Resultat: Hängde ni på låset att deklarera eller väntar vi in till det sista?
Hängde på låset
66,67%
316 röster
Väntar in till det sista
27,64%
131 röster
Deklarerar inte alls
5,70%
27 röster
2024-06-05, 11:58
Medlem
Herr_Greens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messer
Det är du o jag 😂
Mellersta Sverige. Alla kollegor har fått som bor i samma kommun.

Väntar också…
2024-06-05, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PizzaDog
När skulle man fått den nekad eller info om komplettering? Deklarerade utländsk inkomst och osäker om jag gjort rätt.

Har du fått slutskattebesked? Annars borde du fått veta något vis det här laget om de skulle vilja kolla något. Men om du inte fått slutskattebesked än finns det risk att de vill granska...
2024-06-05, 14:19
Medlem
Väntar också 🫤
2024-06-05, 14:52
Medlem
Fick in pengarna igår slutligen, 42 000
2024-06-05, 16:09
Medlem
Ni som väntar, har ni speciella avdrag? Jag har lägenhetsförsäljning och körning till arbetet. Som jag tolkade skatteverket.se så kan det då dra ut mer på tiden samt att man kan bli granskad. Men borde man inte fått reda på det redan, om man blivit uttagen för kontroll?
2024-06-05, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Ni som väntar, har ni speciella avdrag? Jag har lägenhetsförsäljning och körning till arbetet. Som jag tolkade skatteverket.se så kan det då dra ut mer på tiden samt att man kan bli granskad. Men borde man inte fått reda på det redan, om man blivit uttagen för kontroll?

Jag har flytt av rot-avdrag mellan mig och sambon samt reseavdrag. Och lite ränteavdrag med, men det var ju förtryckt.
2024-06-05, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling

Jag har förlust av kryptovalutor som jag har deklarerat för. Men känns som att vi som inte fått det kommer bli granskade?
2024-06-05, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Har du fått slutskattebesked? Annars borde du fått veta något vis det här laget om de skulle vilja kolla något. Men om du inte fått slutskattebesked än finns det risk att de vill granska...
Väntar på besked men antog att de skulle höra av sig i maj eller så för att få in kontrolluppgift. Men ska jag räkna med augusti då?
2024-06-06, 11:42
Medlem
Någon mer som inte har fått sitt slutbesked? Skickade in den 19 mars. Har lagt in resetillägg. Brukar få tidigt varje år men har inte fått beskedet ens eller kan se någon form av transaktion på skattekonto utbetalningar. Skulle verkligen behöver återbäringen innan midsommar/räkningarna
2024-06-06, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggemurre
Någon mer som inte har fått sitt slutbesked? Skickade in den 19 mars. Har lagt in resetillägg. Brukar få tidigt varje år men har inte fått beskedet ens eller kan se någon form av transaktion på skattekonto utbetalningar. Skulle verkligen behöver återbäringen innan midsommar/räkningarna

Jag har inte heller fått. Kan inte se nånting på varken mina sidor på SKV eller någon kommande utbetalning på banken..
2024-06-06, 15:00
Medlem
Inte jag heller 😞
2024-06-06, 16:25
Medlem
Så troligen kontroll/granskning då förmodar jag och vi får det i augusti... :/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in