2024-05-31, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Det finns inget krav på att de som ingår i åtalsjuryn (vilket är något annat än rättegångsjuryn som du blandar ihop det med) har någon juridisk expertis. Men givetvis diskvalificeras ingen för att de råkar ha juridisk bakgrund. Ett mål är avslutad när dom har förkunnats och ingen överklagan har gjorts, så vilket specifikt mål var det du syftade på?

Nej jag blandar inte ihop de olika jury formerna, det kan sitta utbildade jurister, i egenskap av privatpersoner i bägge.

Jag förstår att du hänger upp ditt hopp på procedurfrågor, när jurybeslut har fallit, nu återstår domarens beslut om påföljd och som du mycket riktigt skriver, ett ev. överklagande från Trump team. Men för det första är det långt ifrån säkert att ens ett sådant överklagande tas upp, och om det gör det så sker det utan jury.

Trump är körd!
Citera
2024-05-31, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Nej, det är fel!
Han pratade med en annan man i en buss och vart i hemlighet inspelad, och Trump sa att kvinnor gillar mäktiga män och man kan tex ta dom på fittan och dom gillar det, han sa aldrig att han hade gjort det.
Du är så jäkla hjärntvättad som alla andra!

Han är ju för fasen dömd i och av en domstol för sexuellt ofredande din jävla nöt! Domen är klar, verkställd och inte överklagad.

Ni MAGA-mongon är så vansinnigt iq-befriande 😂
Citera
2024-05-31, 14:01
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
Din horunge, du vet inget om det amerikanska rättsväsendet. USA:s HD är högsta instansen för alla rättsfall i det landet. Håll käft.

Jaså, du är en horunge, ja det borde jag förstått. HD kan inte kullkasta ett jurybeslut på det viset.
Citera
2024-05-31, 14:04
Medlem
Trump kommer bli frikänd i högre instans.
Senast redigerad av Rugg 2024-05-31 kl. 14:29.
Citera
2024-05-31, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Så alla i fallet är bokstavligen valda av bidens rättsväsende domarens dotter jobbar tom för MR russian collusion och det skaver inte för någon av er ?

Nej, då min egen dotter, eller som för den saken, inte har något som helst med mitt eget arbete att göra. Det är bara ni i sekten som ser spöken.
Citera
2024-05-31, 14:18
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Han är ju dömd i två rättegångar nu på teknisk bevisning. Dom vittnen som fanns var bara för att verkligen spika fast bevisningen i pannan på honom.

Försök se objektivt på det i fem minuter och tro inte på allt som kommer ur den åtalades (nu dömdas) trut...
Inget av det han påstås ha gjort skulle ha gått så här långt om det inte vore för att han heter Trump. Det hade som mest gett böter i normala fall, knappt det. Fallet hade kastats ut på en gång.

Sen är det inte ens Trump själv som gjort något utan andra i hans närhet. Advokater osv. Och dom har inte ens gjort något olagligt per se.

Det är inte en seriös rättegång. Trump vinner på det såklart men republiken är ju förstörd.
Citera
2024-05-31, 14:19
Medlem
Om man inte känt till vilken typ av person Trump är så hade man kunnat köpa häxjakten.
Han anklagar domaren när det är 12 jurymedlemmar som ansett honom skyldig på alla 34 punkter. Överläggningarna gick ganska snabbt dessutom.
Hoppas både Biden och Trump blir så dåliga innan 5e november att ingen av dem klarar posten.
Många är bättre lämpade än båda dem att bli president.
Citera
2024-05-31, 14:19
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Jag förstår mig inte på amerikaner. Om Donald Trump varit partiledare för Moderaterna säger vi, 11 konkurser och blivit räddad av staten alla 11 gånger, plus allt som är i nutid, vem hade velat rösta på Moderaterna då? Jag kanske tror för mycket fortfarande på att svenskar skulle INTE rösta på Moderaterna i ett sånt läge, men kanske är så illa här med.
USA har gjort oss riktigt illa flertalet gånger med sina fingrar i Mellanöstern, för det är ju till Europa alla flyr, sen kom problemen här. Jävla skitland är vad det är. Hela deras historia är byggd på divide and conquer. Jag tror att deras romarrike faller inom en mycket snar framtid. Tyvärr drar de med hela världen.
Citera
2024-05-31, 14:27
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Jag förstår mig inte på amerikaner. Om Donald Trump varit partiledare för Moderaterna säger vi, 11 konkurser och blivit räddad av staten alla 11 gånger, plus allt som är i nutid, vem hade velat rösta på Moderaterna då? Jag kanske tror för mycket fortfarande på att svenskar skulle INTE rösta på Moderaterna i ett sånt läge, men kanske är så illa här med.
USA har gjort oss riktigt illa flertalet gånger med sina fingrar i Mellanöstern, för det är ju till Europa alla flyr, sen kom problemen här. Jävla skitland är vad det är. Hela deras historia är byggd på divide and conquer. Jag tror att deras romarrike faller inom en mycket snar framtid. Tyvärr drar de med hela världen.
De drar med alla som delar deras ideologi och livsstil. Judisk dekadens och monopol kapitalism. Getherdarna i Afghanska bergen kommer käka popcorn och skratta åt eländet.
Filmslutet på Civil War vore nog det bästa för omvärlden.
Citera
2024-05-31, 14:30
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
De drar med alla som delar deras ideologi och livsstil. Judisk dekadens och monopol kapitalism. Getherdarna i Afghanska bergen kommer käka popcorn och skratta åt eländet.
Filmslutet på Civil War vore nog det bästa för omvärlden.
Tror inte att Zionisterne söker fred .
Det är vi som gör det .
Och det visar sig att fred är en svaghet .i det infiltrerade USA
Citera
2024-05-31, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Det är helt upp till Juan Merchan, så jag förutsätter att han beordrar att fängelsestraffet verkställs omgående helt oberoende av överklagan. Det är nog ingen slump att Merchan valde datumet 11 juli för att tillkänna påföljden, förmodligen är planen att hindra Trump från att närvara på partiets konvent några dagar senare.

Diaboliskt.

Hörde precis att Trump som max kan få 4 år per åtalspunkt = 136 år, och på det har vi flera andra väntande åtal. Jag har skrivit det förr: Trump är slut.

Vem blir då presidentkandidat för republikanerna? Någon borde starta en tråd ..
Citera
2024-05-31, 14:33
Medlem
whogivesafucks avatar
Har den store mogulen själv haft någon uppfatning om kriminellas rätt att rösta?
GOP överlag är ju tunga på lag och rätt och att buset skall känna av sina straff.

Är det så enkelt för dem att helt byta sida nu?

Och igen. Varför betalade inte den überrika tomten pengarna ur egen ficka????
Bara där är beviset på att han är för korkad att leda ens en fårskock på bete
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in