2024-06-06, 17:02
Medlem
Jofs avatar
Flyter iland?

Inte typen som tar livet av sig.
Men en stroke i vattnet?
Citera
2024-06-06, 17:08
Medlem
StorTjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
Hans hälsa är på topp, så han kan inte ha blivit akut sjuk.
Jo...
Citera
2024-06-06, 17:09
Medlem
YouNailedIts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ett obs att han ”glömt” sin mobil på stranden.

Tagit en simtur, drunknat. Kanske.

De borde väl räddningsinstasen ha fokuserat på i ett tidigt läge. Vore ju märkligt om de inte funnit honom i vattnet annars. Soligt och lugnt väder verkar har rått med västliga vindar.
Senast redigerad av YouNailedIt 2024-06-06 kl. 17:13.
Citera
2024-06-06, 17:10
Medlem
Jofs avatar
En sympatisk och intelligent kille.
Hoppas han hittas - hel.

Sex brandmän, ett fordon och ett drönarteam skickades från den närliggande ön Rhodos för att hjälpa till och anlände till Symi vid 14-tiden.
Senast redigerad av Jof 2024-06-06 kl. 17:14.
Citera
2024-06-06, 17:11
Avslutad
Vad synd, gillar honom och hans hälsoböcker och tv-program. Hoppas han lever och bara har irrat bort sig lite, men borde va lätt att hitta nån som gått vilse på en liten ö.
Citera
2024-06-06, 17:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Tänk att använda sitt liv till att forska fram hur man förlänger livet. Och halka på en klippa. Eller ta livet av sig.

En av mina favoriter. Jag använder ett träningsingstips från hans program, om man tar ut sig maximalt 3 gånger i veckan så påverkas kroppen positivt t.ex blodvärdena, eftersom kroppen försöker motverka att man är slut. Så man behöver bara träna 10 minuter per gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Troligen självmord. Kvarlämnad mobil tyder på det. Plus en stor rädsla att åldras. Jag kan relatera. Vem vill bli beroende av folk som torkar en i röven efter toabesök?

Jag kommer garanterat också lämna före 70. Vila i frid Mosley.

Tror nog de flesta 70-åringar är fult kapabla att torka sig själva i röven.

Att tolka en glömd telefon som begynnande alzheimers eller självmord tycker jag är att gå lite väl långt. Ibland glömmer man saker. För oss som inte växt upp med en mobil fastopererad i handen är det inte konstigare att glömma den än att glömma någonting annat (inte för att jag själv glömt mobilen någon annanstans än hemma, men det beror mer på att det är en dyr pryl och jag inte är gjord av pengar, antar att han glömde den hos sin fru).
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Snopet sätt att dö efter alla studier och forskning till ett långt liv. Gillar snubben. Troligen har han fått någon sort förvirring av överhettning på stranden, glömt mobilen och ramlar ner i vattnet från någon klippa. Hoppas han återfinns vid liv.
Visst, men nu var det knappast dieten som dödade honom (om han nu är död). Han verkade ju vara en pigg och glad 67-åring som hade många projekt igång och var i bra form, så nog har hans diet varit en bra krydda i hans liv, det tror jag.
Citera
Medlem
Citat:
Troligen självmord. Kvarlämnad mobil tyder på det. Plus en stor rädsla att åldras. Jag kan relatera. Vem vill bli beroende av folk som torkar en i röven efter toabesök?

Jag kommer garanterat också lämna före 70. När jag inte kan träna hårt längre är det dags. Vila i frid Mosley.

Inte kunna träna hårt längre "före 70" - varför tror du så?
Citera
2024-06-06, 17:14
Medlem
Citat:

Jag kommer garanterat också lämna före 70. När jag inte kan träna hårt längre är det dags. Vila i frid Mosley.

Nu är ju inte alla beroende av att ständigt vara fastklistrade vid sin telefon, M är/var 60+ och då har man inte alltid samma behov av att ha Tiktok i närheten.
Citera
2024-06-06, 17:15
Medlem
Jofs avatar
Sex brandmän, ett fordon och ett drönarteam skickades från den närliggande ön Rhodos för att hjälpa till och anlände till Symi vid 14-tiden.
Citera
2024-06-06, 17:17
Medlem
På vandring brukar man oftast träffa på andra människor, ön är ju relativt liten så fanns det vandringsleder bör ju han stött på andra likasinnade..
Någon måste väl ändå sett honom i livet efter bilden togs på stranden.
Mycket märkligt att inget kommit fram ännu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in