofiler eller för incels. Gott om dem dessutom.
Va? Du dribblar dig själv i din logik. Vill du koppla pedofila normer med heteromäns normer så kan vi gör detsamma med kvinnor. Kvinnor har ofta normer att se sina barn som en förlängning av henne själv, de är otroligt possessiva kring sina barn och försöker ofta få bort fadern från barnets liv vid exempelvis skilsmässor. Med sådana normer så ter det sig fullt naturligt att modern också tar med sig sina barn till döden, då de ser barnet som en förlängning av sig själva.
Jag tror givetvis inte att det handlar om normer utan om något som naturen har skapad, alltså kvinnan bär på barnet i 9 månader så självklart blir de possessiva kring sina barn (och de flesta inte på ett ohälsosamt sätt), barnet och moderns hjärtan till och med slår i rytm liksom deras oxytocinutsöndring.
Är kvinnan i ordentlig psykoptisk sinnestillstånd kommer de föreställa sig att barnet inte kan fortsätta leva utan henne. De kan inte föreställa sig en framtid där barnet fortsätter att existera utan att hon finns där.
Citat:
Snälla du...en stark kvinna skulle kunnat fälla dig, binda dig och ex penetrera dig med nått objekt.
Det hade klassat som våldtäkt.
en kvinna hade kunnat ge sig på dig mens du är berusad eller sovande...oralt eller utnyttjat en erektion.
Flera kvinnor.....
etc..
Det är väldigt långsökt och jag kan inte se varför de ska ha sådana begär ifall de inte tillhör någon extrem feministisk hämndliga. En Jeffrey Dahmer har starka begär att göra sådant med mig, det är hans nattliga erotiska fantasier.
En heterosexuell psykopat i fängelset har likaså erotiska fantasier om att göra mig till sin kvinna i avsaknad av kvinnor. Han går igång med att uppvisa sin makt i den sexuella akten och känner stark njutning av mitt lidande i akten, av hur han av maskuliniserar mig.
Din normkult skulle påstå givetvis att han bara följer "patriarkala normer" i samhället när han gör mig till sin kvinna. Så ni skulle koppla mäns normer kring att vara "en riktig man" som dominerar andra män i olika extrema sporter och vinna mot varandra inom ramar för maskulina sysslor till vad han håller på med i sin sexuella sadism. Det är givetvis bara ordsallad, men man kan skapa teorier ur luften genom sådan ordsallad. Det går varesig att bevisa eller motbevisa, vilket gör sådana teorier till pseudovetenskap.
Jag har ingen anledning att vara rädd för att kvinnor ska ha erotiska fantasier att stoppa in en träbit i min röv.
Att utnyttja en erektion är något en kvinna kan göra i fyllan, men det orsakar inga enorma trauman för mig som man. Oönskad penetration är det som orsakar trauman även ifall vi låtsas om som om all "sexuell ofredande" är samma sak, det är det inte. Dessutom har kvinnor naturligt starkare äckelkänslor än män. Någon ful kvinna som utan min tillåtelse stoppar in handen i mina kalsonger i en nattklubb ger mig inte lika starka äckelkänslor som en kvinna som får en ful man som utan tillåtelse tafsar på hennes underliv. Kvinnor är känsligare än män, något vi måste respektera.
Citat:
Kvinnor kan alldeles självklart fysiskt våldta män om de skulle vilja. Grejen är att de gör inte det, eller inte i samma utbredning alls som motsatsen.
Frågar du mig varför så finns det inte för kvinnor samma ihopblandning av sex med våld, makt och dominans som det finns för män.
Sex för kvinnor är mer ömsesidighet, intimitet och sammanhang. De får "pirr" pga trygghet med en annan människa. Medan män får "pirr" av tanken på att dominera en annan människa.
De får "pirr" ja. Naturen ger dig "pirr" av sådana saker. Män får "pirr" av något annat.
Jag skulle ändå inte säga att min "pirr" kommer av att "dominera en annan människa", jag skulle inte ens i teorin kunna få "pirr" av att våldta en kvinna då jag inte är en sadist som går igång sexuellt på att se en kvinna skrika som en slaktad gris.
De flesta män håller med mig i det, att till och med ligga med en kvinna som inte tycks njuta av akten (för att man inte är i sexuell toppform) och bara ligger där och fejkar orgasm får ju ens "pirr" att sakta försvinna som man. Men så finns det alla typer av män som naturen har skapat, och män som får "pirr" av mycket märkliga saker och till och med män som inte får "pirr" av något alls.
Lägg därtill att en sak som ger "pirr" åt väldigt många är faktiskt att bryta mot samhällets normer. Tabun är ofta saker som ger människor av båda könen "pirr" i akten.
Citat:
Och....ingen björn får nått "pirr" överhuvudtaget av människor.
.
Nej, det får de inte.