Vi satt här innan och diskuterade vad cola egentligen smakar och ingen av oss kunde säga något annat än att cola smakar cola. Vi kunde inte hitta några referenser för att beskriva smaken.
Men hur skulle en person som är van att beskriva smaker beskriva smaken och eventuellt doften av Coca cola? Jag tänker på hur man beskriver smak och doft av vin.
Man tar världens mest lyckade dryck inför test, en som stått sig genom generationer, kan endas bli utkonkurrerad idag via julmust under december månad i Sverige.
Självklart kan inget mätas mot detta. Smaken är så välbalanserad att att den överträffar nästan allt annat. samt den fortsätter i samma smak genom generationer. Vad den smakar exakt är få som klarar av o efterlikna.
Vi satt här innan och diskuterade vad cola egentligen smakar och ingen av oss kunde säga något annat än att cola smakar cola. Vi kunde inte hitta några referenser för att beskriva smaken.
Men hur skulle en person som är van att beskriva smaker beskriva smaken och eventuellt doften av Coca cola? Jag tänker på hur man beskriver smak och doft av vin.
Ingen aning. Vin är ju mer fruktigt/beskt/sött osv., medan läsk har ju inslag av annat skit. Jag drack massor med Cola när jag var ung. Slutade med det när jag blev vuxen, smakade det många år efter och det smakade väldigt sött, typ bara socker. Finns nog inget vin som direkt är i närheten av denna blask, möjligen cherry eller ett annat jag inte kommer på namnet på men där är likheterna knappt jämförbara då man skulle behöva kolsyra vinet och slänga in ett halvt kilo socker för sötman.
Vi satt här innan och diskuterade vad cola egentligen smakar och ingen av oss kunde säga något annat än att cola smakar cola. Vi kunde inte hitta några referenser för att beskriva smaken.
Men hur skulle en person som är van att beskriva smaker beskriva smaken och eventuellt doften av Coca cola? Jag tänker på hur man beskriver smak och doft av vin.
Champagne var fram till mitten av 1800-talet ofta ännu sötare än Coca-Cola. Svenskar och ryssar gillade champagne med upp till 300 gram socker per liter. "Torr" champagne är något som är påhittat av tyskar och engelsmän på 1860-talet. Asti Chinzano är väl än idag något åt det hållet.