2024-06-05, 09:30
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpontanEjakulation
Sveriges Radio toppar sin hemsida med rubrik:

Känd artist dödad i natt

Källa, länk: https://sverigesradio.se/artikel/man-skjuten-till-dods-i-garage

Känd artist? Kan det vara en folk kär en, från populära tablåformatet Så mycket bättre?
Han har nog doppat i flera programledare och producenter på P3.
https://youtu.be/uNJJWvV7wuQ?si=2w4_mv4DhCWApRMZ

Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
P3 GULD får ju snart hålla krismöte börjar ju tunnas ut med kända rapare. Den ena efter den andra blir ju mördade
De går nog igång på det mordet också. Plaskvåta när överklassbarnen på SR träffar sina pojkar från hooden.
Senast redigerad av Xelious 2024-06-05 kl. 09:34.
Citera
2024-06-05, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Adel och Haval har båda 500k streams per månad och Antwan 700k. Knappt skillnad. Sen är det bara tjejer o bögar som lyssnar på antwan. Jag har aldrig varit med om att nån satt på antwan på en högtalare. Men adel haval 5ifty alla pumpar de. Så tysttttt. De alla tre bättre än antwan också
Oavsett vad, tragiskt för svensk rap. Ingen går safe
Citera
2024-06-05, 09:32
Medlem
drmaximusens avatar
köpta streams... Ja.
Tror inte för ett ögonblick att blatterappare får miljoner, miljarder streama på ett par skitlåtar på bruten blattesvenska.
Om Spotify skulle lägga ut statistik vilja streams är köpta så skulle man se annorlunda på saken.
Citera
2024-06-05, 09:33
Medlem
Gambino var min spontana tanke när jag såg rubriken.
Citera
2024-06-05, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokenTackar
Jag visste inte heller vem personen var men efter att ha kollat upp ett par videos så kan jag säga att jag inte kommer fälla några tårar.
Visst, mord är alltid fel och jag stödjer yttrandefriheten men musik som hans som aktivt uppmuntrar och glorifierar brott är en stor del av integrationsproblematiken vi har idag. Svenska samhället har inte lidit någon stor förlust.

Exakt. Det sjukaste i sånt här är ju glorifieringen av kriminalitet, att sådana här ”artister” har så många som ser upp till dom, och att de vinner priser. All denna typ av gängkriminell rap borde motarbetas. Helst förbjudas, och snubben inklusive hela gänget borde ju suttit i fängelse för länge sedan. Vapenbrott, knark och öppet kriminell = prisad artist. Herregud vad sjukt samhället blivit.
Citera
2024-06-05, 09:34
Medlem
Man blir ju inte mördad i ett garage för intet liksom...
Citera
2024-06-05, 09:35
Medlem
NotYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captainalex
Varför får medierna dessa uppgifter flera timmar senare? lixom kl 01:57 kommer första artikeln.
Det handlar nog mer om när de väljer att publicera dem.
Citera
2024-06-05, 09:35
Medlem
vancover89s avatar
kanse lik Einár umgås med gängkrim och hade pris på huvet
Citera
2024-06-05, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariou
Undrar lite om dessa människor skjuts ihjäl p.g.a gängkriminallitet eller minsta lilla koppling till det. Eller om vi faktiskt har en liten vit knekt där ute, som är trött på den här autotune genererade jävla "gangsterrappen" som låter som skit och bör inte ens vara i konversationen av vad rap faktiskt är? Vi slutade med end-rhymes på 80-talet. Skärp er.
Skulle en "vit knekt" ens bry sig?

Han har väl kränght någon lättkränght brusch eller tittat på fel vilseledd och förvirrad blond tjejj som någon brunch ansåg var hans ägodel.
Citera
2024-06-05, 09:36
Medlem
0x539s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aikaik75
80% av de senaste årens "kända" rappare har vuxit fram genom att dom varit pengatvättamaskiner, troligtvis är det dessa affärer som gör att livslängden i den branschen är så låg. Med svarta pengar köps det streams och ut kommer kritvita pengar. Problemet syns också det få gångerna dessa artister kör live då det knappt kommer några besökare trots många miljoner "lyssnare".

Jag blev nyfiken hur en artist med en miljon streams i månaden bor med sin familj på selma lagerlöfs torg, så jag kollade upp vad man tjänar på sina streams. Enligt nån räknade på nätet ger en miljon streams på en månad ungefär €2,000 dvs mindre än att jobba på donken.

Så visst, om man gör det med typ hundra artister kanske det kan vara en vettig operation men då kvarstår ju frågan vad köpta streams kostar, vill man behålla 50% av sina tvättade pengar behöver man hitta en miljon streams för €1,000 och det låter rätt billigt.

Hursomhelst håller jag med flera i tråden om att all modern svensk hiphop är totalt skräp, och då lyssnar jag ändå på mycket hiphop. Att det skulle handla om pengatvätt förklarar i så fall en hel del.
Citera
2024-06-05, 09:37
Medlem
GregerAfGyllensties avatar
Blatte rappare C.Gambino som är skjuten... åhhhh nej, hur ska vi klara oss rent musikaliskt nu? Fan bryr sig, alla dessa rappare är ju fan kriminella.
Citera
2024-06-05, 09:38
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Första användarbidraget om att han är död gjordes innan nyheten var ute i media. Redan klockan 00.11 skrev nån in ”stendöd”.
Från ip-nummer 148.72.168.7.
Sen har det ändrats och lagts till annat en massa gånger, men inte från den här användaren.
Lite spännande ändå.
Så spännande är det inte då dessa saker sprids på minuter i chattgrupper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in