2024-06-01, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Dr. Pierre Kory: "Before COVID, I didn't believe vaccines caused autism or that everyone would cover it up. Now I get that they do and my question's become how?" https://x.com/pierrekory/status/1796911486151115060

Och sedan länkar han till den här artikeln...
https://www.midwesterndoctor.com/p/how-do-vaccines-cause-autism ...där det på punkt efter punkt ges argument för varför vaccinen orsakar autism.

Det är häftigt att se LÄKARE som gått hela sina liv i "visshet" om att vaccinen är "säkra" helt plötsligt, tack vare COVID, kan se korruptionen, censuren och lögnerna. De flesta håller käften för de är kuvade råttor som inte vill förlora sina jobb utan helltre ser en tsunami av biverkningar som autism t.ex...

Du är alltså inne på att rädda din idolläkare tillsammans med din partner som för närvarande ältar trams?

Den ursprungliga studien från 1998, som påstod ett samband mellan MPR-vaccinet och autism, har visat sig vara bedräglig och har dragits tillbaka. Den ansvarige forskaren, Andrew Wakefield, förlorade även sin medicinska licens på grund av oegentligheter i forskningen.

Behöver inte ens nämna mer än så, men ljug på du kanske får du med någon på ditt skitsnack.
Citera
2024-06-01, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homogeneous-Evil
Du är alltså inne på att rädda din idolläkare
Hehe... nä, han behöver nog inte räddas lol 🤣 Över hundratusen visningar på ett par timmar, så han får ut sitt budskap alltid. Miljontals visningar när han intervjuas hos Rogan t.ex.
Hur många visningar har du, Homogeneous-Evil?
Varför startar du inte en poll om nåt du tror dig veta, så får vi se vad vanliga flashbackare tycker? Jaså inte? Föga förvånande.

De här visselblåsarna som säger att vaccinen orsakar t.ex. autism gör det INTE för ekonomisk vinning. Många får sparken men hellre det det för de är inte horor som gör vad som helst för Big Pharma-pengar.

Ett genomgående tema hos alla som kritiserar vaccin, t.ex. Andrew Wakefield vars studie från 1998 visade på ett samband mellan MPR-vaccinet och autism, är att de plötsligt skaffat sig en fiende med miljarder i budget som kommer krossa dem... på ett eller annat sätt.
Senast redigerad av Dick-Jerker 2024-06-01 kl. 21:06.
Citera
2024-06-01, 20:59
Medlem
Citat:
Hehe... nä, han behöver nog inte räddas lol 🤣 Över hundratusen visningar på ett par timmar, så han får ut sitt budskap alltid. Miljontals visningar när han intervjuas hos Rogan t.ex.
Hur många visningar har du, Homogeneous-Evil?
Varför startar du inte en poll om nåt du tror dig veta, så får vi se vad vanliga flashbackare tycker? Jaså inte? Föga förvånande.

De här visselblåsarna som säger att vaccinen orsakar t.ex. autism gör det INTE för ekonomisk vinning. Många får sparken men hellre det det för de är inte horor som gör vad som helst för Big Pharma-pengar.

Fast märkligt att ingen av de du hänvisar till kan eller vill lägga fram bevis som håller för granskning, måste vara för att allt som kommer från dig är lögner.
Citera
2024-06-01, 21:40
Medlem
Citat:
Hehe... nä, han behöver nog inte räddas lol 🤣 Över hundratusen visningar på ett par timmar, så han får ut sitt budskap alltid. Miljontals visningar när han intervjuas hos Rogan t.ex. Hur många visningar har du, Homogeneous-Evil? Varför startar du inte en poll om nåt du tror dig veta, så får vi se vad vanliga flashbackare tycker? Jaså inte? Föga förvånande.
Vetenskap är ingen populäritetstävling.
Citat:
De här visselblåsarna som säger att vaccinen orsakar t.ex. autism gör det INTE för ekonomisk vinning.
Fast det var ju exakt det som den tidigare doktorn Wakefield gjorde. Han rekomenderade ju föräldrar att vaccinera sina barn med det vaccin som han hade tillverkat själv. (Han var således för vaccin, så länge han tjänade stålarna).
Dessutom sålde han egen tillverkade test kits, till oroliga föräldrar.
Citat:
Ett genomgående tema hos alla som kritiserar vaccin, t.ex. Andrew Wakefield vars studie från 1998 visade på ett samband mellan MPR-vaccinet och autism, är att de plötsligt skaffat sig en fiende med miljarder i budget som kommer krossa dem... på ett eller annat sätt.

Wakefields bluff avslöjades av en helt vanlig journalist.
Citera
2024-06-01, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Vetenskap är ingen populäritetstävling.

Fast det var ju exakt det som den tidigare doktorn Wakefield gjorde. Han rekomenderade ju föräldrar att vaccinera sina barn med det vaccin som han hade tillverkat själv. (Han var således för vaccin, så länge han tjänade stålarna).

Jag är förälder och du har inte övertygat mig om att låta mina barn vaccineras... tvärtom faktiskt. Tack!
Citera
2024-06-01, 22:50
Medlem
Folketstempels avatar
Vad gör att bara en liten del får dessa symtom? Var de symtomfria innan vaccinationen?

ADHD och autism blir mer synligt när barnen blir lite större och särskiljer sig till andra barns beteende och svårigheterna i skolarbetet som några markörer.

En koppling till neuropsykiatrisk funktionsnedsättning efter födseln, det är inget jag hört från en seriös källa. Men visa gärna mig en.

Allergi kan man få när som helst, det tar jag inte upp i samma inlägg.
Citera
2024-06-01, 23:47
Medlem
Citat:
Jag är förälder och du har inte övertygat mig om att låta mina barn vaccineras... tvärtom faktiskt. Tack!

Det var inte min avsikt.

Jag talade om för dig att du är felinformerad angående Wakefield och att det därmed är underförstått att det är dumt att sprida sådan information vidare.

Wakefield höll på med det han höll på med för pengarnas skull.
Han forskningsfuskade för att kunna tjäna ännu mera pengar på sitt eget utvecklade vaccin.

Detta vaccin testade han i okända doser på åtminstone ett barn. Detta utan att tala om för barnets läkare att han gett barnet sitt eget tillverkade vaccin i okänd dos. Locket på.

Pappan till barnet fick en plats i styrelsen till det bolag som Wakefield startat för att tjäna pengar på både vaccin och testkit.
Citera
2024-06-02, 17:08
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Härligt att du tar upp Merck (som förr i tiden ägde patentet på Ivermektin, nu tillverkas det av flera företag). Alla bör veta, innan man man tar något av deras vaccin, att detta vidriga företag tror sig stå ovanför lagen och har för det behövt betala över 100 MILJARDER kronor i böter bara sedan 2000-talet. Tänk på det innan ni låter era barn injiceras med deras vaccin.
https://violationtracker.goodjobsfirst.org/parent/merck
"Penalty total since 2000: $10,710,400,031
Number of records: 89"

Dina Ivermektinlänkar är ju rena tramset... en säger att man kan få biverkningar om man tar ivermektin avsett för hästar, d'uh! 😂 en säger att fyra fångar på ett fängelse fick alldeles för höga doser och därför fick biverkningar, d'uh! 😂

Den sista länken är dock intressant eftersom den kan få oss on topic igen. Den handlar om att det var oetiskt att administrera ivermektin utan att informera om riskerna. Även om riskerna med Ivermektin är minimala så håller jag med om att man skall informeras om riskerna... annars kan man inte ge ett informerat godkännande.

Senast jag vaccinerade mig var 2009 mot svininfluensan och då fick jag ingen som helst information om biverkningar... inte OK.

Jag har inte vaccinerat mig mot Covid-19 men jag undrar... fick du innan du injicerades information om att du kunde få hjärtmuskelinflammation av "vaccinet" (vilket man förövrigt inte får av infektionen)

https://www.theepochtimes.com/health/myocarditis-and-pericarditis-only-appear-after-covid-vaccination-nhs-preprint-shows-5659341

"Myocarditis and pericarditis only occur after vaccination and not after COVID-19 infection, according to a recent preprint led by researchers at Oxford University, which compared health outcomes among COVID-vaccinated and unvaccinated children."

Nu var man tvungen att logga in på epoc times för att läsa, men söker man på det påståendet får man träff på metastudien https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10314577/

Där man hittar när de jämfört ca 6 studier att inom 30 dagar från vaccinering hos unga finns en dubbelt så stor risk att drabbas av hjärtmuskelinflammation än hos gruppen ovaccinerade utan SARS COV 2 infektion. Men om man läser längre ner i studien beskrivs att den som får infektionen har 7 ggr högre risk att utveckla hjärtmuskelinflammation än de som är vaccinerade.

Citat:
Nonetheless, the rate of myopericarditis in young males after mRNA COVID-19 vaccines was still higher than expected. Interestingly, another study sought to compare the incidence of myocarditis in COVID-19 vaccinees compared with SARS-CoV-2-infected individuals: findings revealed that the risk of myocarditis is more than seven times higher in individuals infected with the SARS-CoV-2 versus those who received the vaccine..

Epoc times vränger till det igen!

Biverkningar beskrevs redan 2009 och mRNA vaccinen av det man kände till om man läste på information själv. Sedan är det som med all medicinsk behandling, risker finns för individen oavsett om det är narkos, tabletter eller vaccin. Och biverkningar som inte synts tydligt i fastesterna kan dyka upp när den breda vaccineringen startar.
Senast redigerad av kjellkritisk 2024-06-02 kl. 17:11. Anledning: Tillägg information
Citera
2024-06-03, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Nu var man tvungen att logga in på epoc times för att läsa, men söker man på det påståendet får man träff på metastudien https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10314577/
Nej, det är inte den studien som The Epoch Times skriver om.

The Epoch Times skriver såhär om Pfizer BioNTech (BNT162b2) COVID-19 "vaccin" och biverkningarna myokardit och perikardit.

"Myocarditis and pericarditis only occur after vaccination and not after COVID-19 infection, according to a recent preprint led by researchers at Oxford University, which compared health outcomes among COVID-vaccinated and unvaccinated children."
https://www.theepochtimes.com/health/myocarditis-and-pericarditis-only-appear-after-covid-vaccination-nhs-preprint-shows-5659341

Studien (preprint) i fråga är den här och den jämför barn och ungdomar som tog "vaccinet" med de som inte tog det.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2024.05.20.24306810v1

Ingen dog i någon av grupperna men det var bara i den vaccinerade gruppen där man hittade myokardit och perikardit.

"Among both adolescents and children, myocarditis and pericarditis were documented only in the vaccinated groups, with rates of 27 and 10 cases/million after first and second doses respectively."

Ingen i den ovaccinerade gruppen fick hjärtmuskelinflammation... INGEN!
Citera
2024-06-03, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Vad gör att bara en liten del får dessa symtom?
Vi är alla olika och t.ex. autism är en komplex sjukdom med en komplex etiologi.

Ingen vet.

Citat:
Var de symtomfria innan vaccinationen?
Symtomen blir tydliga tidigast i 2-3-årsåldern och då har barnen redan fått ett antal vacciner i ett antal doser.

Det finns en regressiv variant som brukar inträffa i treårsåldern och här har tusentals föräldrar sett ett direkt samband med en eller flera vaccin/doser.

Citat:
ADHD och autism blir mer synligt när barnen blir lite större och särskiljer sig till andra barns beteende och svårigheterna i skolarbetet som några markörer.
Korrekt.

Citat:
En koppling till neuropsykiatrisk funktionsnedsättning efter födseln, det är inget jag hört från en seriös källa. Men visa gärna mig en.
Osäker på vad du vill ha sagt här.

Citat:
Allergi kan man få när som helst, det tar jag inte upp i samma inlägg.
Antalet allergiska barn har mångdubblats sedan 70-talet i samma utsträckning som t.ex. autism.

Förskolor och skolor i t.ex. USA har nu särskilda menyer/bord/matrum för alla allergiker. Anafylaktisk chock är ju inget kul.
Citera
2024-06-03, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Fast det var ju exakt det som den tidigare doktorn Wakefield gjorde. Han rekomenderade ju föräldrar att vaccinera sina barn med det vaccin som han hade tillverkat själv.
Struntprat. Han rekommenderade föräldrar att tillsvidare låta vaccinera sina barn med singel-vaccin, ett i taget, inte med trippelvaccinet MMR. En rekommendation som han delade med ansvariga myndigheter i ett antal länder, Sverige inkluderat.

Kort efter den rekommendationen så upphörde försäljningen av singel-varianterna i UK.

Citat:
(Han var således för vaccin, så länge han tjänade stålarna).
Han har aldrig sålt några vaccin.

Citat:
Vadå? Vilka "test kits" [sic]?

Citat:
Vilken "bluff"?
Citera
2024-06-03, 18:19
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Nej, det är inte den studien som The Epoch Times skriver om.

The Epoch Times skriver såhär om Pfizer BioNTech (BNT162b2) COVID-19 "vaccin" och biverkningarna myokardit och perikardit.

Studien (preprint) i fråga är den här och den jämför barn och ungdomar som tog "vaccinet" med de som inte tog det.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2024.05.20.24306810v1

Ingen dog i någon av grupperna men det var bara i den vaccinerade gruppen där man hittade myokardit och perikardit.

"Among both adolescents and children, myocarditis and pericarditis were documented only in the vaccinated groups, with rates of 27 and 10 cases/million after first and second doses respectively."

Ingen i den ovaccinerade gruppen fick hjärtmuskelinflammation... INGEN!

Bra då fick vi en riktig länk. Det är korrekt att bland barn finns en liten men förhöjd risk för hjärtmuskelinflammation, något som inte är dödligt om den behandlas. Inget som är permanent som autism eller allergier vanligtvis är. Man ska också läsa deras slutsats som ändå ger en nytta risk bedömning att vaccinet ger fördelar trots risken. Talade epoc om det?

Men för vuxna är det motsatta som man kan se i slutsatsen för https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/38262150/ som behandlar förekomsten hos barn och vuxna vid vaccination eller ovaccinerad. Hos vuxna är risken för hjärtmuskelinflammation högre hos ovaccinerade än vaccinerade, samtidigt som de visar motsatsen hos unga. Fortfarande ovanligt hos unga vaccinerade.

Detta visar problemet när man ska kritisera vaccin, man läser rapporter som fan och sektledare läser bibeln.

Ännu väntar jag på alla dessa medicinska eller andra forskningsrapporter som visar att allergier, autism och andra liknande mer permanenta sjukdomar genereras av vaccin. Var är de, eller ska vi ännu en gång få Wakefield derivat ”forskning” till livs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in