Men vad är det för fel med att sträva efter fredsförhandlingar medans tid är?
fredsförhandlingar vid rätt tidpunkt är när Ryssland har dragit ut sina trupper ur Ukraina. Då kan fred och Rysslands krigsskadestånd förhandlas. Fredsförhandlingar före denna punkt är eftergifter till Imperielt territoriellt krigföring.
1) Det är att ge Ryssland segern och att visa dem att det lönar sig att invadera
2) Man kan inte lita på dem, och då ska man inte förhandla
Jag har en fråga till er som stödjer att vi fortsätter sända vapen till Ukraina. Kriget måste ju sluta någon gång. Hur tror ni kriget kommer sluta? Vad är er realistiska "fredsplan"? Hur har ni tänkt att den interna splittringen som funnits i sekler i Ukraina mellan gamla Polen-Litauen och gamla Novorossiya ska lösas? Hur löser ni Krim-frågan?
Senast redigerad av DickeFix 2024-06-01 kl. 12:42.
Jag har en fråga till er som stödjer att vi fortsätter sända vapen till Ukraina. Kriget måste ju sluta någon gång. Hur tror ni kriget kommer sluta? Vad är er realistiska "fredsplan"? Hur har ni tänkt att den interna splittringen som funnits i sekler i Ukraina mellan gamla Polen-Litauen och gamla Novorossiya ska lösas? Hur löser ni Krim-frågan?
Ryssland ska pressas tillbaka till sina egna gränser, i förlängningen är det rimligt att vi skickar styrkor från övriga Europa/NATO också.
Exakt hur allt ska lösas sen vet jag inte. Det är ett problem som får hanteras efter att Ryssland förhoppningsvis är utkörda ur Ukraina.
Ryssland kan dra tillbaka sina styrkor över gränsen när som helst.
Men de vägrar sluta kriga.
+1
Så länge Ryssland inte avslutar kriget måste väst göra allt vi kan för att stoppa Ryssland.
Det går inte att fortsätta låta Ryssland attackera grannländer militärt.
I så fall vet du vad Putin vill ha? Gotland? Lissabon?
Är det Stoltenberg som har facit på vad Putin vill ha?
Vad vill Stoltenberg ha? Vet du det också?
Stoltenberg ville ha pension, men det fick han inte. Jag tycker dock han förtjänar det och att Kallas skulle bli en utmärkt efterträdare, van som hon är att bemöta väskbajsarns och hans patrasks alltmer desparata utspel.
Rysslands angrepp på Ukraina börjar utvecklas till ett krig mellan Ryssland och NATO, vilket många verkar önska, men hur kommer ett sånt krig att bli?
Om ryska trupper går in i ett NATO-land så blir det slakt med konventionella vapen och om NATO-trupper går in i Ryssland eller Belarus så blir det slakt med taktiska kärnvapen.
Så hur skulle det kriget utveckla sig?
Ryssland har knappt kapacitet att bedriva ett framgångsrikt krig mot Ukraina. De har definitivt inte kapacitet att kriga mot fler länder. Att försöka sig på Nato är ungefär som att en höna skulle ta sig an en vargstam. Halva deras militär är utslagen och de har långa gränser som ska skyddas. Ryssland kommer snart att kollapsa.
Ryssland ska pressas tillbaka till sina egna gränser, i förlängningen är det rimligt att vi skickar styrkor från övriga Europa/NATO också.
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Exakt hur allt ska lösas sen vet jag inte. Det är ett problem som får hanteras efter att Ryssland förhoppningsvis är utkörda ur Ukraina.
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
+1
Så länge Ryssland inte avslutar kriget måste väst göra allt vi kan för att stoppa Ryssland.
Det går inte att fortsätta låta Ryssland attackera grannländer militärt.
Vi är överens att det vore bäst om Ryssland lämnade men det kommer inte ske utan en plan för fred. Det har rasat ett inbördeskrig i Ukraina i 10 år. Det var ju för att Minsk II-avtalet inte följdes som Putin tappade både tålamod och besinning och invaderade landet. Varför skickar man vapen in i en konflikt utan att ha en realistisk plan för varaktig fred?
Senast redigerad av DickeFix 2024-06-01 kl. 12:57.