2024-06-07, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Med den logiken så skulle amerikanarna hamna på samma nivå eller ännu lägre eftersom de invaderar länder på löpande band.
Faktum är att de har soldater i de flesta europeiska länder.
Men de tillhör de goda så det räknas inte va?
Sverige är också då fullt av undermänniskor eftersom vi invaderat både Afghanistan och Libyen.

Nej problemet är kanske lite mer komplex än vad du låter påskina.

Berätta vilket land USA annekterat de senaste 100 åren är du snäll.
De har Soldater i de flesta länderna för att de länderna vill ha USA där. Ingen vill ha Rysska soldater i sitt land. Inte ens Belarus vill ha Ryssarna där, de kastade ut Wagner när de försökte använda Belarus som bas.
De vet vad en allians är, något som Ryssen aldrig lärt sig innebörden utav.

Nej, Ryssar är neanderthalare fast oerhört mindre begåvade än vad dessa var. Totalt skräp, fan, Araber och Negrer är vettigare och har mer värde än valfri Ryss.
Citera
2024-06-07, 20:59
Medlem
Drozds avatar
Ukraina har redan angripit Krim (som ryssen anser vara Ryssland) med ATACMS, Storm Shadow, Scalp, Himars, Taurus och annat, så detta är egentligen inget nytt. Den enda skillnaden är att AFU nu har fått grönt ljus av Washington att angripa ryskt territorium i gränslandet mellan Charkiv och Belgorod med amerikanska robotar. En ganska marginell horisontell eskalering egentligen.

En betydligt mer oroande horisontell och vertikal upptrappning är att AFU med hemsnickrade drönare angripit och förstört två radaranläggningar djupt inne på ryskt territorium, dessa ingående i Rysslands strategiska försvar mot kärnvapenbestyckade interkontinentala ballistiska robotar.

https://www.twz.com/news-features/strike-on-russian-strategic-early-warning-radar-site-is-a-big-deal

Att angripa en kärnvapenmakts strategiska försvar mot ICBM:s är givetvis att leka med elden, så det känns nästan som om Zelenskyj-regimen vill ha ett kärnvapenkrig. En kokainrusig Zelenskyj sluddrade förvisso i början av kriget om att Nato borde göra en "preemptive nuclear strike" mot Moskva, så den narren fattar uppenbarligen ingenting av konsekvenserna av detta...
Citera
2024-06-07, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Ukraina har genomfört attacker i ryskt territorium tidigare så förstår inte riktigt nyheten.

De får använa mer än bara egentillverkade saker nu. Det är det Ryssen är livrädd för. De kan inte längre använda gränsen som en sköld emot riktiga vapen. Det är därför som Ryssen sitter och bölar om Kärnvapen.
Citera
2024-06-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Finns flera videon kollar du aldrig på andra nyheter än det du matas med här i Sverige?
Så de bara rykte att en flotta är på väg till Kuba? Eller du har inte ens hört eller läst det? Du kanske ska vänta en månad innan nyheterna nåt Sverige

Flotta och flotta, verkar vara två fartyg.
Citera
2024-06-07, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ukraina har redan angripit Krim (som ryssen anser vara Ryssland) med ATACMS, Storm Shadow, Scalp, Himars, Taurus och annat, så detta är egentligen inget nytt. Den enda skillnaden är att AFU nu har fått grönt ljus av Washington att angripa ryskt territorium i gränslandet mellan Charkiv och Belgorod med amerikanska robotar. En ganska marginell horisontell eskalering egentligen.

En betydligt mer oroande horisontell och vertikal upptrappning är att AFU med hemsnickrade drönare angripit och förstört två radaranläggningar djupt inne på ryskt territorium, dessa ingående i Rysslands strategiska försvar mot kärnvapenbestyckade interkontinentala ballistiska robotar.

https://www.twz.com/news-features/strike-on-russian-strategic-early-warning-radar-site-is-a-big-deal

Att angripa en kärnvapenmakts strategiska försvar mot ICBM:s är givetvis att leka med elden, så det känns nästan som om Zelenskyj-regimen vill ha ett kärnvapenkrig. En kokainrusig Zelenskyj sluddrade förvisso i början av kriget om att Nato borde göra en "preemptive nuclear strike" mot Moskva, så den narren fattar uppenbarligen ingenting av konsekvenserna av detta...

Man går inte efter vad Ryssland anser utan man går efter internationellt erkända gränser. Annars kunde Ukraina bara annektera hela Ryssland och skicka alla vapen de har över hela landet. "Vi anfaller inte ryssland, vi anfaller rysk trupp i Ukraina". De där anläggningarna kan se mer än bara kärnvapen det är därför de slagits ut. Om de ens fungerade från första början. Det var för några år sedan rapporter om att de här radar systemen inte fungerade alls pga korruption.
Citera
2024-06-07, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vad menar du med nazi Ukraina? Jag trodde vatniks hade släppt nazi-narrativet sedan det stod klart att diktatorn Putin är full av skit?
Visste du inte? det finns stora militära och civila organisationer med nazi ideologi i Ukraina. Det är ett nazi land
Citera
2024-06-07, 21:38
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Får väl vänta med franska och andra NATO trupper som sväller in för att hjälpa, istället.

Och sedan på med solkräm.
Så man riskfritt får se ett riktigt krig med nukes….
Citera
2024-06-07, 21:47
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Och sedan på med solkräm.
Så man riskfritt får se ett riktigt krig med nukes….
Jag är faktiskt lite rädd att det är vad Ryssland kommer ta till om de känner sig för pressade.
Även om de säkert inte lyckats hålla särskilt stor del av sin kärnvapenarsenal i fungerande skick, så har de antagligen kapacitet att göra upp några rejäla svampmoln i Ukraina, och utvecklingen därifrån vill jag inte ens tänka på.
Senast redigerad av Mr.Woods 2024-06-07 kl. 21:51.
Citera
2024-06-07, 21:51
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag är faktiskt lite rädd att det är vad Ryssland kommer ta till om de känner sig för pressade.
Även om de säkert inte lyckats hålla särskilt stor del av sin kärnvapenarsenal i fungerande skick, så har de säkert kapacitet att göra upp några rejäla svampmoln i Ukraina, och utvecklingen därifrån vill jag inte ens tänka på.
Den som lever får se.. Tänker att är de beredda att göra det kommer det hända förr eller senare oavsett. För ingen har ju hotar Rysslands suveränitet, de behöver bara respektera andra länders suveränitet så är det hela över.
Citera
2024-06-07, 21:54
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Även om de säkert inte lyckats hålla särskilt stor del av sin kärnvapenarsenal i fungerande skick, så har de säkert kapacitet att göra upp några rejäla svampmoln i Ukraina, och utvecklingen därifrån vill jag inte ens tänka på.

Jag är säker på att man både i Ryssland og USA har sedan krimkrisen lagt 24/7 på att uppdatera den nuklerära arsenalen.

Kraftmätningen blir i Ukraina og eskalerar till Europa. Därutöver så blir det tufft för mänskligheten.

Men det är som när man sitter i vilken affärsförhandling som helst . Man måste bara se det som en tävling man ska vinna. Konsekvenser för en förlust ska inte vägas in. Det får man eventuellt ta när upphandlingen är över.
Citera
2024-06-07, 21:55
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Den som lever får se.. Tänker att är de beredda att göra det kommer det hända förr eller senare oavsett. För ingen har ju hotar Rysslands suveränitet, de behöver bara respektera andra länders suveränitet så är det hela över.
Jo, men nu gör de uppenbarligen inte det, och det är ju inget nytt heller. Att attacketa mål i Ryssland tycker jag dock är en helt logisk följd av att ha blivit attackerad av Ryssland. Frågan är snarare om det är klokt att blanda in NATO i det? Luktar storkrig tycker jag...
Citera
2024-06-07, 21:55
Avslutad
Citat:
Nu är det enormt mycket svårare att få iväg ett enda kärnvapen mot väst...
svenska stridsflyg patrullerar luftrummet i Baltikum ... det är inte flygande tunnan från 60 talet. . 🙂

Ses en enda skickas iväg skjuts den sönder och kärnavfall drabbar landet som försökte motarbeta Nato...
Eller Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in