Citat:
Ursprungligen postat av
MachDiamonds
Ryssland har inte ens tagit i än. Men det kommer de att göra om det sker en upptrappning. När Hitler attackerade Polen så satte han in 1,5 miljoner soldater. Det är i den storleksordningen Ryssland kommer sätta in om man trappar upp konflikten. Och de kommer inte ha några problem med frivilliga om attacker sker på rysk mark.
Varför önskar du en upptrappning? Har du inte läst någon krigshistoria alls? En upptrappning kommer inte leda till rysk förlust, det leder bara till att alla möjligheter att få slut på det här utan en total tragedi för Europa tillintetgörs.
När Ryssland sätter in miljoner soldater så måste NATO sätta in fler om inte kriget ska förloras. Du är frivillig förstår jag. Varför är du inte redan på plats?
Varför i helvete vill du dö för ett skitland som Ukraina? För Sverige är väl en sak, men en så rutten regim som Ukraina…
Jag kan inte förstå, om du bryr dig så mycket om den korrupta regimen i Ukraina, varför är du inte där och slåss? Är du feg?
Jag bryr mig lika lite om Ukraina som Ryssland, eller Somalia, eller Saudiarabien…
Ingen av dessa regimer förtjänar en krona från Sverige, det är helt oväsentligt vem som styr där. Vad är det för jävla sekt ni är med i? Varför vill ni att fler ukrainare och ryssar ska dö för dessa korrupta regimer?
Nej nej... nazi-Ryssland har redan tagit i. Vi trodde alla att de skulle ha mer att komma med. Att Ukraina nu får lite mer backning i ryggen lär inte göra smitande ryssar mer benägna att vilja in i köttkvarnen som det innebär att gå framför Putin.
Givetvis så önskar jag inte någon upptrappning. Det vi vet är att Putins mål inte stoppar vid Ukraina. Hans mål innefattar till och med NATO-länder. Hans mål är att Europa ska ligga i ruiner. Antingen ekonomiska eller faktiska. Det har han talat om så många gånger redan. Det är det NATO/Europa/USA utgår ifrån och ju längre vi väntar desto hårdare kommer slaget att slå mot oss.
Nazi-Ryssland kommer inte att kunna sätta in miljoner soldater.
Sen har du fel när du säger att Ukraina är ett skitland. Det är ett jättefint land med ett underbart folk. Senare år innan nazi-Ryssland gick till full attack så gjordes ett stort arbete med att rensa ut det sista ryss-skitet som fanns kvar i landet. Det lyckades riktigt bra med det.
Ledningen i Ukraina är inte heller längre korrupt. Zelensky har gjort ett jättejobb med detta. Visst är inte hela jobbet gjort men det gick riktigt bra. Det blev ju en tagg i Putins öga eftersom att rensa ut korruption innebär att rensa bort ryssen.
Alla skattekronor som går till Ukraina för att bekämpa nazi-Ryssland kan du se som att du gör för att rädda Sverige/Europa. Jag anser att vi borde höja skatten med 10% under kommande 2 år där pengarna går oavkortat till kriget mot nazi-Ryssland. Hela EU borde ha denna höjning.