Citat:
Ursprungligen postat av
BakFlashes
Kul med våra olika preferenser och bedömningar:
Än om
hur vinnaren finansierade sitt spel?
För mig vore det väl tex värre att:
1. Vinnaren bara hittade en 50 lapp på gatan, och sen spelade
( eller)
2. är kriminell och pengarna är inte ärligt ihopjobbade, som sen går till spelande
Horspel
Från Danske Spils pressmeddelande om vinnaren, översatt till svenska:
"Det här är jättestort, jättestort. Tänk att det är jag som sitter med de exakt rätta vinstsiffrorna, och att jag är så otroligt lyckligt lottad som har vunnit det största priset i dansk historia på tre kvarts miljard danska kronor.
Jag kan knappt tro det. Jag mår bra, men jag måste bara vara helt säker på att jag faktiskt är den lyckliga vinnaren. När jag ser att förskottet på 200 000 DKK sätts in på mitt konto, tror jag först att det verkligen går upp för mig."
Den milt överraskade, nykläckta mångmiljonären har nu alla möjligheter att uppfylla sina största drömmar. Men det kan vara svårt att förstå att det plötsligt är verkligheten.
"Jag har ännu inte funderat på vad vinsterna ska användas till. Men jag ser fram emot att prata med Danske Spils miljonärsrådgivare så att jag och min familj kan börja ett helt nytt kapitel i våra liv och jag undrar om vi höst tar en resa ut i världen med barnen”, säger den överväldigande glada vinnaren till Danske Spil."
Tror inte Sverige kommer få uppleva en miljardvinst helt ärligt. Men vem fan vet. Om Norge och Danmark kan vinna miljardvinster kan Sverige också det, likaså typ Litauen eller Estland. Kommer fortsätta spela mina jävla enkelrader vid hög jackpott, kommer jag någonsin få 5+2 rätt? Nej. Men det sa förmodligen tidigare jackpotvinnare också.