2024-06-07, 22:50
Medlem
Självmord uteslutet?
Citera
2024-06-07, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Borde finnas där, så tidsfråga kanske innan imorgon bitti
Hittar inte Gyalos på kartan, någon som kan länka den löngre vandringsleden?
Citera
2024-06-07, 22:55
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Självmord uteslutet?

Att ge sig ut på en 3 timmars vandring i 40 gradig hetta är självmord.
Citera
2024-06-07, 23:02
Medlem
plommonstups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
Att ge sig ut på en 3 timmars vandring i 40 gradig hetta är självmord.

Eftersom Mosley är läkare och absolut borde förstått att man inte ger sig ut och vandrar i 40-gradig värme, så kan vi nog sluta oss till att något var rejält fel redan när han vek in på den där vandringsleden.
Citera
2024-06-07, 23:05
Medlem
okok1s avatar
Han mådde inte så bra och valde att gå 3h i extrem hetta? Utan mobil och att tala om för någon?
Citera
2024-06-07, 23:08
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Han mådde inte så bra och valde att gå 3h i extrem hetta? Utan mobil och att tala om för någon?
Man antagligen gick han väl fel? Han kanske redan var förvirrad/glömsk/gick i andra tankar. Tvivlar på att det var medvetet att gå ut mitt ingenstans och dö av värmeslag.
Citera
2024-06-07, 23:10
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Leden är lång, 14,55 km, men man ser att det går massor av stigar kors och tvärs. Skulle nog ta mig ca 3 timmar att gå:
https://sv.wikiloc.com/spar-vandra/symi-emporios-pedi-115265748

Nu fattar jag. Tack Men kollar man på utsiktsbilderna från leden så ser det (iaf från de bilderna) ganska lätt ut att orientera sig, man ser ju bukterna, havet och husen otroligt tydligt. Dessutom är det ju inge skog alls utan bara lite buskar. Man ser ju tom turkiet. Och det ska ju ha varit strålande sol, utan moln så sikten måste ha varit bra. Så även om leden har dåligt med markeringar, så måste läkaren fått, stroke, vätskebrist eller epilepsianfall eller något annat medicinskt. Och antingen irrat, och/eller ramlat och farit illa.

Och varför gav han sig ut på denna vandringsled ensam, utan mobil, i 35 graders stekande sol och helt ovan med terrängen överhuvudtaget?? Fick han månne stroke innan vägvalet?
Citera
2024-06-07, 23:12
Medlem
Gialos är där bl a båtarna från Rhodos kommer in. Jag upplevde Symi som en karg ö, finns nog inte många träd som ger skugga.
Citera
2024-06-07, 23:17
Medlem
Närmsta väg hade varit att gå upp för de branta gränderna i Pedi och sen ner till Gialos.
Citera
2024-06-07, 23:23
Medlem
Jag fattar inte,om han nu sa att han mådde dåligt och ville gå i förväg hem, varför gå så långt, i värmen, utan mobil??
Han hade paraply för att skydda sig mot solen, men hade han tillräckligt med vatten?
Nu tog han ju inte bussen, men han hade kunnat låna mobil på något cafe och ringt sin fru och meddelat sig om var han är så dom kan möta upp han i Pedi med vattentaxi och plocka upp han där och åka till stugan dom bor i.

Det var ungefär som om han har bara frågat om det går en buss och när det inte gjorde det så valde han att gå den långa vägen...obegripligt
Citera
2024-06-07, 23:29
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Leden är lång, 14,55 km, men man ser att det går massor av stigar kors och tvärs. Skulle nog ta mig ca 3 timmar att gå:
https://sv.wikiloc.com/spar-vandra/symi-emporios-pedi-115265748

Jag kanske fattar fel, men är det klarlagt att han verkligen vek av till den där jättelånga leden? Från Pedi till Symi C är det ju betydligt närmre att ta sig, enl kartan (om man tvärsar från Pedi till Symi).
Citera
2024-06-07, 23:29
Medlem
Sam.adamss avatar
Känns så sjukt orimligt att han fick för sig att gå hem i värmen på vandringsleder när de andra tog sig hem på annat sätt. Han kanske är envis och de andra visste att det inte är lönt att försöka övertala honom att följa med de? Eller så försökte de göra det.

Mycket tragiskt hela situationen. Hoppas han återfinns välbehållen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in