2024-06-06, 01:42
Medlem
1754s avatar
Jag har tröttnat på Eurojackpott. Man vinner ju förfan knappt nånting. Jag kör på Lotto på Lördagar nu istället, alternativt på Vikinglotto om jackpotten är högre där. Där vinner man iallafall litegrann ibland, och kanske jackpott nångnång om man har tur. +Att det är flera rader, då blir det roligare också.
Citera
2024-06-06, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum

säkert någon redan rik jävel som bara spelade just den....

Ska bli intressant att se om jackpotten kommer falla ut nu igen på kort tid eller om den får växa till max ännu en gång. Har också märkt att någon oftast vinner jackpotten just på Tisdagar.

Kul med våra olika preferenser och bedömningar:

Du bryr dig alltså först om vinnaren är relativt rik
(rikare än dig)
<

Än om hur vinnaren finansierade sitt spel?
För mig vore det väl tex värre att:

1. Vinnaren bara hittade en 50 lapp på gatan, och sen spelade
( eller)
2. är kriminell och pengarna är inte ärligt ihopjobbade, som sen går till spelande

Jag blir bara så less, kan Sverige aldrig få en miljardvinst!?
Danmark har nu 2.
Tom lilla pissiga Norge har ju fått
1.

Nä. Jackpotten kommer aldrig bli såhär stor igen detta år! Den kommer snarare bli ca 300-600. Sen falla ut till Tyskland var och varannan månad. Se historiskt , det är mycket ovanligt jackpoten faller ut mer än 2ggr per år utan snarare ett snitt på 1, då det ibland kan dröja långt. Nu har vi haft tre tätt inpå ! Åtskilt av knappt ett kvartal.

Horspel
Citera
2024-06-06, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BakFlashes

Kul med våra olika preferenser och bedömningar:

Än om hur vinnaren finansierade sitt spel?
För mig vore det väl tex värre att:

1. Vinnaren bara hittade en 50 lapp på gatan, och sen spelade
( eller)
2. är kriminell och pengarna är inte ärligt ihopjobbade, som sen går till spelande

Horspel
Från Danske Spils pressmeddelande om vinnaren, översatt till svenska:

"Det här är jättestort, jättestort. Tänk att det är jag som sitter med de exakt rätta vinstsiffrorna, och att jag är så otroligt lyckligt lottad som har vunnit det största priset i dansk historia på tre kvarts miljard danska kronor.

Jag kan knappt tro det. Jag mår bra, men jag måste bara vara helt säker på att jag faktiskt är den lyckliga vinnaren. När jag ser att förskottet på 200 000 DKK sätts in på mitt konto, tror jag först att det verkligen går upp för mig."

Den milt överraskade, nykläckta mångmiljonären har nu alla möjligheter att uppfylla sina största drömmar. Men det kan vara svårt att förstå att det plötsligt är verkligheten.

"Jag har ännu inte funderat på vad vinsterna ska användas till. Men jag ser fram emot att prata med Danske Spils miljonärsrådgivare så att jag och min familj kan börja ett helt nytt kapitel i våra liv och jag undrar om vi höst tar en resa ut i världen med barnen”, säger den överväldigande glada vinnaren till Danske Spil."

Tror inte Sverige kommer få uppleva en miljardvinst helt ärligt. Men vem fan vet. Om Norge och Danmark kan vinna miljardvinster kan Sverige också det, likaså typ Litauen eller Estland. Kommer fortsätta spela mina jävla enkelrader vid hög jackpott, kommer jag någonsin få 5+2 rätt? Nej. Men det sa förmodligen tidigare jackpotvinnare också.
Citera
2024-06-06, 08:26
Medlem
Vill ni låtsas spela euro jackpott på lotto, så kostar varje rad på Lotto 1, 3 kr!
För 50 kr kan ni få 13 rader på lotto 1 + joker för att köra på drömvinsten.
Inget nytt men mer spelvärt.
Senast redigerad av Lofiboy 2024-06-06 kl. 08:48.
Citera
2024-06-06, 10:12
Medlem
Ähhh, tycker vi håller klagomålen till när tyskarna vinner. Allt som inte är tyskland skall man glädja sig över
Citera
2024-06-07, 15:38
Medlem
Nån som vet vilket nr Svenska spel ringer från vid ev storvinst? Skall läggas in i kontakterna
Citera
2024-06-14, 23:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Jag har tröttnat på Eurojackpott. Man vinner ju förfan knappt nånting. Jag kör på Lotto på Lördagar nu istället, alternativt på Vikinglotto om jackpotten är högre där. Där vinner man iallafall litegrann ibland, och kanske jackpott nångnång om man har tur. +Att det är flera rader, då blir det roligare också.

Jo det börjar bli surt. Förr vann man ibland åtminstone. Någon småsumma så man nästan gick jämnt upp. Även om just Vikinglotto är nog det värsta jag någonsin spelat. Spelat två rader där i åratal men aldrig vunnit ett skit.

Ikväll fick 3 stycken 11 miljoner drygt vardera. De alla var från Tyskland...
Citera
2024-07-02, 06:54
Medlem
Funderar på att börja spela lite då och då, men har en (förmodligen) väldigt dum fråga innan jag börjar. Om jackpotten ligger på 800 miljoner kr, vinner man hela den summan om man går in med 25kr och lyckas få 5+2 rätt? Nu antar jag också att man är ensam 5+2 vinnare så klart. Har fått höra olika saker från en del vänner och kollegor som brukar spela och därför är jag lite osäker på detta.
Citera
2024-07-02, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albanson123
Funderar på att börja spela lite då och då, men har en (förmodligen) väldigt dum fråga innan jag börjar. Om jackpotten ligger på 800 miljoner kr, vinner man hela den summan om man går in med 25kr och lyckas få 5+2 rätt? Nu antar jag också att man är ensam 5+2 vinnare så klart. Har fått höra olika saker från en del vänner och kollegor som brukar spela och därför är jag lite osäker på detta.

Ja såklart, vad skulle jackpotten annars innebära?
Citera
2024-07-02, 08:09
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albanson123

Svenska spel gör inga undantag, även om det är skribenter på Flashback som undrar.
Citera
2024-07-02, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Ja såklart, vad skulle jackpotten annars innebära?

Det var ju precis som jag trodde, men som sagt så har man haft vänner och kollegor som säger annat. Dom jävlarna vill nog inte att jag vinner

Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Svenska spel gör inga undantag, även om det är skribenter på Flashback som undrar.

Gott att veta!
Citera
2024-07-02, 19:54
Medlem
Här räknas dragningen ner, klockslag.
https://www.euro-jackpot.net/sv/resultat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem