Citat:
Ursprungligen postat av
RadioGaGa
Med tanke på vad en begravning kostar så undrar jag om nästan allt bara handlar om business och att människor ska tjäna så mycket pengar som möjligt på den döde. En hyfsad begravning går på minst 40 000 kr. Bara en dödsannons kostar åtskilliga tusen och blommor kostar flera tusen. Det är trots allt bara en död kropp som ligger i kistan eller urnan, själen har gått vidare. Varför ska man då betala så mycket pengar för en begravning?
Det är många personer/tjänster inblandade i en begravning så egentligen är det inte så mkt..
Präst, musikant, transport av kroppen, kista/kremering, vaktmästare, uppställning av allt i kyrkan, program ska planeras och skrivas ut, minnessida skapas, blommor, mat och planeringen av allt. Transport från kyrkan till gravplats/minneslund. Tiden i kyrkan, städning efteråt… ja men det är ju en del.
Men just dödsannonsen i tidning tror jag är på väg bort. Senast jag var ansvarig för en begravning så annonserade jag endast på sociala medier då dens vänner/anhöriga till 99% fanns där. En annons i tidningen hade ändå inte gett någon vidare spridning