2024-06-06, 08:41
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
De konventionella konfrontationer som nu sker är helt irrelevanta. Det kan liknas vid en stare-down. När allt kommer omkring handlar allt om en sak. SATAN2.
Det handlar om en sak - TRIDENT-II
Citera
2024-06-06, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
England är nog nära nu -- att bomba sönder Kaliningrad..
Nja, deras största flotta finns i Arktiska regionen och Murmansk
Citera
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doehora
Fast det är ju ryssarna som är nazister…

Även här på flashback så är det nazisterna som stöder putin

finns på båda sidorna.
https://www.google.com/search?sca_esv=8ea0361af31360af&sca_upv=1&rlz=1C5C HFA_enSE963SE970&sxsrf=ADLYWIKdHtCU15PM-kqYfNyjnsgwKdRDNQ:1717656261318&q=azovbataljonen&u ds=ADvngMhDNpEni0P7O0qvPcH0EAwu0l_Y5JzaeTB1mfmHYYh rG0C4IRzpO2834pV2C1jD3AdhkSkps9LguHMYZPdqKQJA0Kvm YkFak7QDR2Dbg9M5NaKnM0Tctkds_H1kLnmD8gU3NoSNiehV2D HQvVqaPsfIvdCE_n7Vf-CHC4YvsEbuL8XpkNGkymWVZSSWLm_d wzw3yVQgUbtxDKHak4SNSSCSkmpROGRpeuE5t4FT_OKxkGcpTk m7uSGB3rZMvuT-M2HbCLmhvjkS9X6TB0Vfj5RL2bLzloXvWSPa 9NEVnc7CiVEoRCQ&udm=2&prmd=invbz&sa=X&ved=2ahUKEwi T-7SasMaGAxXqDhAIHVXIB3UQtKgLegQIDRAB&biw=1440&bih=6 80&dpr=2

här pratar även EXPO om att azov är nazister
https://expo.se/lar-dig-mer/wiki/siege-kultur/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Inte ens de ryssar jag känner som sett ett eu-land sympatiserar med Putin. En av hundra svenskar har sympatier för Putin. Det är inte Putin som har lösningen för problem i Europa. Han är problemet just nu.
Det korrelerar bra med hur stor del av Sveriges befolkning som ligger på 120 eller över på iq, just saying
Citera
2024-06-06, 08:47
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doehora
Faktum är att putin agerar identiskt med adolf hitler

Möjligt, men då fanns inte atombomben så den strategin är lite väl förbi...
Citera
2024-06-06, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Du vet att BlackRock är pensionsförvaltningsbolag? Jag hatar också pensionärer som dig men man ska inte överdriva deras makt. Vi alla blir gamla och sura och onödigt vandrande kött material,
En mer korrekt benämning är investerings bank som även förvaltar pensioner.
Och jo de har en enorm makt
Citera
2024-06-06, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Ja exakt min mening... HELA mänskligheten går under, men vissa puckon sitter & dreglar över detta här.

Ja, Vatniksen är sugna på det.
Citera
2024-06-06, 08:50
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenheten
Just nu gäller kriget Västs uthållighet visavi Rysslands dito.

Det låter lovande. Väst står enat (iaf i denna fråga) medan Ryssland knakar rejält i fogarna. Ryssarna kommer tröttna på Putins krigshetsande och att deras söner ska tvingas dö i ett orättfärdigt och meningslöst krig. Många av deras mer perifera regioner kommer säkerligen vilja bryta sig loss inom en inte alltför avlägsen framtid och jag bettar på inbördeskrig i Ryssland innan regelrätta stridigheter med väst/Nato.
Citera
2024-06-06, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Ryska flygvapnet är i stort sett intakt. Väst kanske inte fattar det, men Putin har knappt börjat.
Intakt? Fram med Felons så får vi se!
Citera
2024-06-06, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
trump är nationalist .. MAGA
Putin samma sak, nationalist

lämna USA och ryssland ifred och de håller sig för sig själva.
... ifred för sig själva förutom anfallskrig i Ukraina, påverkansoperationer i Skandinavien, Finland, Estland, Litauen, Tyskland, Frankrike, Moldavien m fl... Till det stöd av diktatorn i Minsk. Nej Ryssland kan inte låta göra vad de vill ifred.
Citera
2024-06-06, 08:52
Medlem
TotalWars avatar
Operation Putte är den första invasionen av Ryssland sedan Nazitysklands invasion av samma land, kallad Operation Barbarossa som inleddes den 22 juni 1941.

22 juni 1941: Operation Barbarossa -> diktatur attackerar diktatur **
5 juni 2024: Operation Putte -> demokrati attackerar diktatur

Skillnad/år: Ca 83 år.
Landstigningen i Normandie (D DAY): 6 Juni 1944 (80 år sedan)
2024: USA/Tyskland i samma lag enligt Pattons egen önskan. Mål: Slutföra kriget.
Prognos: God

** Islamist från Österrike bryter avtal och anfaller kommunist från Georgien. Två parasiter som borde hållt sig till egna betydelselösa pytteländer.
Senast redigerad av TotalWar 2024-06-06 kl. 09:01.
Citera
2024-06-06, 08:54
Medlem
Zaaphs avatar

Intresseant teori. En fråga jag får är varför Ryssland vill bli utplånade av kärnvapen för att göra en symbolisk markering mot något land som skänkt vapen till Ukraina? De har ju hittills inte gjort något annat än att gnälla och gorma. Dessutom vet de ju hur artikel 5 fungerar och borde således kunna räkna ut dina olika steg.

En annan fråga är varför Usa skulle bomba världens alla länder? Verkar helt efterblivet, vad ska de göra sen liksom? Usa och övriga länder är beroende av handelsutbyte med varandra och Usa handlar ju med större delen av jorden.

Slutligen så har jag förstått det som att alla jordens kärnvapen inte räcker till för att utplåna mänskligheten. Det handlar om kanske 10tals till 100tals miljoner som skulle dö i de direkta konsekvenserna. På sikt skulle det dock bli atomvinter, kollaps av ekosystemet, svält och misär. Detta skulle drabba hela jorden. Usa skulle knappast sitta och njuta när de har massvält och alla jordens länder är i krig med dom.

Så sammanfattningsvis tycker jag din teori är långsökt. Ryssland har väldigt lite att sätta emot som de inte redan satt emot utan att riskera en rejäl eskalering. Jag tror och hoppas att det är fördel Ukraina just nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in