Citat:
Ursprungligen postat av
fragola
Å ena sidan håller jag med dig 100% om att dessa frågor saknas - förstås.
Frånvaron av grävande gällande bankfack och hyrbil är minst sagt beklaglig.
Gällande frågan om sjukdom - jag saknar frågan men tänker mig att CA kanske då bara svarar att han inte minns längre? Det var ju trots länge sedan år 2007?
Man kan också vända på steken och säga att en liten grupp poliser driver CA-spåret framåt trots åklagarnas/chefernas monumentala ointresse. Då kanske några skönhetsfläckar/missar är okej.
Den riktigt stora missen är väl att ingen kommer på tanken att lägga resurserna på de revolverägare som inte svarar på kallelser istället för de som svarar. Det är ändå en rätt närliggande tanke som lyser med sin frånvaro.
Christer skulle naturligtvis ha frågats ut om lögnen gällande sjukdomen.Detta skulle ha skett redan 1995 och ytterligare frågor gällande hyrbilen skulle ingått i det utfrågningsmaterialet.
Vad Christer skulle ha svarat på frågor gällande exempelvis detta får vi aldrig veta därför att Polisen inte ställde dessa frågor.
Ingen vet varför de inte gjorde det.
Det kan bara konstateras att möjligheten att komma vidare förefaller god.
Christer hyr en flyttbil i samband med broders flytt en enda gång i sitt liv.
Han borde sålunda komma ihåg tillfället.
Brodern Kurt borde dessutom ha frågats ut ytterligare angående detta.Polisen gjorde inte detta heller.
Det är troligt att Kurt kunde haft info om var någonstans flyttbilen hade hyrts exempelvis.
Att PU inte resursfördelar optimalt genom åren är en sak.
En annan är att de Poliser som de facto jobbar relativt kontinuerligt med Christer Andersson inte utför ett optimalt arbete direkt.
Jag tycker sammantaget inte att LG gjort ett gott jobb exempelvis.