2024-03-20, 00:00
Medlem
nickeh84s avatar
Vad tycker ni om det? Är det hyckleri/dubbelmoral? Anders Johansson har inte hemlig/skyddad identitet eller adress, ändå döljer han sin egen adress på ratsit.se; https://www.ratsit.se/19700506-Kent_Anders_Johansson_Molndal/p5aN65QLWHWHQrGzCxauDGiGZyiErFFOROLOFENtSuo

Här är Anders Johanssons sida på Mr Koll där en adress syns, stämmer den? https://mrkoll.se/person/Kent-Anders-Johansson-Larssons-Berg-12-Molndal/puhQuerAsqqkulaTkyqRaQcYfrpuhQcYfrkyqRaQbTAQmuerAu erArahA

Inte ens validerade medlemmar kan se hans adress på Ratsit. Ingen annan person får ta bort sin adress på detta vis på den sidan så att inte ens validerade medlemmar kan se den. Enda sättet är att få en skyddad identitet/adress.

Tycker ni det enda rättvisa vore att att hänga ut Anders Johansson med sin adress, fulla personnummer, samt namn och fullt personnummer på alla människor som bor i hans hushåll? Med tanke på att det är på detta vis för alla andra människor på ratsit.se. Eller vore det osmakligt att behandla Anders Johansson rättvist och som en i mängden?

En till fråga; Är det tillåtet att här på Flashback lägga ut Anders Johanssons fulla personnummer, adress samt likadant på alla i hans hushåll? Eller måste man ha något sorts utgivartillstånd för att få göra det?
Senast redigerad av nickeh84 2024-03-20 kl. 00:19.
Citera
2024-03-20, 00:03
Medlem
svampdamps avatar
Hur vet du att han inte har skyddad adress?
Citera
2024-03-20, 00:04
Medlem
Galejans avatar
Det hade jag också gjort om jag varit honom. Bara idioter tror på ”rättvisa” och lika regler för alla.
Citera
2024-03-20, 00:11
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp

https://mrkoll.se/person/Kent-Anders-Johansson-Larssons-Berg-12-Molndal/puhQuerAsqqkulaTkyqRaQcYfrpuhQcYfrkyqRaQbTAQmuerAu erArahA

Blir man inte dold på Mr Koll då?
Citera
2024-03-20, 02:39
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Om man har skyddat identitet är man inte sökbar överhuvudtaget.
Citera
2024-03-20, 08:26
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Vad tycker ni om det? Är det hyckleri/dubbelmoral? Anders Johansson har inte hemlig/skyddad identitet eller adress, ändå döljer han sin egen adress på ratsit.se; https://www.ratsit.se/19700506-Kent_Anders_Johansson_Molndal/p5aN65QLWHWHQrGzCxauDGiGZyiErFFOROLOFENtSuo

Här är Anders Johanssons sida på Mr Koll där en adress syns, stämmer den? https://mrkoll.se/person/Kent-Anders-Johansson-Larssons-Berg-12-Molndal/puhQuerAsqqkulaTkyqRaQcYfrpuhQcYfrkyqRaQbTAQmuerAu erArahA

Inte ens validerade medlemmar kan se hans adress på Ratsit. Ingen annan person får ta bort sin adress på detta vis på den sidan så att inte ens validerade medlemmar kan se den. Enda sättet är att få en skyddad identitet/adress.

Tycker ni det enda rättvisa vore att att hänga ut Anders Johansson med sin adress, fulla personnummer, samt namn och fullt personnummer på alla människor som bor i hans hushåll? Med tanke på att det är på detta vis för alla andra människor på ratsit.se. Eller vore det osmakligt att behandla Anders Johansson rättvist och som en i mängden?

En till fråga; Är det tillåtet att här på Flashback lägga ut Anders Johanssons fulla personnummer, adress samt likadant på alla i hans hushåll? Eller måste man ha något sorts utgivartillstånd för att få göra det?

Det framgår ju av register att Lars Save äger Ratsit AB. Är du utvecklingsstörd?
Citera
2024-06-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Det framgår ju av register att Lars Save äger Ratsit AB. Är du utvecklingsstörd?

Anders Johansson är väl dock VD och ansvarig utgivare. Fult att gömma sig när han är med och hänger ut hela Sverige.
Citera
2024-06-06, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det hade jag också gjort om jag varit honom. Bara idioter tror på ”rättvisa” och lika regler för alla.
Då tycker du det är helt ok om någon stjäl från dig? Det är ju ändå inte lika regler för alla.
Citera
2024-06-06, 22:06
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Då tycker du det är helt ok om någon stjäl från dig? Det är ju ändå inte lika regler för alla.
Nej, självfallet inte. Däremot struntar jag i om du blir bestulen.

Märklig fråga, förresten. Förstod du verkligen mitt inlägg?
Citera
2024-06-06, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Nej, självfallet inte. Däremot struntar jag i om du blir bestulen.

Märklig fråga, förresten. Förstod du verkligen mitt inlägg?
Om man inte har en tro på rättvisa hur kan man då kräva av andra att bli rättvist behandlad?

Om jag säger att jag ska stjäla från dig och du inte kan göra något för att stoppa det vad ska du göra då? Kommer du då tänka att du förtjänar att bli bestulen? Nej du kommer självklart bli upprörd, trots att du inte tror på lika regler för alla.
Senast redigerad av epadator 2024-06-06 kl. 22:15.
Citera
2024-06-06, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84

Hoppas han har det bra där på Larssons Berg 12!
Citera
2024-06-06, 22:23
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Om man inte har en tro på rättvisa hur kan man då kräva av andra att bli rättvist behandlad?

Om jag säger att jag ska stjäla från dig och du inte kan göra något för att stoppa det vad ska du göra då? Kommer du då tänka att du förtjänar att bli bestulen? Nej du kommer självklart bli upprörd, trots att du inte tror på lika regler för alla.
Det är inte rättvist, eller hur? Vilket är min poäng.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in